بیوگرافی و عکس های حامد بهداد بازیگر تلویزیون و سینما

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/18
بیوگرافی و عکس های حامد بهداد بازیگر تلویزیون و سینماحامد تفنگ‌ساز صابری بهداد زادهٔ 26 آبان 1352 مشهد بازیگر سینمای ایران است. حامد بهداد دوران کودکی و نوجوانی اش را به ترتیب در شهرهای مشهد، تهران و نیشابور زندگی کرده است و در دوران دبیرستان دوباره به همراه خانواده اش به مشهد بازگشته است. او دارای تحصیلات لیسانس بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است.

وی برای نخستین بار با فیلم آخر بازی به سینمای ایران معرفی شد و برای آن کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد. وی بعدها در قالب نقشهای مکمل بازی های به یادماندنی در سینمای ایران ارائه کرد.

او در فیلم «روز سوم» (محمدحسین لطیفی، 1385) در نقش یک افسر عراقی که در بحبوحه محاصره خرمشهر عاشق دختری خرمشهری می شود، ظاهر شد و برای دومین بار پس از «آخر بازی» کاندیدای سیمرغ بلورین از دوره بیست و پنجم جشنواره فیلم فجر شد. بازی او در روز سوم بسیار چشمگیر بود و نظر همه منتقدان و سینماگران را به خود جلب کرد.
بیوگرافی و عکس های حامد بهداد بازیگر تلویزیون و سینما
موفقیت بهداد در فیلم کسی از گربه های ایرانی خبر نداره به کارگردانی بهمن قبادی، موجب راه یابی او به جشنواره فیلم کن شد. او در سال 89 با نقش آفرینی در فیلم جرم به کارگردانی مسعود کیمیایی، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل را از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

او در طول فعالیت هنری اش امکان همکاری با بسیاری از کارگردانان بنام سینمای ایران از جمله ناصر تقوایی، عباس کیارستمی، مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی و... را داشته است که متأسفانه برخی از این همکاریها به دلایل مختلف هیچ گاه به اکران نرسیده اند. یک رئالیست فوق العاده که معمولاً تکنیک فاصله گذاری برشت را رعایت نمی کند و سیستم استانیسلاوسکی را پیروی می کند.

صحبت های حامد بهداد در مورد رامبد جوان : دوستی من و رامبد از آنجا شروع شد که من در آن ایام در شرکت تبلیغاتی رامبد جوان به نام زیتون کار می کردم و کمک دستیارش شدم رامبد من را به خانه‌ اش می برد، خانه‌ ای که او در کنار پد رو مادرش زندگی می کرد، عکس من روی آینه اتاق رامبد بود و حتی آنجا جایی برای خوابیدن داشتم، غذا برای خوردن داشتم چون من آن زمان دانشجو بودم و رامبد در حق من برادری کرد .

فیلم های حامد بهداد


سد معبر
نیمه‌شب اتفاق افتاد
هفت‌ماهگی
هیهات
خانه دختر
چهارشنبه خون به پا می‌شود
آرایش غلیظ
چرک‌نویس
زندگی جای دیگری است
چه خوبه که برگشتی
فرزند چهارم
بی‌تابی بیتا
به فاصله یک نفس
پله آخر
نارنجی‌پوش
انتهای خیابان هشتم
جرم
سعادت‌آباد
پرتقال خونی
قبرستان غیرانتفاعی
هفت دقیقه تا پاییز
لطفاً مزاحم نشوید
آدم‌کش
بیداری
کیمیا و خاک
کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره
موج سوم
مردی که گیلاس‌هایش را خورد
محاکمه در خیابان
زندگی با چشمان بسته
دل خون
شبانه‌روز
دو راه حل برای یک مسئله
هر شب تنهایی
مجنون لیلی
تسویه‌حساب
رؤیای زمین
دایره زنگی
حس پنهان
آدم
روز سوم
باغ فردوس، پنج بعدازظهر
پیشنهاد بی‌شرمانه به نقاش مرده
رقص با ماه
عروس کوهستان
کافه ستاره
این زن حرف نمی‌زند
خواهرخوانده
بوتیک
چای تلخ
آخر بازی
advertising