رمان کتاب فروشی 24 ساعته آقای پنامبرا اثر رابین اسلوان

خواندنیکتاب و رمان

- 97/11/04
رمان کتاب فروشی 24 ساعته آقای پنامبرا اثر رابین اسلوان

نویسنده رمان کتاب فروشی 24 ساعته آقای پنامبرا


رابین اسلوان نویسنده جوان آمریکایی دانش آموخته دانشگاه ایالتی میشیگان است. نخستین رمان رابین اسلوان «کتابفروشی 24 ساعته آقای پنامبرا» در سال 2012 به عنوان یکی از 100 کتاب برتر سال 2012 توسط روزنامه سان فرانسیسکو کرونیکل برگزیده شد. این کتاب همچنین تا چندین ماه در لیست پرفروش‌های روزنامه نیویورک تایمز قرار داشت.این کتاب با استقبال بی‌نظیر خوانندگان مواجه شد، به طوری که اسلوان تصمیم گرفته مقدمه‌ای برای داستانش تحت عنوان «آژاکس پنامبرا» بنویسد که در واقع شرح حال قهرمان داستان در زمان جوانی‌اش است.


مترجم و انتشارات رمان کتاب فروشی 24 ساعته آقای پنامبرا


ناشر: هيرمند مترجم: سعيد كلاتی


خلاصه و درونمایه رمان کتاب فروشی 24 ساعته آقای پنامبرا


رکود شديد اقتصادی باعث می شود کلی جانون شغلش به عنوان طراح‌وب يک شرکت سان‌فرانسيسکويی را از دست بدهد . وی به عنوان یک طراح وب، چیزى از دنیاى کتابها نمى‌داند. اما بعدِ از دست دادن شغلش، ناچار مى‌شود در کتابفروشى عجیب و مرموزى مشغول به کار شود و از راهروهاي کتابخانه 24 ساعته آقاي پنامبرا سر درآورد. صاحب کتابفروشى، آقاى پنامبرا، پیرمردى مهربان و دوست داشتنى است که به همراه جانون و یک نفر دیگر سعى مى‌کنند خدمات بیست و چهار ساعته ارائه بدهند و این اولین نکته‌ى مرموز در مورد این کتابفروشى است. اصلا چه نیازى است که یک کتابفروشى بیست و چهار ساعته کار کند؟ کتابفروشى دوبخش دارد؛ قسمتى که کتابهاى معمولى و روز بازار در آنها پیدا مى‌شود و یک قسمت خاک خورده و عجیب که همچون دالانى اسرارآمیز از نظرها دور مانده، بخش کتابهایى که تنها با عضویت در یک انجمن سرى مى‌توان به آنها دست پیدا کرد. کلى سعى مى‌کند راز این کتابهاى عجیب که با خطى رمزگونه نگاشته شده اند را کشف کند.از همه‌ى اینها مرموز تر، اعضاى انجمن هستند که براى امانت گیرى کتابها به کتابفروشى مى‌آیند و با یک ترتیب خاص کتابها را به امانت مى‌بردند. ذهن کلى درگیر معماىِ این کتابها و کتابخوان‌هاست. آیا کلى مى‌تواند با کمک دنیاى نوینى که در آن تبحر دارد، از پس حل این راز بزرگ برآید؟ کلی، که به همه چيز مشکوک است، تصميم می گيرد تا رفتار مشتری های خاص فروشگاه را زير نظر بگيرد و برای اين کار از دوستان نابغه‌ اش کمک می گيرد. آنها کم‌ کم متوجه می شوند که اسرار مخوف اين کتاب‌ فروشی در آن سوی ديوارهای سر به‌فلک کشيده‌اش نهفته‌ است و ...

قسمتی از رمان کتاب فروشی 24 ساعته آقای پنامبرا


آنچه حسابى مرا شیفته‌ى خودش کرده جدیدترین پروژه‌ى گرامبل است؛ یعنى نقشه‌اى از موقعیت تمامى داستان‌هاى علمى_تخیلى منتشر شده در قرن نوزدهم. او آنها را از طریق کدنویسى از روى کتاب‌ها در مى‌آورد و در فضاى سه بعدى منتشر مى‌کند. به این ترتیب سال به سال مى‌بینى تخیل جمعى نوع بشر جلوتر رفته است: اول به ماه، بعد به مریخ، به زحل، به پلوتون، به آلفاقنطورس، و فراتر از آن. مى‌توانید روى یک خمیردندان کل گیت زوم کنید و درونش بچرخید یا این که سوار یک فضاپیماى چندوجهى کوچولو شوید و به سفر مجازى در فضا بروید.
advertising