تکذیب درگذشت داریوش اسدزاده بازیگر سینما و تلویزیون

مجلهسلبریتی ها

- 97/08/29
تکذیب درگذشت داریوش اسدزاده بازیگر سینما و تلویزیونداریوش اسدزاده زاده 1 آذر 1302 در کرمانشاه بازیگر تئاتر، فیلم و سریال ایرانی است. او در 20 سالگی وارد عرصه بازیگری شد و سال‌ها در مقام بازیگر، نویسنده و کارگردان در تئاتر تهران نصر فعالیت کرد. در دهه چهل و پنجاه شمسی در بیش از پنجاه فیلم سینمایی ایفای نقش نمود. پیش از انقلاب ایران را ترک کرد و در سال 1365 پس از ده سال اقامت در آمریکا بازگشت و در دو سریال سمندون و خانه سبز شرکت داشت که این دو اثر را می‌توان تأثیرگذارترین آثار کارنامه هنری او دانست. از دیگر آثار مهم او می‌توان به بازی در فیلم کوتاه دایره 1377، اثر محمد شیروانی و برگزیده منتقدان بین‌المللی جشنواره کن در 1999، اشاره کرد. فعالیت او در دهه 1390 متمرکز بر تألیف کتاب‌هایی دربارهٔ تاریخ تئاتر ایران و تاریخ تهران بود.

داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به وضعیت جسمانی بد خود گفت: متاسفانه وضعیت جسمانی خوبی ندارم و به دلیل ابتلا به بیماری سرطان مثانه مورد عمل جراحی قرار گرفته ام.

وی در همین راستا افزود: در حال حاضر یک دوره عمل جراحی را پشت سر گذاشته‌ام و بنا به تشخیص پزشکان همچنان بستری هستم و درمان دارویی برای مداوای بیماری روی من انجام می‌شود.

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در پایان سخنانش گفت: من با بیش از 80 سال عمری که از خدا گرفته ام جز تشویق از طرف مردم و مسئولان سرمایه ای برای خودم پس انداز نکرده ام.
از داریوش اسدزاده طی روزهای گذشته در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم‌های یک دقیقه ای اصلاح الگوی مصرف با حضور محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر به عمل آمده بود.

گفتنی است این گفتگو امروز صبح در حالی انجام شده است که اخبار کذبی در مورد سلامتی این هنرمند پیشکسوت و محبوب منتشر شده بود.

برخی از فیلم های داریوش اسدزاده


حکایت دریا
شکلاتی
۵۰ کیلو آلبالو
مستند زندگی و دیگر هیچ
رفقای خوب
یتیم‌خانه ایران
مرگ در می‌زند
سلام پدر بزرگ
ساکن خانه چوبی
دوازده صندلی
قلاده‌های طلا
خاطره
جعبه موسیقی
این ترانه عاشقانه نیست
ستاره‌ها ۳: ستاره بود
آبادان
کفش‌های جیرجیرک‌دار - شاپور قریب
advertising