مهمانسرای جامائیکا اثری زیبا و جذاب از دافنه دوموریه

خواندنیکتاب و رمان

- 97/12/09
مهمانسرای جامائیکا اثری زیبا و جذاب از دافنه دوموریه

نویسنده رمان مهمانسرای جامائیکا


مهمانخانه جامائیکا یا مهمانسرای جامائیکا ( Jamaica Inn) اثری از دافنه دو موریه (1907- 1989)، بانوی رمان‌نویس انگلیسی، که در 1936 منتشر شد. فیلم مسافرخانه جامائیکا به کارگردانی آلفرد هیچکاک با اقتباس از رمان مشهور دافنه دوموریه در سال 1939 منتشر شد.

انتشارات و مترجم رمان مهمانسرای جامائیکا


این رمان جذاب و مهیج توسط فریدون حاجتی ترجمه شده و انتشارات سمیر و انتشارات دبیر به چاپ این رمان اقدام کرده اند.

خلاصه و درونمایه رمان مهمانسرای جامائیکا


داستان این رمان در مورد دختری به نام مری است که پس از مرگ مادر و به سفارش او برای ادامه‌ی زندگی، مزرعه‌ی مادری‌شان را ترک می‌کند تا نزد خاله‌اش برود که در گذشته دختری جوان و شاد بود و حالا متاهل است.
خاله‌ی مری به همراه شوهرش در محلی بایر و متروک در یک مهمانسرا و میکده زندگی می‌کنند. مری در مدت کوتاهی متوجه می‌شود که شوهرخاله‌اش مردی دایم‌الخمر، خشن و تندخو است و با دیدن خاله‌اش که بر اثر وحشت از شوهرش، نیمه دیوانه شده است، خشمش برانگیخته می‌شود.
مری برای رها ساختن خاله‌اش از آن وحشت، ناچار می‌شود که به دنبال این حقیقت برود که شوهرخاله‌اش در واقع چه‌کاره است و مهمانان شبانه‌ی او با قیافه‌های خشن مشغول چه تجارتی هستند. این مهمانان به طور شبانه و مرموز برای می‌گساری به آن‌جا می‌آیند و از قتل و جنایت نیز ابایی ندارند.
مری شبی متوجه می‌شود که شوهرخاله‌اش رهبری گروهی دزد را برعهده دارد که موجب غرق شدن کشتی‌ها و مرگ‌ انسان‌ها می‌شوند. مری به دنبال این است که میان "جم" برادر شوهرخاله‌اش و بقیه چه رابطه‌ای برقرار است. او برای کشف این واقعیت به خطر می‌افتد ولی توسط جم که دل‌بسته‌ی اوست و جانش را نجات می‌دهد از مهلکه می‌گریزد.
advertising