بابک میرزا قاجار رقیب جدید رضا پهلوی برای سلطنت ایران

مجلهچهره ها

- 97/09/04
بابک میرزا قاجار رقیب جدید رضا پهلوی برای سلطنت ایراندر حالی که این روزها رضاپهلوی در فضای مجازی خود را پادشاه و جانشین سلطنت ایران می داند، به تازگی سر و کله یک رقیب تازه قاجاری برای او پیدا شده است.
رضا پهلوی با حمایت کشورهای غربی خود را وارث ایران می داند اما جالب این جاست که این روزها مردی به نام بابک میرزا قاجار که در ترکیه زندگی می کند مدعی سلطنت ایران شده است.
بابک میرزا که تاجر است و 47 سال دارد ادعا کرده که حاصل ازدواج علی‌میرزاخان شاهزاده قاجار و مهیندخت قاجار که گفته می‌شود مادر او نسبت فامیلی هم با مادر فرح پهلوی دارد. این شاهزاده قاجاری در نوزده سالگی با لیلا قاجار ازدواج می‌کند و تحصیلات دانشگاهی خود را اغلب در دانشگاه‌های پزشکی و روانشناسی گذرانده است. در حال حاضر او در ترکیه به کارهای تجاری مشغول است.
بابک میرزا قاجار در سال 94 سفری به ایران داشت، به تخت جمشید رفت و در بازگشت به آذربایجان و ترکیه رفت. او در اینستاگرام خود شروع به فعالیت هایی علیه رضا پهلوی کرد..
بابک قاجار فعالیت سیاسی خود علیه رضا پهلوی و نظام جمهوری اسلامی را در فضای مجازی و اغلب از ‌طریق دو شبکه اجتماعی «اینستاگرام» و «توئیتر» دنبال می‌کند. در حالی که مخاطبان زیادی هم ندارد و فقط حامیان پهلوی در زیر پست هایش به او توهین می‌کنند.

این شخصیت تازه ظهور کرده در شبکه توئیتر هدف خود را معرفی دوران قاجار عنوان می‌کند در حالی که ‌در دشمنی، شاهزاده پهلوی را با نظام جمهوری اسلامی در یک جایگاه قرار می‌دهد. در نهایت هم ضمن به ‌مبارزه طلبیدن رضا پهلوی در یک مناظره تلویزیونی، حق انتخاب مردم ایران را از بین خودش و رضا پهلوی می داند..
این فرد که هیچ احساس تعلقی به ایران ندا هوسبازی های ناصرالدین شاه قاجار را نادیده گرفته و به طور کلی این موضوع را انکار می کند.‎
یکی از اهدافی که میرزا قاجار در توئیت‌های خود منتشر می کند دستاورد سازی برای شاهان قاجار است، او ‌بدون توجه به مخالفت مظفرالدین شاه با فرمان مشروطیت و حتی به توپ بستن مجلس اول در دوران محمد ‌علی شاه، دوران قاجاریه را مهد شکوفایی ایران می‌ داند و پادشاهان آن دوران را سردمداران مدرنیزاسیون ایران ‌تلقی می‌ کند. به عبارتی او با تعریف و تمجیدهای فراوان دوران قاجاری را بهشت ایران توصیف می کند..
شاهزاده قاجار عامل سقوط سلسله قاجار را هم همین حرکت آنها به سمت دموکراسی عنوان می‌کند. بابک میرزا با بیان صحبت هایی قصد دارد مردم تبریز زا تحریک کرده و از حمایت آنان بهره گیرد و برای خودش ‌حامیانی دست و پا کند..
بابک میرزا قاجار در اولین توئیت خود بعد از حضور در این شبکه اجتماعی مطرح می‌کند که چون بحث شاهزادگی ‌مطرح شده است، به این فضا آمده‌ام. در شرایطی که رضا پهلوی تلاش می‌کند احساسات ملی میهنی را در ‌میان مخاطبان فضای مجازی‌اش تحریک کند، به نظر می‌رسد شاهزاده قاجار با تحقیر شاهزاده پهلوی، سعی دارد همین ‌احساسات را در میان اقوام ترک زبان ایران تحریک کند، بنابراین در ظاهر این دو شاهزاده پهلوی رقیب ‌یکدیگر هستند اما در باطن هر در یک جبهه قرار دارند..
اما چیزی که کاملا پیداست این است که هم رضا پهلوی و هم بابک میرزا قاجار از حمایت گسترده کشورهای آمریکایی و غربی بهره می گیرند. باید به این نکته توجه داشت که هیچ کدام از اینان دلسوز مرم ایران نیستند.
advertising