روش های ساده برای لذت بردن از زندگی

سبک زندگیمهارت اجتماعی

- 97/09/09
روش های ساده برای لذت بردن از زندگی

چگونه از زندگی لذت ببریم



برای لذت بردن از زندگی خوش بین باشید و نیمه ‌ی پر لیوان را ببینید


روان‌شناسان معتقدند افراد خوش‌بین، شادتر هستند. در واقع افرادی که نیمه‌ی پر لیوان را می‌بینند نسبت به کسانی که واقع‌بینی شدید دارند، زندگی شادتری را تجربه می‌کنند. در روان‌شناسی فرایندی به نام «فرایند نوسازی» وجود دارد. طبق این فرایند، اگر به وقایع ناخوشایند با خوش‌ بینی و نگرشی مثبت نگاه کنید، می‌توانید پایان شب سیه را ببینید و موقعیت‌های بد و نامطلوب را به لذت و شادی تبدیل کنید. اگر همه‌ی تمرکز خود را روی اشتباهات بگذارید، لذت زندگی را درک نخواهید کرد. نتیجه‌ی منفی‌نگری چیزی جز افسردگی، دل‌ سردی و کاهش اعتمادبه‌نفس نیست. اما وقتی با نگاهی واقع‌بین و مثبت به موقعیت‌ها نگاه می‌کنید، امکان تجربه‌ی لذت و شادی را چند برابر می‌سازید. بنابراین همیشه مثبت اندیش باشید و نیمه پر لیوان را ببینید.

برای لذت بردن از زندگی به پارک و دل طبیعت بروید


یکی از بهترین سرگرمی های روزهای گرم سال این است که شام را بردارید و به همراه اعضای خانواده به نزدیک ترین پارک محل بروید.از طبیعت استفاده کنید از هوای پاک طبیعت لذت ببرید و از مناظر زیبا استفاده کنید و شاد باشید.

برای لذت بردن از زندگی با بچه ها رفاقت کنید


دوستی با بچه ها کودک درونتان را هر چند در خواب عمیق باشد بیدار می کند و به یادتان می آورد که وقتی نوزاد بودید روزی 300 بار می خندیدید اما این روز ها هفته ای یک لبخند می زنید.دوستی با بچه ها و وارد شدن به دنیای انها حس خوبی به انسان می بخشد.

برای لذت بردن از زندگی شکرگزار باشید


افرادی که شکرگزارتر هستند و کسانی که دفترچه‌ی خاطرات دارند و در آن نعمت‌ها و زیبایی‌های زندگی‌ خود را مکتوب می‌کنند، افراد خوش ‌بین ‌تر، پُرشورتر، با ارزش‌تر و هوشیارتری هستند و در مجموع نسبت به زندگی خود احساس بهتری دارند.پس همیشه خدا را به خاطر داشته های خود شکرگزار باشید.

برای لذت بردن از زندگی از داشته های خود استفاده کنید


یکی از عادت های بد برخی از ما این است که بهترین لباس ها، غذاها، تفریحات، پول ها و حتی احساساتمان را برای روز مبادا نگه می داریم. زیاد بگو دوستت دارم. از آنچه در اختیار داری استفاده کن و آن را برای روز مبادا ذخیره نکن.

برای لذت بردن از زندگی مهربان باشید


همیشه با همه مهربان باشید و این مهربانی را به دیگران انتقال دهید .مهربانی، شادی و رضایت را افزون می‌کند. نتایجی که مهربانی بر جای می‌گذارد در شاد بودن و شاد ماندن تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد. مطالعه‌ای که در دانشگاه ویرجینیا صورت گرفت، نشان می‌داد که حتی مشاهده‌ی مهربانی و اعمال قهرمانانه توأم با فداکاری، در تغییر خلق‌وخو و میل به انجام کارهای خیر مؤثر است.

برای لذت بردن از زندگی آشپزی کنید


آشپزی کردن یکی از راه هایی است که به آرامش و لذت می انجامد. اگر برای کسانی که دوستشان دارید آشپزی کنید، لذت شما را دو برابر خواهد کرد.

برای لذت بردن از زندگی با دوستان خود معاشرت کنید


شاید داشتن زندگی سرشار از ارتباطات اجتماعی و روابط عاشقانه و احساسی، شادی را تضمین نکنند اما تأثیری شگرف و چشم‌گیر بر لذت بردن از زندگی می‌گذارند. دانشجویانی که روابط اجتماعی قوی‌تری با دوستان و خانواده‌ی خود دارند، کمتر اوقات‌ خود را در تنهایی می‌گذرانند، روابط احساسی را تجربه می‌کنند و در نتیجه شادتر و پرانرژی‌تر هستند.

