ماجرای تکان دهنده ازدواج دختر 11 ساله ایلامی با مرد 50 ساله

مجلهسایر

- 97/11/23
ماجرای تکان دهنده ازدواج دختر 11 ساله ایلامی با مرد 50 سالهمدتی است که موضوع کودک همسری و قوانین مربوط به آن مورد بحث مجلس و دستگاه های مختلف است. این موضوع مخالفان و موافقان زیادی داشت. عده ای معتقد بودند که ممنوعیت کودک همسری باعث افزایش سن ازدواج و در نتیجه آثار زیان بارتری نیز می شود. عده ای دیگر نیز معتقدند که با تصویب این قانون فقط لطمه های روحی و جسمی به کودکان وارد می شود.

در گیر و دار این جنجال ها و موافقت ها و مخالفت ها خبری عجیب در فضای مجازی رسانه ای شد. خبر ازدواج رها دختر 11 ساله ایلامی با مرد 50 ساله دوباره بحث کودک همسری و حواشی پیرامون آن را در رسانه‌ها مطرح کرد.

ماجرا از این قرار است که دختری یازده ساله به نام رها در یکی از روستاهای ایلام با یک مرد 50 ساله ازدواج کرده است. رها همسر دوم این مرد است و پدرش که معتاد است او را در ازای دریافت 15 میلیون تومان به عقد مرد 50 ساله درآورده است. این موضوع توسط گروهی که برای گرفتن یک سری آمار به این روستا مراجعه کرده بودند به بهزیستی ایلام اعلام شد.

موضوعی که باعث ناراحتی است این است که رها حتی از کودک این مرد نیز کوچک تر است. این مرد 50 ساله 7 فرزند دارد و کوچک ترین فرزند او 13 سال دارد.

بعد از انتشار این خبر، دادستان ایلام پدر کودک و مرد 50 ساله را تحت تعقیب قرار داده و رها نیز به بهزیستی سپرده شد. اخیرا هم خبرهایی منتشر شد که مرد 50 ساله دستگیر شده است.

اما این تمام ماجرا نیست و با دستگیری چند نفر موضوع خاتمه نمی یابد. رها حالا در یکی از مراکز بهزیستی نگه داری می شود و سخنان تکان دهنده ای با روانکاوان بهزیستی داشته است. چون سن این دختر ایلامی کم بوده و هنوز به سن قانونی نرسیده است ازدواج وی به صور رسمی ثبت نشده است. وی پس از ازدواج هرشب تجربه همبستری با همسری که 40 سال از خود بزرگ تر بوده را داشته و صدمات جسمی و روحی فراوانی به او وارد شده است. طبق گفته اطرافیان این دختربچه پس از ازدواج مدام گریه می کرده و وضعیت روحی مناسبی نداشته است.

رها دختری مظلوم است که قربانی اعتیاد پدر و طلاق مادرش شده است. پس از این ماجرای تکان دهنده شاید لازم باشد که قانون سن ازدواج لازم به تغییر باشد.
advertising