بیوگرافی و عکس های ساموئل جکسون بازیگر هالیوود

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/01
بیوگرافی و عکس های ساموئل جکسون بازیگر هالیوودساموئل لیروی جکسون زاده 21 دسامبر 1948 در واشینگتن دی سی بازیگر آمریکایی و نامزد جایزه‌های اسکار، گلدن گلوب و بفتا است.
ساموئل در مدرسه موفق بود. او به موسیقی هم علاقه مند شد و در ارکستر مدرسه ساز کر را نواخت. او در نوجوانی می‌خواست معمار شود و به کالج آتلانتا، دانشکده معماری رفت اما به زودی دانشکده خود را تغییر داد و به دانشکده درام همان کالج رفت. ساموئل سپس به یک گروه تئاتر آماتور رفت که اغلب اعضای آن را سیاهپوستان تشکیل می‌دادند.
بیوگرافی و عکس های ساموئل جکسون بازیگر هالیوود
اما نقطه عطف دوران بازیگری ساموئل ال جکسون زمانی رقم خورد که کویینتین تارانتینو در سال 1993 با او تماس گرفت و از وی درخواست کرد تا نقش جولز وینفیلد در فیلم « قصه های عامه پسند » را ایفا کند. نقشی که تبدیل به بهترین نقش آفرینی دوران بازیگری ساموئل ال جکسون شد و همچنین نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای او به ارمغان آورد. ساموئل ال جکسون هم اکنون یکی از پرکارترین بازیگران هالیوود محسوب می شود.

در ۳۰ ژوئن ۲۰۰۷ او در فیلم Farce of the penguins به عنوان گوینده ظاهر شد. این فیلم نوعی تقلید از نقش راوی مورگان فری من در فیلم موفق باکس آفیس March of the penguins بود.همچنین در سال ۲۰۰۷ او در فیلم Black snake moan نقش یک بازیگر بلوز را داشت که زن جوانی را بازداشت کرد و همینطور در فیلم ترسناک ۱۴۰۸ که اقتباسی از داستان کوتاه استفن کینگ بود هم بازی کرد. در سال ۲۰۰۸ ساموئل در فیلم The spirit نقش یک شرور را داشت که از دید منتقدان و باکس افیس بسیار ضعیف توصیف شد.وی در سال ۲۰۰۹ حین روایت صحنه هایی ازجنگ جهانی دوم در فیلم لعنتی های بی آبرو دوباره با کوئنتین تارانتینو کار کرد.

فیلم های ساموئل جکسون


مرد
تریپل اکس: دولت متحد
مربی کارتر
مارها در یک هواپیما
ناله مار سیاه
منزل شجاعت
فریدم لند
۱۴۰۸
احیای قهرمان
مردان سول
جهنده
مرد آهنی
لیک‌ویو تراس
روح
مادر و فرزند
آسترو بوی
حرامزاده‌های لعنتی
غیرقابل فکر
مرد آهنی ۲
اون‌یکی‌ها
کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو
آرنا
انتقام‌جویان
جنگوی آزاد شده
توربو
اولدبوی
بادبادک
بازی بزرگ
شک منطقی
کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان
پلیس آهنی
انتقام‌جویان: عصر اولتران
به سختی کشنده
کینگزمن: سرویس مخفی
شای-رک
هشت نفرت‌انگیز
افسانه تارزان
خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب
سلول
تریپل اکس: بازگشت زندر کیج
کونگ جزیره جمجمه
محافظ مزدور
شیشه
advertising