برای لذت بردن از زندگی هدیه های قدیمی و یادگاری های خود را نگاه کنید


هدیه های قدیمی که گرفته اید نگاه کنید، عکس های خاطره انگیز هم بد نیست. یاد آوری روزهای خوش هم زیباست . از قدیم گفته اند وصف العیش نصف العیش.

برای لذت بردن از زندگی تحرک داشته باشید


شاید لذت بعد از دویدن یا نشاط پس از ورزش کردن را تجربه کرده باشید، ورزش کردن واقعا لذت‌بخش است. مطالعات نشان می‌دهند که ورزش، خلق‌وخو را به شکل مثبتی تغییر می‌دهد. حتی در تحقیقی آزمایشی ثابت شد که 30 دقیقه ورزش هوازی در روز بیشتر از داروها، شما را از استرس و نگرانی خلاص می‌کند.پیاده روی کردن در هوای ازاد تاثیر زیادی در روحیه شما دارد.

برای لذت بردن از زندگی حال یک دوست قدیمی را بپرسید


امتحانش ضرر ندارد. الان، همین الان تلفن را بردارید و به یک دوست قدیمی زنگ بزنید. به این ترتیب هر دوی شما از یک لذت ارزان زندگی لذت خواهید برد.

برای لذت بردن از زندگی همیشه خوش ‌رو باشید


حتی اگر واقعا خوشحال نیستید، باز هم لبخند بزنید. لبخند زدن شما را شادتر می‌کند. از نظر علمی هم، تغییرات ماهیچه‌ای به‌هنگام لبخند زدن می‌تواند شادی شما را افزون کند. وقتی می‌خندید جریان خون به‌‌سمت گونه‌های شما به‌حرکت در می‌آید و احساس شادابی بیشتری خواهید کرد. در اجتماع نیز نتایج مثبت این رفتار را خواهید دید؛ دوستان بیشتری پیدا می‌کنید و دیگران با شما بهتر رفتار می‌کنند.پس همیشه و در همه حال سعی کنید که لبخند بزنید تا این جریان شادی بین همه منتقل شود.

برای لذت بردن از زندگی زیر دوش آواز بخوانید


باور کنید خیلی از خوانندگان مطرح از همین جا شروع کرده اند. علاوه براین با ابراز احساساتتان از این طریق می توانید به آرامش برسید. اواز خواندن باعث تخلیه احساسات می شود و شما دوباره انرژی خود را به دست می اورید .

برای لذت بردن از زندگی به دیگران کمک کنید


هر کاری از دستتان بر می آید برای اطرافیانتان انجام دهید. لازم نیست پول خرج کنید شنیدن درد دل یک دوست، همکار و یا همسفر اتوبوس، حمل کردن خرید های یک فرد مسن و .... هرچه از دستتان برمی آید. لذت کمک کردن به دیگران را ازخودتان نگیرید.

برای لذت بردن از زندگی موسیقی گوش کنید


رفتن به یک کنسرت زنده و تماشای زنده اجرای موسیقی تجربه بی نظیری است اما اگر نمی توانید هر روز از این لذت بهره ببرید از امکانات بی نظیر تکنولوژی برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید.

برای لذت بردن از زندگی به نقاط قوت‌ خود بپردازید


بهترین راه برای جاری شدن در فعالیت‌ها و لذت بردن از آنها، شناسایی و فهم نقاط قوت و توانایی‌های خود است. نقاط قوت خود را بشناسید و از آنها استفاده کنید. ابتدا باید توانایی‌های خود را شناسایی کنید، سپس زندگیِ کاری و احساسی و فراغت خود را از هم تفکیک کنید. تا به هر بخش به‌اندازه‌ی کافی رسیدگی و توجه بشود.

برای لذت بردن از زندگی از دیگران تشکر کنید


هر روز افراد زیادی به ما محبت می کنند. قدر دانی و تشکر از آنها نه تنها خستگی را از تن ایشان به در می کند باعث لذت و شادی خود شما هم می شود.
موقع پیاده شدن از تاکسی از راننده تشکر کنید.
از همکار خود به خاطر همکاری و همراهی تشکر کنید.
از مدیر خود بابت کار خوبی که برایتان انجام داده تشکر کنید.
از مادر یا همسرتان به خاطر غذای خوشمزه تشکر کنید.
از خدا تشکر کنید.
advertising