دستگیری زن چینی با یک فلش حاوی بدافزار در استراحتگاه ترامپ

مجلهسایر

- 98/01/20
دستگیری زن چینی با یک فلش حاوی بدافزار در استراحتگاه ترامپاستراحتگاه «مار ئه لاگو» فلوریدا که در سال 1985 توسط دونالد ترامپ خریداری شده، به تازگی مورد یک حمله ناموفق بدافزاری قرار گرفته است.

در این رابطه یک زن چینی به نام یوجینگ ژانگ به اتهام گمراه کردن مأمور فدرال و ورود به منطقه ممنوعه در زمان حضور در مار ئه لاگو دستگیر شده که هنگام بازداشت، یک فلش درایو حاوی بدافزار نیز همراه داشته است.

ژانگ در ابتدا به مأموران اطلاعاتی گفته بود که برای استفاده از استخر به استراحتگاه آمده اما پس از مدتی اظهار داشت که برای حضور در یک نشست دوستانه سازمان ملل (که اساساً وجود نداشته) به درخواست شخصی به نام «چارلی» به محل آمده و می خواهد با یکی از اعضای خانواده ترامپ درباره روابط اقتصادی چین و آمریکا گفت و گو کند.

خانم ژانگ علاوه بر فلش حاوی بدافزار چهار تلفن، یک لپتاپ و یک هارد اکسترنال نیز همراه داشته است .خانم ژانگ زمانی توانست به محدوده ممنوع وارد شود که مدیر کلوب ساحلی به دلیل تشابه اسمی، تصور کرد که این زن از اقوام یکی از اعضا است و ورود وی بلامانع خواهد بود؛ اما یوجینگ ژانگ پس از ورود شروع به صحبت درباره نشست مورد اشاره کرد که این موضوع توجه یکی از خدمتکاران را جلب نمود و پس از چک کردن فهرست افراد، مشخص شد که خانم ژانگ به محدوده دسترسی نداشته است. در این زمان دونالد ترامپ نیز در استراحتگاه حضور داشت اما هنگام ورود ژانگ، رئیس جمهور به زمین گلف رفته بود.

لازم به ذکر است که علاوه بر فلش درایو حاوی بدافزار، یوجینگ ژانگ مقدار غیر معمولی تجهیزات دیگر شامل چهار دستگاه موبایل، یک لپتاپ، یک هارد اکسترنال و دو گذرنامه جمهوری چین (تایوان) به همراه داشته است. جالب اینکه وی در ابتدای ورود به محوطه طوری وانمود کرده بود که چندان به زبان انگلیسی آشنا نیست اما پس از بازجویی ها، مشخص شد که خانم ژانگ تسلط بالایی بر زبان انگلیسی دارد.

گفتنی است انگیزه اصلی یوجینگ ژانگ از اقدام اخیر هنوز مشخص نشده و معلوم نیست در صورت پیشرفت بیشتر در محدوده، وی دقیقاً قصد آسیب رساندن به چه سیستم هایی را داشته است.
advertising