صحبت‌های پنه لوپه کروز درباره اصغر فرهادی

مجلهسلبریتی ها

- 97/08/21
صحبت‌های پنه لوپه کروز  درباره اصغر فرهادیپنه لوپه کروز و خاویر باردم دوبازیگر اصلی فیلم همه می‌دانند به کارگردانی اصغر فرهادی در گفت و گویی مفصل درباره تجربه همکاری با این فیلمساز ایرانی صحبت کرده‌اند. در فیلم Everybody Knows پنه لوپه کروز در نقش زنی ایفای نقش می‌کند که پس از بازگشت به کشورش دچار مشکلاتی می‌شود.

کروز درباره نقشش می‌گوید:تمامی سکانس‌های من، سکانس‌های بسیار سختی بودند. در یکی از سکانس‌ها در ماشین دچار بازدم بیش از حد و فشار خون شدم و کار به آمبولانس کشید. یادم می‌آید وقتی از آمبولانس پیاده شدم و اصغر مطمئن شد که حالم خوب است (مکث می‌کند) از من خواست یک بار دیگر آن صحنه را فیلمبرداری کنیم.

پنه لوپه کروز از شدت تعهد فرهادی نسبت به فیلم‌سازی، که باعث شده از بازیگری که نیازمند مراقبت پزشکی است بخواهد یک بار دیگر آن صحنه فیلمبرداری شود، خنده‌اش می‌گیرد. او ادامه می‌دهد: می‌دانم نگرانم بود و این مهم‌ترین نکته است. او پس از رفع نگرانی، از من تقاضای فیلمبرداری دوباره آن سکانس را داشت و من هرگز احساس نکردم که درخواست نامتعارفی می‌کند. رفتار اصغر همیشه احترام آمیز بود اما از طرفی هم همیشه دنبال حقیقت بود.

خاویر باردم در ادامه اضافه می‌کند که فرهادی قابلیت بی‌نظیری در کشف واقعیت داشت، آن هم وقتی که مشغول ساخت فیلمی به زبانی غیر از زبان خودش بود. او با اشاره به حضور دو مترجم در صحنه می‌گوید: وقتی دروغ بگویید او می‌فهمد. شما می‌توانید در میان سکانسی بسیار احساسی باشید. او پیدایش می‌شود و مترجم از طرف او به شما می‌گوید «چشمات دروغ میگه، لطفا بازی نکن!» و اه! حق با اصغر است. او متوجه می‌شود، احساسش می‌کند. اصغر اسپانیایی بلد نیست اما می‌فهمد که کلمات از دهان بازیگر طبیعی بیان نشده‌اند.

باردم می‌گوید: من «جدایی» را دیده بودم و مانند میلیون‌ها نفر تحت تاثیر کیفیت و ناب بودن فیلم از هر جنبه‌ای قرار گرفتم. با دیدن «جدایی» و «درباره الی» تحت تاثیر کیفیت و حقیقت انسانی قرار گرفتم که اصغر به فیلم‌هایش می‌آورد.
advertising