بیوگرافی نرگس کلباسی نیکوکار جوان ایرانی

مجلهسایر

- 97/08/29
بیوگرافی نرگس کلباسی نیکوکار جوان ایرانینرگس کلباسی خیر و نیکوکار معروف متولد 1 فروردین 1367 در اصفهان است. او دارای مدرک کارشناسی رشته مدیریت جهانگردی و فوق لیسانس مدیریت بازرگانی است، وی تبعه ایران و انگلستان می باشد. نرگس کلباسی دو برادر دارد. در سن 4 سالگی همراه با خانواده به کشور انگلیس مهاجرت کرد. نرگس در کودکی پدر و مادر خود را از دست داد. پس از فوت پدر و مادرش به همراه دو برادر بزرگ تر خود زندگی کرد. او تا 19 سالگی در انگلستان زندگی کرد و سپس به کانادا رفت و تا 21 سالگی در کانادا بود.
نرگس زمانی که تنها 21 سال داشت به اندازه پس اندازی که داشت ارزان ترین بلیط هواپیما به مالدیو را گرفت و به آنجا رفت و در یکی از جزایر مالدیو به مدت 6 ماه به بچه ها انگلیسی درس می داد.
سپس به سریلانکا رفت و به مدت سه ماه به یک یتیم خانه رفت تا از بچه ها نگه داری کند. او بر اساس تحقیقاتی که انجام داد به این نتیجه رسید که به هند برود چون کودکان زیر 5 سال فقیر هندی بیش از هر جای دنیا در اثر فقر و عدم مراقبت می میرند.
بیوگرافی نرگس کلباسی نیکوکار جوان ایرانی
نرگس در سال 2010 بنیاد خیریه پریشان را به امید بهبود زندگی کودکان یتیم و رها شده جهان تأسیس کرد و نام یتیم خانه‌ اش را به یاد پریشان، کودک یتیمی که در سریلانکا دیده بود، انتخاب کرد. بنیاد پریشان پس از تأسیس یتیم‌ خانه‌ ای دخترانه و سرای نگهداری از کودکان نابینا در هند افتتاح شد.
او از سفر به ایران خاطره های بدی در ذهن دارد دفعه اولی که به ایران سفر کردند11 ساله بود که در آن سفر مادرش فوت کرد و دفعه دوم هم 16 ساله بود و پدرش فوت کرد و برای همین احساس می کرد اگر دوباره به ایران برود ممکن است اتفاق بدی بیفتد.
پدر نرگس کلباسی عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان بوده و در آمد فعلی او از پولی است که دولت به او پرداخت می کند.

ماجرای محکوم شدن نرگس کلباسی به قتل غیر عمد


در نوامبر سال 2014 میلادی در جریان غرق شدن کودکی در یک اردو خیریه که توسط نرگس کلباسی تدارک دیده شده بود، به قتل غیرعمد متهم شد و دادگاه او را در این رابطه مجرم شناخت و به حبس و جریمه محکوم کرد.
حقیقت این بود که بر اثر یک حادثه آن کودک غرق شده بود و تنها شاهد ماجرا پدر و مادرش آن بچه بودند، در نهایت خانوم کلباسی محکوم می شود. نرگس اشتری در درخواستی که به زبان انگلیسی منتشر کرده از دوستان و همکارانش در انگلیس خواست از او حمایت کنند.در همین راستا کمپین اینترنتی گسترده ای برای حمایت او در ایران شکل می گیرد، سفارت ایران در هند پرونده را پیگیری میکند و در نهایت جواد ظریف از طریق دیپلماسی پرونده را پیگیری می کند که در نهایت در فروردین 96 او بی گناه شناخته می شود.
او روز 23 فروردین به اصفهان بازمی گردد، نرگس کلباسی مدتی به خاطر تهدید شدن به مرگ و اسیدپاشی در سفارت ایران زندگی کرد. در نهایت به ایران بازگشت.

حضور کلباسی در کرمانشاه


نرگس کلباسی دختر خیر شجاع ایرانی از همان روزهای زلزله کرمانشاه در سرپل ذهاب حضور پیدا کرد و خودش را به روستاهای زلزله زده کرمانشاه رساند و در کنار مردم این روستاها زندگی می کند. او تا کنون چندین روستا را با کمک های مردمی بازسازی کرده است و با گذشت یک سال هنوز در آن جا حضور دارد.

تفریحات زندگی نرگس کلباسی


به گفته خودش تفریح خاصی ندارد و کار خیریه هم تفریح و هم زندگی او است . او گیاه خوار است و عاشق حیوانات است.
نرگس کلباسی در رمضان سال 96 مهمان برنامه ماه عسل بود.
advertising