مراسم خاکسپاری محمد مطیع بازیگر ایرانی در کشور سوئد

مجلهسلبریتی ها

- 98/01/21
مراسم خاکسپاری محمد مطیع بازیگر ایرانی در کشور سوئدمحمد مطیع از بازیگران سرشناس کشور است که در روزهای پایانی سال 97 در کشور سوئد درگذشت. طبق آخرین اخبار این هنرمند ایرانی در همان کشور به خاک سپرده خواهد شد. مراسم خاکسپاری محمد مطیع در روز پنجشنبه ۲۲ فروردین در شهر گوتنبرگ برگزار می‌شود.

محمد مطیع متولد ۲۰ دی ۱۳۲۲ در مشهد بود. وی مقیم کشور سوئد بود که در شهر گوتنبرگ به تنهایی زندگی می‌کرد. وی در تاریخ 13 فروردین ماه 97 بر اثر عارضه قلبی در منزل خود درگذشت.
محمد مطیع دارای مدرک کارشناسی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک بود. وی بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۶ و بازی در سینما را از سال ۱۳۵۱ با فیلم «رضا هفت خط» به کارگردانی «حسین ترابی» شروع کرد.

مطیع که از وضعیت سیاسی حاکم بر کشور ناراضی بود در سال 1365 بعد از بازی در فیلم «وکیل اول» به سوئد مهاجرت کرد. ابتدا در استکهلم و سپس به شهر گوتنبرگ رفت. اما پس از سالها اقامت در سوئد در سال 1387 به ایران بازگشت و مجدداً به ایفای نقش در تلویزیون و سینما پرداخت به گونه‌ای که در سالهای پایانی عمر خود بین این دو کشور در حال رفت و آمد بود.

وی در فیلم های زیادی از جمله باغ سرهنگ تبریز در مه بچه های نسبتا بد ماه عسل سال های مشروطه عمارت فرنگی و... به ایفای نقش پرداخته است.
advertising