ناگفته های از تاریخچه غرق شدن کشتی تایتانیک

خواندنیتاریخ

- 97/09/10
ناگفته های از تاریخچه  غرق شدن کشتی تایتانیکآراِم‌اس تایتانیک (به انگلیسی: RMS Titanic) کشتی بخار بزرگی بود که در 15 آوریل 1912، در هنگام سفر از بندر ساوت‌همپتون انگلستان به نیویورک آمریکا به علت برخورد با کوه یخی غرق شد و 1514 نفر از مسافران و خدمهٔ آن جان خود را از دست دادند.طراح اصلی این کشتی بزرگ، مهندس ایرلندی، توماس اندروز، و ناخدای کشتی کاپیتان ادوارد جان اسمیت بود. مدیر شرکت دریایی ستارهٔ سفید (صاحب کشتی تایتانیک)، بروس ایزمای، فرار کرد و زنده ماند. 710 نفر از 2224 نفری که در کشتی بودند زنده ماندند.
ناگفته های از تاریخچه  غرق شدن کشتی تایتانیک

فرضیه ها پس از غرق شدن کشتی تایتانیک


پس از غرق شدن تایتانیک گزارشهای متعددی در مورد تعداد کثیر کوه‌های یخ در اقیانوس اطلس شمالی منتشر شد. در همان زمان مقامات دریانوردی و هواشناسی آمریکا به روزنامه نیویورک تایمزگفتند که زمستان گرم آن سال باعث شده که توده بزرگی از کوه‌های یخ در آب‌های اقیانوس اطلس به حرکت درآیند. در روزها و هفته‌های پیش از وقوع این حادثه جهت باد و دما شمال اقیانوس اطلس باعث شده بود که تعداد زیادی از کوه‌های یخ به سمت جنوب حرکت کنند.

پیش بینی 14 سال پیش از غرق شدن تایتانیک


14 سال قبل از غرق شدن کشتی تایتانیک، مورگان رابرتسون (Morgan Robertson) یک نویسنده فانتزی اهل ایالات متحده، در سال 1898 در مورد غرق شدن کشتی‌ به نام «تایتان» رمانی با عنوان “Futility” نوشته بود. روایات این رمان بسیار شبیه تایتانیک است. در این کتاب کشتی تایتان همانند تایتانیک به عنوان کشتی غرق نشدنی توصیف شده بود که هردوی آنها قایق نجات کافی نداشتند و هر دو به علت برخورد با کوه یخی در اقیانوس آتلانتیک شمالی غرق شده بودند.
advertising