رمان شرلوک هلمز و فاجعه کشتی تایتانیک اثر ویلیام سل

خواندنیکتاب و رمان

- 97/12/01
رمان شرلوک هلمز و فاجعه کشتی تایتانیک اثر ویلیام سل

نویسنده رمان شرلوک هلمز و فاجعه کشتی تایتانیک


رمان پلیسی و جذاب شرلوک هلمز و فاجعه کشتی تایتانیک اثری زیبا و خواندنی از ويليام سيل می باشد.

مترجم و انتشارات رمان شرلوک هلمز و فاجعه کشتی تایتانیک


مترجم این رمان جذاب احسان کرم ویسی می باشد و انتشارات قطره آن را به چاپ رسانده است.

خلاصه رمان شرلوک هلمز و فاجعه کشتی تایتانیک


کتابخانه شرلوک هولمز یکی از زیرمجموعه‌های این مجموعه پلیسی است که علاوه بر این کتاب، سه کتاب دیگر را نیز شامل می‌شود که عبارتند از: شرلوک هولمز علیه دراکولا – دکتر جکیل و آقای هولمز – شرلوک هولمز و نجیب‌زاده‌ی بی‌همتا.

در دنیای ادبیات پلیسی، شرلوک هولمز یکی از نام‌آشناترین شخصیت‌ها محسوب می‌شود. شخصیتی که الهام‌بخش بسیاری از نویسندگان است، تا جایی که رمان‌ها و داستان‌های کوتاهی که با محوریت او نوشته شده است صدها برابر آثاری است که به قلم خالق اصلی‌اش نوشته شده است.در سال 1912 شرلوک هولمز به همراه دکتر واتسون با کشتی تایتانیک به سوی آمریکا سفر می کنند. زمانی که شرلوک هولمز و دکتر واتسون بازشسته شده‌اند و هرکدام با آرامش در گوشه‌ای زندگی می‌کنند. گاهی همدیگر را می‌بینند و درباره گذشته صحبت می‌کنند اما دیگر خبری از ماجراجویی نیست.

دکتر واتسون تک و تنها در خانه‌ای واقع در خیابان پیکدیلی زندگی می‌کند و رمان‌های تاریخی می‌نویسد. تغییر سبک نوشتن برای دکتر واتسون در شصت سالگی کار آسانی نیست اما از زمانی که شرلوک هولمز بازنشسته شده است زمان زیادی گذشته و دکتر واتسون پرونده تازه‌ای ندارد که بر اساس آن داستانی بنویسد.اما کمی بعد پیام مهمی از سوی شرلوک هولمز به دست دکتر واتسون می‌رسد. آنها از طرف دولت برای مأموریتی فوق سری انتخاب شده اند. هولمز با معرفی خود به عنوان یکی از افراد نیروی دریایی، وظیفه مراقبت از کریستین نورتن دوشیزه جوان و خوش فکری را دارد که او نیز مأمور انتقال اسناد فوق محرمانه نظامی به آمریکاست.

هر سه در این کشتی با هویت جعلی سفر می کنند. از آنجا که این اولین و آخرین سفر کشتی تایتانیک است، سرگذشت این سه نفر پس از غرق کشتی، ماجرایی است که خواندنی است. ويليام سيل در اين رمان با قرار دادن شرلوك هلمز در كشتي تايتانيك طرفداران اين كارآگاه نامي را به حادثه‌اي تاريخي مي‌برد كه پايانش را تقريبا همه‌كس مي‌داند. در انتها بايد ديد آن‌ها چگونه خود را نجات مي‌دهند.

گزیده ای از رمان شرلوک هلمز و فاجعه کشتی تایتانیک


به سرعت از راهروی طرف راست رفتیم سمت عرشه. همان موقع بود که دیدمش. زیر نور ستارگان، کوه عظیمی از یخ پشت کشتی دیده می‌شد. مسلم بود که کشتی به کوه یخ برخورد کرده است. به احتمال زیاد برخورد زیر آب بوده. هر سه نفرمان به نرده چسبیده بودیم و کوه یخ را نگاه می‌کردیم که از ما دور و دورتر می‌شد.
advertising