بیوگرافی و عکس های ترلان پروانه بازیگر سینما و تلویزیون

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/15
بیوگرافی و عکس های ترلان پروانه بازیگر سینما و تلویزیونترلان پروانه زاده 18 تیر 1377 در شیراز بازیگر اهل ایران است. فارغ التحصیل لیسانس رشته گرافیک، یک برادر بزرگتر از خود بنام عرفان دارد، مادرش پریسا فروغی خانه دار که علاقه زیادی به بازیگری داشت و پدرش مهندس است.

او در جشنواره فیلم کودک و نوجوان به خاطر بازی در فیلم آهوی پیشونی سفید برنده پروانه زرین به عنوان بهترین بازیگر دختر در سال ۱۳۹۰ شد.

برای اولین بار در 3 سالگی بطور اتفاقی خانمی در فرودگاه از چهره وی خوشش آمد و به مادرش پیشنهاد بازی ترلان را در یک تیزر تبلیغاتی شامپو داد و مادرش با علاقه قبول کرد . بعد از مدتی جذب برنامه های آموزشی شبکه جام جم و شبکه یک شد .
بیوگرافی و عکس های ترلان پروانه بازیگر سینما و تلویزیون
در سال 1382 اولین بار با سریال بچه های پایش به مجموعه های تلویزیونی باز شد، سپس در جایزه بزرگ مهران مدیری و خوش غیرت محصول سال 83 حضور داشت . فیلم رویای آخر نیز اولین کار سینمایی اش بود .

او كلاس‌ های باله در آب را به اتمام رسانده‌ و این ورزش مفرح و زیبا را هم خیلی دوست دارد اما به دلیل مشغله‌ هایی كه دارد نتوانست آن را ادامه بدهد .

مدتی پیش شایعه ازدواج ترلان پروانه با ارسلان قاسمی در چند سایت خبری منتشر شد، اما این خبر با واکنش تند مادر ترلان مواجه شد و تکذیب کردند . در فروردین ماه 97 فیلمی از ترلان پروانه و فرشاد احمدزاده بازیکن پرسپولیس منتشر که نشان می دهد این دو رابطه عاشقانه ای با هم شروع کردند .

فیلم های ترلان پروانه


مصاعب شیرین2
رویای سهراب
آهوی پیشونی سفید ۲
جاده قدیم
گشت ۲
فراری
درنا دختر آهو
شیفت شب
مردن به وقت شهریور
زندگی مشترک آقای محمودی و بانو
به خاطر پونه
بی خداحافظی
آهوی پیشونی سفید
انسان‌ها
خروس بی محل
نصف مال من، نصف مال تو
پاپیتال
عاشق
چپ دست
مادر صدامو می‌شنوی
زن بدلی
بالا بلند
دغدغه
advertising