63 روایت از زندگی محمد علی بهمنی منتشر شد

مجلهسلبریتی ها

- 97/10/02
63 روایت از زندگی محمد علی بهمنی منتشر شد«دلم برای خودم تنگ می‌‌شود، آری!» من فکر می‌کنم در تمام عمرم اگر یک حرف راست گفته باشم همین است. انسان همیشه باید از خودش باخبر باشد. انسان باید بپذیرد که تحت هر شرایطی از خودش خبر بگیرد و خبر داشته باشد؛ آن هم انسان امروزی که هم احتیاج همیشگی به جنون دارد و هم احتیاج جنون‌آور به خبر! من، «محمدعلی» گاهی دلم برای «محمدعلی» تنگ می‌شود. اینکه بگویم کدام‌یک از این دو، آن واقعیِ من است غیرممکن به نظر می‌آید. یک نفر از من کسی است که هستم و دیگری کسی که باید باشم. فاصله میان این دو نفر را شعر به گونه‌ای پر کرده است که هیچ ردّی از مرز این دو، مشخص نیست. این فاصله‌‌‌ای نیست که بگویم شعرِ من پر کرده است؛ چراکه شعر از آنِ من نیست؛ من متعلق به شعر هستم.»

اینها بخشی از متنِ کتابِ «روزگار من و شعر» شامل 63 روایت از زندگی «محمدعلی بهمنی» است که توسط «احمد امیرخلیلی» -شاعر و ترانه‌سرا- منتشر شده است.

این کتاب حاصل 63 شب نشینی نویسنده با این شاعر است و براساس 63 شعر از محمد علی بهمنی شامل 16 غزل، 16 سپید، 16 ترانه و 15 عنوان شعر بیان می‌شود. این 15 عنوان شعر یا درباره افرادی یا در هم نشینی با فردی سروده شده اند یا به شخصی تقدیم شده است.

محمدعلی بهمنی شاعر و غزل‌سرای ایرانی است. بسیاری بر این عقیده‌اند که غزل‌های او وام‌ دار سبک و سیاق نیما یوشیج است. او در چاپخانه با فریدون مشیری که آن روزها مسؤول صفحهٔ شعر و ادب هفت‌تار چنگ مجلۀ روشنکفر بود، آشنا شد و نخستین شعرش در سال 1330، زمانی که تنها 9 سال داشت، در مجلهٔ روشنفکر به چاپ رسید. شعرهای وی از همان زمان تاکنون به‌طور پراکنده در بسیاری از نشریات کشور و مجموعه شعرهای مختلف و جُنگ‌ها، انتشار یافته‌است.
advertising