قادر خان بازیگر پیشکسوت سینمای بالیوود درگذشت

مجلهسلبریتی ها

- 97/10/12
قادر خان بازیگر پیشکسوت سینمای بالیوود درگذشتطبق آخرین اخبار بازیگران قادر خان که از بازیگران پیشکسوت سینمای بالیوود بود روز دوشنبه 31 دسامبر در سن 81 سالگی بر اثر بیماری درگذشت. این بازیگر برجسته کشور هند در بیمارستانی در کشور کاناد فوت کرد.
قادر خان متولد 12 نوامبر 1937 در کابل است. او قبل از حرفه بازیگری استاد دانشگاهی در رشته مهندسی عمران بود. پدر او افغانی و مادرش هندی بود. وی علاوه بر بازیگری در زمینه کارگردانی و فیلمنامه نویسی نیز فعالیت داشت. او در کارنامه هنری خود بیش از 300 فیلم را به ثبت رسانده است. این کمدین مشهور دیالوگ نویسی حدود 250 فیلم را بر عهده داشته است. وی نقش های متفاوتی را در فیم ها بازی می کرد. از جمله فیلم هایی که در آن به ایفای نقش پرداخته بود فیلم های سینمایی دوقلوها، کولی ، خوش شانس، نصیب و چشم ها هستند. نکته جالب در مورد این پیشکسوت بالیوودی این است که وی مسلمان بود و حافظ کل قرآن بود. این بازیگر توانا و سرشناس در طیف های متنوع بازی اثری ماندگار را از خود به جی گذاشته است. وی در نقش های مختلف مثبت و منفی و کمدی و طنز بازی کرده است.
قادر خان بازیگر پیشکسوت سینمای بالیوود درگذشت
پسر قادر خان خبر فوت وی را تایید کرده است. در واکنش به خبر فوت قادر خان چهره های مشهور هند از جمله آمیتا باچان و نخست وزیر کشور هند درگذشت وی را به خانواده او تسلیت گفتند.
advertising