بیوگرافی اما استون ستاره سینمای هالیوود

مجلهسلبریتی ها

- 97/08/27
بیوگرافی اما استون ستاره سینمای هالیوودامیلی جین «اما» استون (به انگلیسی: Emily Jean "Emma" Stone) (زاده 6 نوامبر 1988) بازیگر انگلیسی‌تبار متولد آمریکا است.

«اما» جزو بازیگران سریال «رانندگی» بود، اما اولین بار استعداد خود را در فیلم کمدی "خیلی بد" در نقش جولز نشان داد. وی بعد از آن در فیلم‌های خانه بانی و ارواح دوست‌دخترهای سابق ایفای نقش کرد. بعد از آن در سال 2009، «اما» در فیلم کمدی-ترسناک سرزمین زامبی‌ها و همچنین فیلم کمدی-درام مرد کاغذی بازی کرد.

در سال بعد یعنی 2010 وی در فیلم مارمادوک به جای شخصیت «مازی» در این فیلم به صداپیشگی پرداخت و همچنین در فیلم کمدی ایزی ای بازی کرد که به خاطر آن نامزد دریافت جایزه گولدن گلوب برای بهترین بازیگر زن فیلم‌های کمدی یا موزیکال شد. از دیگر فیلم‌های استون می‌توان به دیوانه‌وار، احمقانه، عشق و همچنین خدمتکاران و مجموعه فیلم‌های مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز اشاره کرد.

سالهای 2012 تا 2014 بیشتر وقت «اما» صرف بازی در قسمت اول و دوم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز شد. شایعه‌ها حاکی از این است که «اما» به اصرار نامزد سابقش اندرو گارفیلد قبول کرده تا در کنار او در فیلم بازی کند. هردو قسمت مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز با واکنش منفی منتقدان رو به رو شد و فروش پایین قسمت دوم باعث شد تا پرونده این فیلم به‌طور کامل بسته شود. سال 2015 ولی سال خوبی برای «اما» بود. او با بازی در فیلم بردمن در نقش دختری معتاد و بازی در مرد بی‌منطق خوش درخشید و نظر منتقدان را جلب کرد.

در نهایت «اما» موفق شد با فیلم بردمن اولین تجربه حضور در یک فیلم اسکاری را داشته باشد. بردمن برنده جایزه اسکار بهترین فیلم و فیلم‌نامه شد. در سال 2016 دیمین شزل که در حال تدارک ساختن سومین فیلم سینمایی خود بود بعد از جواب منفی اما واتسون به بازی در فیلم به اما استون پیشنهاد بازی داد و او هم پذیرفت.

ابتدا قرار بود نقش مرد اصلی را مایلز تلر بازی کند اما با کنار رفتن «اما واتسون» شزل نقش را به رایان گاسلینگ پشنهاد داد و او هم پذیرفت. بدین ترتیب بعد از فیلم‌های دیوانه‌وار، احمقانه، عشق و «جوخه گنگستری»رایان گاسلینگ و اما استون برای بار سوم در فیلم لا لا لند باهم همبازی شدند.

«اما» برای بازی در این فیلم برای یک مدت آموزش رقص دید. «اما» بخاطر بازی در لالا لند برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره ونیز شد و همین افتخار را در گلدن گلوب و بفتا هم تکرار کرد. سرانجام در هشتاد و نهمین دوره مراسم اسکار «اما» موفق شد اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در فیلم لالا لند بدست بیارود. این دومین نامزدی و اولین جایزه اسکار «اما» محسوب می‌شود.

فیلم های اما استون


خیلی بد
خانه خرگوشی
ارواح دوست‌دخترهای سابق
مرد کاغذی
سرزمین زامبی‌ها
مارمادوک
مثل آب خوردن
دوستی با مزایا
دیوانه‌وار، احمقانه، عشق
خدمتکاران
مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز
جوخه گانگستر
فیلم 43
خانواده کرودها
مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2
جادو در مهتاب
بردمن
آلوها
مرد بی‌منطق
ستاره‌های پاپ: هرگز متوقف نمی‌شوند
لا لا لند
نبرد دو جنس
advertising