کیوان کیوانفر یکی از کولبرهای پاوه ای که مدرک ارشد دارد

مجلهسایر

- 97/09/05
کیوان کیوانفر یکی از کولبرهای پاوه ای که مدرک ارشد داردبه تازگی تصویر مرد جوانی در فضای مجازی منتشر شده که موجب واکنش مخاطبان شده است. تصویر مردی با مدرک فوق لیسانس که به شغل کولبری مشغول است.
این خبر موجب انتشار گسرده در فضای مجازی شد و کاربران به شدت از این موضوع انتقاد و ابراز ناراحتی نمودند.
کیوان کیوانفر جوان تحصیل کرده شهر پاوه و کاندیدای شورای اسلامی شهر پاوه است که مجبور است برای گذران زندگی این روزها کولبری کند.

نگاهی به زندگی کولبر تحصیل کرده کیوان کیوانفر


«کیوان کیوا‌نفر» متولد 1366 متولد و ساکن شهرستان پاوه از کرمانشاه و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در رشته برنامه ریزی شهری می باشد . او مدرک فوق لیسانس خود را با معدل 17.61 کسب کرده است! موضوع پایان نامه او موانع توسعه فیزیکی شهر پاوه با Gis بوده است.. او کارشناس فنی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال90 و 95 و دارنده چندین مقاله در زمینه برنامه ‌ریزی شهری است!
به گفته خودش از سر ناچاری به این شغل روی آورده است او مستاجر است و یک پسردوساله‌ دارد. پدر و مادرش هم پیر و بیمار هستند.
باتوجه به این که شش سال از فارغ التحصیل شدنش می‌گذشت و هنوز شاغل نشده بود به امید شاغل شدن و خدمت به همشهریان پا به عرصه پنجمین دوره انتخابات شورا شهر گذاشت اما متاسفانه نتوانست میزان رای قابل توجهی را کسب کند.
او از سال 90 به بعد و پس از اتمام دانشگاه به اکثر مراکز دولتی و شرکت‌ های خصوصی استان کرمانشاه، کردستان و شهرهای هر دو استان برای استخدام حتی برای آبدارچی اقدام کرد ام قسمت نشده بود. سرانجام از سر ناچاری به شغل کولبری مشغول می شود.
او و دوستانش در مرز ته ته، نودشه، دزاور و نوسود کولبری می کنند و معمولا اجناسی از جمله پوشاک، کفش، بادام،گردو و…. را جابه‌جا می‌ کنند، معمولا وزن هر بار 40 تا 60کیلوگرم هست و بیشتر مواقع برای کسب درآمد بیشتری باید چند برابر بار زد تا بتوان لقمه ‌نانی برای خانواده تهیه کرد.

کیوان کیوانفر اولین فرد تحصیل کرده ای نیست که با این شغل به گذران زندگی می پردازد. تصویر کیوانفر در حین کولبری حاوی پیامی روشنی است که جوانان تحصیلکرده اورامانات و پاوه نیازمند کار و اقدام فوری و توجه دولت به آن ها در این زمینه هستند.
advertising