ماجرای برخورد ماموران با نوازندگان رشتی چیست

مجلهسایر

- 97/08/28
ماجرای برخورد ماموران با نوازندگان رشتی چیستچندی پیش کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در آن سه جوان کم سن و سال را نشان می داد که در شب شهادت امام حسن عسگری (ع) در خیابانی در رشت مشغول نوازندگی و اجرای آهنگ هستند که مورد حمله و برخورد نامناسب نیروهای پلیس قرار می گیرند. این سه جوان با نام های محمد 17 ساله، علی 20 ساله و امید 19 ساله مطابق معمول بسیاری از شب های دیگر برای کسب درآمد راهی یکی از خیابان ها در رشت می شوند تا با زدن گیتار و نواختن موسیقی کمک خرجی باشند برای خانواده های خود اما دقایقی از نواختن موسیقی نگذشته بود که مامور اماکن به آن ها حمله کرده و در ادامه رفتار بسیار زشت و زننده ای را برای مانع شدن آن ها از نواختن انجام می دهد.
رهگذران با مشاهده برخورد مامور شروع به فیلمبرداری کردند و این کلیپ جنجالی به سرعت در فضای مجازی منتشر شد. این برخورد نامناسب ماموران باعث واکنش و ناراحتی کاربران شد تا جایی که افراد معروفی نیز مانند مهراب قاسم خانی با انتشار پست هایی در اینستاگرام از این برخوردها گلایه و انتقاد کردند.
پس از انتشار این تصاویر عکس العمل هایی از سوی مسئولان کشوری در برابر نوع برخورد مامور با این جوانان ابراز شد.
پس از آزادی این نوازندگان خیابانی با محمد که کوچکترین عضو این گروه بوده و 17 سال سن دارد ادعا کرد که آن ها اصلا نمی دانستند شب شهادت است که اگر می دانستند به حتم آن شب به خیابان نمی رفتند .» او هم چنین گفت که چند شبکه فارسی زبان خارجی با آن ها تماس گرفته اند و با گرفتن فیلمی از خودشان ماجرای آن شب را تعریف کنند که آن ها این درخواست را رد کرده بودند.
با همه این اوصاف حقیقت آن است که برخورد ماموران با این 3 جوان در لحظه دستگیری مناسب نبود و این موضوع می توانست با یک آگاهی رسانی ساده در خصوص شب شهادت و جمع کردن بساط موسیقی این افراد به همین مناسبت حل و فصل شده و کار به انتشار چنین فیلم جنجالی نمی رسید.
advertising