علیرضا بیرانوند بهترین دروازه بان لیگ قهرمانان آسیا معرفی شد

مجلهچهره ها

- 97/08/21
علیرضا بیرانوند بهترین دروازه بان لیگ قهرمانان آسیا معرفی شد

بیوگرافی علیرضا بیرانوند


علیرضا بیرانوند فرزند مرتضی، متولد 30 شهریور 1371 در خرم‌آباد است. علیرضا بیرانوند در خانواده‌ ای پرجمعیت رشد کرد، خانواده‌ ای که از نظر مالی زیر طبقه متوسط محسوب می‌ شد و علیرضا به همین دلیل مجبور به ترک تحصیل شد تا کار کند و کمک خرج خانواده باشد. به همین دلیل او مجبور بود تمرین فوتبالش را از پدر مخفی کند و یک بار که پدرش متوجه شد از ترس عصبانیت چند روز به خانه نرفت!
علیرضا بیرانوند در مصاحبه‌ هایش گفته که وقتی برای ادامه فوتبال به تهران آمد، در کارواش و پیتزا فروشی کارگری کرده و با سختی به این مرحله رسیده است. او که در سن 20 سالگی ازدواج کرد و دو فرزند دارد و همیشه گفته نان‌آور ۱۵ خانواده است. علیرضا بیرانوند در تمام مصاحبه‌ هایش روی این مسئله تأکید کرده که خرج اعضای خانواده با اوست.

دروازه‌بان پرسپولیس ایران در صدر جدول برترین‌ دروازه‌ بان‌ های لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت. علیرضا بیرانوند دروازه‌ بان تیم فوتبال پرسپولیس ایران در پایان لیگ قهرمانان آسیا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بهترین دروازه‌بان انتخاب شد.
این دروازه‌بان در طول مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در مجموع 7 کلین‌شیت به ثبت رساند.
بیرانوند رکورد بیش ترین میانگین زمانی بسته نگه داشتن دروازه را نیز از آن خود کرد. گلر سرخ پوشان به طور متوسط هر 221 دقیقه یک بار دروازه خود را باز شده می دید.

advertising