چرا علیرضا بیرانوند برنده جایزه توپ طلای آسیا نشد

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/16
چرا علیرضا بیرانوند برنده جایزه توپ طلای آسیا نشدعلیرضا بیرانوند یکی از شایسته ترین ستاره های فوتبال آسیا است که این روزها با درخشش خود توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است. همه منتظر بودند که خبر بردن جایزه توپ طلا توسط بیرانوند را بشنوند اما ماجرا طور دیگری رقم خورد و موجب تعجب همه شد. جایزه توپ طلای آسیا به اکرم حسن قطری رسید. درحالی که اصلا حتی قرار نبود اسم او در میان سه نامزد نهایی باشد و حتی خود رسانه های قطری نامش را در این فهرست قرار نمی دادند. برخی می گویند که جایگاه بیرانوند ربوده شده است.
علیرضا بیرانوند که خیلی امیدوار بود با این جایزه بتواند راه لژیونرشدن را برای خود هموارسازد اما در عمل چنین اتفاقی برایش رخ نداد. اما چه شد که بیروانوند در این فهرست قرار نگرفت؟ در واقع معیار انتخاب این است: «مجموع امتیاز بازیکنان از قرار گرفتن در فهرست بهترین بازیکن ایونت های قاره ای زیر نظر فیفا یا ای اف سی.»
بیرانوند با توجه به موفقیت هایی که از جام جهانی تا به حال داشته امتیازی بالاتر از رقبا داشت اما قطعا امتیاز بازیکنی مثل اکرم حسن از آنها کمتر بوده است. ولی این یک عرف است که جوایز را در آسیا تقسیم می کنند. معمولا فدراسیون هایی که لابی قوی تری هم دارند جوایز مهمتر را می برند. این هیات رئیسه فعلی فوتبال ما کل زورش در همه این سال ها این بوده که جایزه فرعی اصغر حسن زاده را برای فوتسال بگیرد!
به هرحال چیزی که خیلی در این میان نمایان است این مساله است که حق بیرانوند خورده شده است.این اولین بار نیست که حق بازیکنان و ورزشکاران ایرانی در صحنه های ورزشی جهان نادیده گرفته می شود. در واقع ورزشکاران ایرانی همواره با نامهربانی فدراسیون های ورزشی مواجه بوده اند.
واقعیت امر این است که اگر ضعف فدراسیون در لابی با ای‌اف‌سی نبود و به جای اکرم حسن به جمع سه کاندیدا می‌رسید، حتماً امروز توپ طلا در ایران بود.
advertising