بیوگرافی جنیفر لارنس بازیگر هالیوود

مجلهسلبریتی ها

- 97/08/29
بیوگرافی جنیفر لارنس بازیگر هالیوودجنیفر شریدر لارنس متولد: 15 اوت 1990 بازیگر آمریکایی است. اولین نقش بزرگ وی با حضور در مجموعه تلویزیونی بیل انگوال رقم خورد. سپس در فیلم‌هایی چون دشت سوزان و زمستان استخوان‌سوز توجه منتقدان را به خود جلب کرد و برای اولین بار توانست نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شود. در زمان نامزدی‌اش برای دریافت این جایزه، وی دومین فرد تاریخ سینما بود که در جوان‌ترین سن موفق به نامزدی برای این جایزه شده‌است.

جنیفر پس از ترک حرفه مدلینگ، مصرانه به دنبال جلب نظر مساعد نمایندگان استعداد یابی بود و برای تست بازیگری به استودیوهای مختلفی مراجعه کرد که در اکثر موارد درتست بازیگری رد می شد! اما بالاخره به نحوی عجیب موفق به جلب نظر یک نماینده استعداد یابی شد.

جنیفر در این تست متنی را از روی کاغذ روخوانی کرد که به گفته نماینده استعداد یابی " بهترین روخوانی بود که در تمام مدت کاری اش دیده بود!" پس از این، جنیفر به پروژه های مختلف تلویزیونی معرفی شد و سرانجام برای حضور مستمر در هالیوود به شهر لس آنجلس نقل مکان کرد.

زمانی که 22 سال داشت، همپای کوپر، در فیلم دفترچه امیدبخش به کارگردانی دیوید او. راسل ظاهر شد. ظاهر شدن در این فیلم برایش نامزدی و دریافت چندین جایزه مشهور بین‌المللی را رقم زد که از جمله این جوایز می‌توان به جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی و جایزه اسکار بهترین بازیگر زن اشاره نمود. همچنین با بازی در فیلم دیگری راسل به نام حقه‌بازی آمریکایی موفق به دریافت چندین جایزه دیگر اینبار به عنوان بهترین نقش مکمل زن شد. این جوایز شامل جایزه بفتا و جایزه گلدن گلوب و همچنین نامزدی‌اش برای سومین بار برای جایزه اسکار بود.

جنیفر لارنس را همچنین بخاطر نقشش در فیلم مردان ایکس: کلاس اول، محصول سال 2011 می‌شناسند. او در فیلم مردان ایکس: روزهای گذشته آینده 2014 نیز نقش‌آفرینی کرد. از دیگر فیلم‌های بسیار موفق وی می‌توان به عطش مبارزه اشاره نمود که قسمت اول این فیلم در سال 2012 و قسمت دومش در سال 2013 منتشر شد. همچنین بخش اول و بخش دومِ قسمت سوم به ترتیب در 21 نوامبر 2014 و 20 نوامبر 2015 اکران شد.
در اوت 2015 مجله فوربز اعلام کرد که لارنس با ۵۲ میلیون دلار پردرآمدترین هنرپیشه زن دنیا در سال 2015 بوده‌است.

فیلم های جنیفر لارنس


گاردن پارتی
دشت سوزان
زمستان استخوان‌سوز
دیوانه وار
سگ آبی
مردان ایکس: کلاس اول
عطش مبارزه
دفترچه امیدبخش
عطش مبارزه: اشتعال
حقه‌بازی آمریکایی
مردان ایکس: روزهای گذشته آینده
سرنا
عطش مبارزه: زاغ مقلد - بخش ۱
عطش مبارزه: زاغ مقلد - بخش ۲
جوی
مردان ایکس: آپوکالیپس
مسافران
مادر!
گنجشک سرخ
دارک فینکس
advertising