نگاهی به زندگی چارلز کخ ثروتمندترین مرد آمریکا

مجلهچهره ها

- 97/09/04
نگاهی به زندگی چارلز کخ ثروتمندترین مرد آمریکا

بیوگرافی چارلز کخ


چارلز جی. کُوْ یا کخ متولد 1 نوامبر 1935 در ویشیتای کانزانس تاجر، کارآفرین و نیکوکار آمریکایی است. او یکی از پولدارترین و موفق ترین افراد آمریکا به شمار می رود. چارلز موفقیت خارق العاده خود را مدیون فلسفه اقتصادی مدیریت بازار محور (ام بی ام ) که خود مبدع آن است می داند. این کارآفرین نمونه دارای تحصیلات کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک می باشد و در حال حاضر مدیرعامل شرکت صنایع کوک است.
چارلز کخ در یک خانواده 6 نفره صنعتگر بزرگ شده است. او از همان دوران کودکی بسیار باهوش و دارای پشتکار بود. او دانش آموزی با استعداد و درخشان بود که در موسسه تکلونوژی ماساچوست ( ام آی تی ) به تحصیل در رشته های مهندسی پرداخته و دو مدرک کارشناسی ارشد، یکی در رشته مهندسی مکانیک و دیگری در مهندسی شیمی را از این دانشگاه اخذ کرده است.
چارلز و برادرش دیوید مالک شرکت کوک یا کخ هستند. آنها در واقع این شرکت را از پدر خود به ارث برده اند. پدر چارلز پیش تر این شرکت را در سال 1940 تاسیس کرده بود. آن ها این شرکت را گسترش داده و آن را تبدیل به یکی از بزرگترین شرکت های خصوصی در آمریکا کردند.

کمک های خیرخواهانه چرلز کخ


چارلزز که در زمینه کمک کردن نیز بسیار فعال است به همراه برادرش دیوید کمک های مالی قابل توجهی به کمپین های آزادی خواه و نیز متفکران محافظه کار کرده اند. آن ها میلیون ها دلار برای تامین مخارج پروژه های سیاسی، تحقیقاتی و آموزشی پرداخت نموده اند.
این ثروتمند آمریکایی از حامیان چندین نهاد آموزش رایگان بازار محور مانند موسسه کاتو، موسسه مطالعات انسانی ،موسسه منشور حقوقی و مرکز مرکاتوس در دانشگاه جورج میسون می باشد. چالرز عاشق سیاست است.

همه چیز درباره شرکت کخ


این شرکتی امروزه گستره وسیعی از فعالیت ها همچون تولید، پالایش و توزیع نفت، انرژی، مواد شیمیایی، فیبر، پلیمرها و فرآورده های جانبی، مواد معدنی، کود، خمیر کاغذ و کاغذ را شامل می شود.
این شرکت هم اکنون در 60 کشور دنیا حضور داشته و 100 هزار نیروی کار را نیز به استخدام خود درآورده است.. در سال های اخیر صنایع کخ بیش از 70 بیلیون دلار سرمایه گذاری در حفظ دارایی ها و جذب شرکت های بزرگ داشته و صاحب شرکت های های اینویستا(Invista) جورجیا پسیفیکPacific) (Georgia، مولکس(Molex)، منابع فلینت هیلز(Flint Hills Resources)، کود کخ (Koch Fertilizers) ، لوله کشی کخ(Koch Pipeline)، مواد معدنی کخ (Koch Minerals)، دامداری ماتادور(Matador Cattle Company) می باشد.

آثار و جوایز چرلز کخ میلیاردر آمریکایی


صنایع کخ بیش از 930 جایزه در ارتباط با رعایت نکات ایمنی، حفظ محیط زیست، مدیریت بهینه منابع، نو آوری و خدمات مشتریان دریافت کرده است. از جمله جوایزی که به پاس خدماتش به او اهدا شده است به شرح زیر می باشد:
دریافت جایزه آدام اسمیت از رییس شورای قانونی بورس آمریکا در سال 1994.
دریافت جایزه مدیران برای چشم انداز جهانی در انرژی از طرف بازار بورس مرکنتایل نیویورک در سال 1999.
دریافت جایزه عدالت از طرف بنیاد میراث در سال 2003.
دریافت جایزه "ویلیم ای سیمون" برای مدیریت بشر دوستانه از طرف میزگرد بشر دوستانه در سال 2011.

زندگی شخصی چارلز کخ غول نفتی آمریکا


چارلز فردی خانواده دوست است که سعی می کند از حاشیه ها دور باشد. او به حفظ حریم شخصی خود خیلی اهمیت میدهد. او در سال 1972 با دختری به نام لیز ازدواج کرد که اصل این ازدواج یک دختر و یک پسر است. چالرز مدتی درگیر بیماری سرطان پروستات بود که در حال حاضر درمان شده است.

میزان ثروت چارلز کخ غول صنعت آمریکا


طبق آخرین اطلاعات در سال 2017 ارزش خالص دارایی ها ای او بیش از 53 بیلیون دلار تخمین زده شد. او در رتبه ششم از ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفته‌ است.
advertising