بیوگرافی دنزل واشینگتن بازیگر هالیوود

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/05
بیوگرافی دنزل واشینگتن بازیگر هالیووددِنزِل هِیز واشینگتن دوم یا دِنزِل هِیز واشینگتن جونیور زادهٔ 28 دسامبر 1954 در ماونت ورنن، ایالت مریلند کارگردان و بازیگر اهل ایالات متحدهٔ آمریکا است.

مادر او “لنیس لینی” متصدی یک سالن زیبایی در شهر بود. دنزل واشینگتن ابتدا در دانشگاه فوردهام روزنامه نگاری می خواند اما بعدها به علاقه اش به بازیگری پی برد. نخستین فیلم بلندش، کمدی “نسخه ی غیر اصل” و اولین کار تلویزیونی اش، درام “خیابان السور” به ترتیب در سال های 1981 و 1982 بود. دنزل واشینگتن چندین فیلم مهم در کارنامه خود دارد: مردی در آتش، کتاب الی و گنگستر آمریکایی.
بیوگرافی دنزل واشینگتن بازیگر هالیوود
دنزل واشینگتن به دانشگاه فوردهام رفت اما در ابتدا دانشجوی ضعیفی به شمار می آمد. بعد از مدتی دوری از فضای آکادمیک، این بار با علاقه به بازیگری به دانشگاه آمد و توانست بورسیه موسسه ی ACT در سان فرانسیسکو امریکار را دریافت نماید و پس از آن در انجمن پارک با شکسپیر کار کند.

نخستین فیلم بلند دنزل واشینگتن کمدی “نسخه ی غیر اصل” در سال 1981 بود. پیش از انتخاب شدن برای هیت درام تلویزیونی “خیابان السور” در سال 1982، او در چندین فیلم غیر براودوی و تلویزیونی نیز بازی کرده بود.

فیلم های دنزل واشینگتن


شکارچی استخوان
توفان
تایتنز را به یاد آور
روز تعلیم
جان کیو
آنتوان فیشِر
خارج از زمان
مردی در آتش
کاندیدای مَنچوری
مرد نفوذی
فرا زمان
گانگستر آمریکایی
مناظره‌کنندگان بزرگ
گرفتن پلهام ۱۲۳
کتاب ایلای
توقف‌ناپذیر
خانهٔ امن
پرواز
۲ اسلحه
اکولایزر
هفت دلاور
حصارها
رومن جی. ایزریل، وکیل دادگستری
ایکوالایزر ۲
advertising