آشنایی با خاندان یهودی روتشلید ثروتمندترین خانواده جهان

مجلهچهره ها

- 97/10/24
آشنایی با خاندان یهودی روتشلید ثروتمندترین خانواده جهانزمانی که صحبت از ثروت و دارایی و پولدارترین افراد دنیا می شود شاید ذهن خیلی از مردم به سمت بیل گیتس برود. اما در این مطلب می خواهیم شما را با ثروتمندترین خانواده جهان آشنا کنیم و به این نتیجه برسید که ثروتمندترین خانواده جهان خانواده بیل گیتس نیستند! در واقع ثروتمندترین خانواده جهان خانواده یک خاندان یهودی به نام خاندان روتشیلد هستند. در این مطلب قصد داریم توضیحاتی درباره این خانواده ثروتمند یهودی را در اختیار شما قرار دهیم

مایر روتشیلد بنیان گذار خانواده ثروتمند روتشلید


مایر روتشیلد، در سال 1744 در یک محله فقیرنشین و زاغه نشین یهودی به دنیا آمد. وی در جوانی به امور بانکداری پرداخت و به سبب نزدیکی با درباریان تواننست جایگاه ویژه ای را برای خود فراهم کند. او به مرور زمان به یکی از طلایه‌ داران بانکداری بین‌المللی تبدیل شد و از این راه ثروت زیادی به دست آورد. طبق برآوردها اگر ثروت هر کدام از اعضای خانواده‌ی روتشیلد را با هم جمع کنیم، این خانواده بر دارایی‌هایی با ارزش بیش از 350 میلیارد دلار کنترل دارند.
آشنایی با خاندان یهودی روتشلید ثروتمندترین خانواده جهان

قوانین جالب خانواده یهودی روتشلید


شاید این نکته برایتان جالب باشد که چگونه این خانواده پس از گذشت سال ها هنوز هم ثروتمندترین خانواده جهان هستند. در آن زمان مایر روتشلید قوانین خاصی را برای خانواده خود گذاشت. از جمله این که در صورتی به اعضای خانواده ارث تعلق می گیرد که با هم خون خود ازدواج کنند. این موضوع باعث شد که ثروت هنگفت این خاندان درون خود خانواده بماند و وراث ترجیح می دادند که با هم خون های خود و عموزادگان خود ازدواج کنند تا این که از ارث محروم شوند . بدین ترتیب دارایی ها و ثروت خاندان بین خود خانواده باقی می ماند.
در واقع منبع ثروت هنگفت این خاندان از کسب و کار بانکداری آلمان بدست آمده است که مایر امشل روتشیلد در قرن هجدهم پایه آن را بنا نهاد. در قرن نوزدهم، پنج پسر مایر روتشیلد در انگلستان، فرانسه، اتریش و ایتالیا کسب و کار خانوادگی را توسعه دادند. این خاندان در حال حاضر در جاهای مختلفی مثل بانکداری املاک، معدن، انرژی و تاسیس کارخانه های مشروب سازی فعالیت دارند. کل جهان این خاندان را به عنوان غول بانکداری جهان می شناسند. خاندان یهودی روتشلید با ثروت چند تریلیون دلاری که 6 قرن نبض بانک های بزرگ جهان در دست آن ها بوده تا جایی که از گذشته تا به امروز به کشورهای مختلف وام می دهند.
advertising