بیوگرافی نویسنده کرد بهروز بوچانی برنده گران ترین جایزه ادبی استرالیا

خواندنیزندگی نامه

- 97/11/13
بیوگرافی نویسنده کرد بهروز بوچانی برنده گران ترین جایزه ادبی استرالیابهروز بوچانی July 23, 1983 (متولد 1 مرداد 1362 ایلام) روزنامه‌نگار و نویسنده ایرانی کرد است. دارای تحصیلات کارشناسی ارشد جغرافیا و ژئوپلیتیک از دانشگاه ایران

آثار بهروز بوچانی


شرح حال او با عنوان دوستی جز کوهستان ندارم که در اردوگاه پناهندگان مانوس نوشته شده، برنده گران‌ترین جایزه ادبی استرالیا، جایزه‌های ویکتوریا برای ادبیات و ویکتوریای آثار غیرداستانی 2019 مجموعاً به ارزش 125000 دلار استرالیا شد. او برای شرکت در مراسم جایزه اجازه نیافت از اردوگاه مانوس خارج شود. او از سال 2013 در مانوس گرفتار بوده‌است.
بیوگرافی نویسنده کرد بهروز بوچانی برنده گران ترین جایزه ادبی استرالیا
آقای بوچانی شش سال است که در جزیره مانوس در نزدیکی پاپوآ گینه نو در انتظار پذیرش پناهندگی خود است و به همین دلیل هم اجازه حضور در مراسم جایزه ادبی را نیافت.بهروز بوچانی روز پنج‌شنبه به عنوان برنده جایزه 25هزار دلاری ویکتوریا و جایزه صد هزار دلاری ادبیات انتخاب شد.این کتاب اول آقای بوچانی است و از زبان فارسی به انگلیسی برگردانده شده است.

طریقه نوشتن رمان بهروز بوچانی


بهروز بوچانی این کتاب را در قالب پیام کوتاه موبایلی نوشته و هر پیام را یکی‌یکی به خارج فرستاده است؛ او راه دیگری برای تماس گرفتن با دنیای خارج ندارد.امید توفیقیان و مونس منسوبی کتاب بهروز بوچانی را ترجمه کرده‌اند.بهروز بوچانی حق ورود به استرالیا را ندارد و همچنان در جزیره مانوس پاپوآ گینه نو به سر می‌برد. بهروز بوچانی به همین دلیل نتوانست در مراسم اهدای جایزه‌اش در استرالیا حضور داشته باشد.

شرایط پناهندگی در استرالیا


استرالیا سیاست سختگیرانه‌ای در قبال پناهجویانی دارد که سعی می‌کنند خود را با قایق به خاک آن کشور برسانند، و حتی اگر ثابت شود شخصی شرایط پناهندگی را دارد، اگر با قایق به استرالیا برسد، هرگز پناهندگی نخواهد گرفت.

بخشی از رمان بهروز بوچانی


روزهای بی هدف/پوچ و سردرگم/اذهانی گرفتار موج‌های اقیانوس/در جستجوی آرامش ذهن بر دشت‌های نو/اما دشت زندان چون راهرویی است تا باشگاه مشت‌زنی/و بوی عرق گرم که دارد همه را هرکجا دیوانه می‌کند.
advertising