زنان برای شاد بودن چه کارهایی باید انجام بدهند

سبک زندگیمهارت اجتماعی

- 97/09/01
زنان برای شاد بودن  چه کارهایی باید انجام بدهندزنان نقش بسزایی در جامعه دارند اگر زنانی شاد داشته باشی طبیعا مردان شادی هم خواهیم داشت اگر زن شاد باشد می تواند به راحتی این شادی را در خانه مانند ویروس پخش کند که نتیجه ان داشتن همسر و فرزندانی شاد است بنابراین جامعه هم شاد خواهد بود. پس باید تلاش کرد که زنانی شاد داشته باشیم .

زنان می توانند در زندگی خود از راههای زیادی به شادی دست یابند. داشتن تفکر مثبت، دیدگاه بدون شک و بدبینی، جذب انرژی مثبت و دریافت بهترین‌ها از جمله این راههاست. شاید تمام این‌ها کلیشه‌ای و تکراری باشد، اما راه‌های شاد بودن زنان بسیار ساده‌تر است. راه‌های شاد بودن زنان بسیار ساده است؛ تنها باید بخواهید و به ذهن خود فرمان دهید آن طور که می خواهید عمل کند.

همیشه نیمه‌ ی پر لیوان را ببینید. تمرین قدردانی کنید تا مثبت باقی بمانید. خوبی‌ را در خود ، دیگران و دنیای اطراف‌ خود را ببینید.از خودتان به بهترین نحو مراقبت کنید. جوری از سلامت جسمی و روانی خود مراقبت کنید که انگار فرزند عزیز خودتان هستید، فرزندی که او را بسیار دوست دارید. به محیط خود رسیدگی کنید. خانه و دفتر خود را راحت و شاد کنید. خودتان را با چیزهایی که به شما احساس مثبت می‌دهند و باعث لبخند شما می‌شوند محاصره کنید.

قدردان زیبایی باشید. آنقدر گرفتار و درگیر خودخوری خود نباشید که متوجه پرنده کوچکی که بیرون از پنجره‌‌ است،. برای توجه به تمام چیزهایی که در زندگی ارزشمند، ظریف و معجزه‌آسا هستند وقت بگذارید.انها را ببینید و با انها ارتباط برقرارکنید تا شاد شوید . هر روز خودمراقبتی را تمرین کنید. راحتی خود را در اولویت قرار بدهید و یوگا تمرین کنید، بدوید، رمان بخوانید، به باغچه‌ی خود رسیدگی کنید یا هر کار دیگری که ذهن، بدن و روح شما را دوباره راه‌اندازی می‌کند و باعث شادبودن وحس خوب داشتن می شود را انجام دهید.

برای شاد بودن موسیقی گوش کنید آن هم از نوع شاد


گاهی برخی مسائل جزئی در زندگی روزمره، شادی و نشاط را از ما می گیرد؛ اما می توان با در نظر گرفتن نکاتی ساده شادی را به دست آورد. گاهی تمام آهنگ‌هایی که گوش می دهیم، غمگین هستند. البته گوش دادن به آهنگ‌های غمگین به سلیقه‌ی شما هم ارتباط دارد، اما باید حواستان باشد اگر تعداد موسیقی‌های غمگین در گوشی یا سیستم شما زیاد شد، چند آهنگ شاد به آن اضافه کنید و حال و هوای خود را بهبود دهید.باید بپذیرید زندگی دوام زندگی ندارد و این همه غصه و دلهره، شما را به هیچ جایی نمی رساند. تحقیقات علمی نیز نشان داده گوش دادن به موسیقی شاد سبب بهبود روحیه‌ می شود و حال شما را بهتر می کند. با گوش دادن به موسیقی شاد ، شادی را به زندگی خود دعوت کنید و با ان همراه شوید.

بر انجام کارها و رابطه ها اصرار و پا فشاری نکنید


آیا می دانید اثر نادیده گرفته شدن در مغز مشابه اثرات ناشی از دردهای فیزیکی است و وابستگی به یک فرد، عملکردی شبیه به مواد مخدر دارد؟ وقتی به کسی علاقه دارید و به مرور زمان به او عادت می کنید، این موضوع همانند مواد مخدر روی مغزتان اثر می‌گذارد. به همین خاطر بعد از اتمام رابطه، به سراغ عکس‌ها و خاطرات گذشته می روید. وقتی طرف مقابل از معاشرت و ارتباط با شما لذت نمی برد و حتی شما را پس می زند، اصرار ورزیدن به ادامه‌ی رابطه، کاری محترمانه نخواهد بود. پس هیچ وقت برای باقی ماندن در قلب و روح کسی اصرار نکنید، این کار تنها ارزشتان را پایین می‌آورد و هیچ وقت به رابطه‌ای که در ذهن دارید نخواهید رسید.پس سعی کنید گذشته را فراموش کنید و سعی کنید ارتباطات جدیدی همراه با شادی داشته باشید.

برای اینکه شاد باشید باید فعالیت مثبت انجام دهید


وقتی فعالیت بیشتری داشته باشید، یعنی ورزش کنید، مطالعه کنید و بیشتر بخوابید، از فرصت‌هایی که در اختیار دارید، بیشتر آگاه خواهید شد. پس خیلی منفی بافی نکنید. نباید خود را بین دو گزینه‌ی بد و بدتر محدود کنید. وقتی بیشتر فعال باشید، انتخاب‌های متفاوتی به روی‌ شما باز خواهد شد؛ باید فعال باشید و بی‌تحرکی را رها کنید. با پیاده روی کردن ، با رفتن به مکان های فرهنگی روح و جسم خود را پرورش دهید . باید بپذیرید خود شما مسئول تمام موفقیت ها و شکست های خود هستید. در این صورت است که می توانید کاری انجام دهید و شادی را وارد زندگی‌ خود کنید.

همیشه به خاط داشته های خود شکرگزار باشید


هرگاه افکار پریشان و ناراحت کننده به سراغ شما آمد، به نعمت‌ها و داشته‌های خود فکر کنید. در این مواقع باید چند مورد از داشته‌های خود را در نظر بگیرید. با این کار احساس بهتری خواهید داشت. شکرگزاری نیرویی دارد که تمرکز شما را از افکار منفی به سمت شادی و خوش بینی می برد. وقتی روی خوبی‌ها و داشته‌های زندگی‌تان تمرکز کنید، به این نتیجه می رسید که تمام ترس‌ها و نگرانی‌ها بیخود بوده‌اند.

برای اینکه شاد باشید سعی کنید نسبت به همه خوش بین باشید


گاهی بی‌هیچ دلیلی خود را آزار می دهید؛ مثلاً ممکن است فرزند شما به تلفن یا پیام شما پاسخ نداده باشد. در این شرایط بسیار ناراحت و آزرده خاطر هستید و این مسئله را به حساب بی‌اعتنایی و بی‌توجهی او می گذارید. در چنین مواقعی خوش بین باشید و بهترین حالت را در نظر بگیرید. قطعاً شما از خیلی چیزها بی‌خبرید و آن طرف قضیه را نمی بینید. شاید فرزند شما در شرایطی بوده که نمی توانسته پاسخ شما را بدهد. با ناراحت شدن و فکرهای منفی، تنها روحیه خود را خراب می کنید. در عوض افکار مثبت را وارد ذهن خود کنید و شاد باشید.

برای شاد بودن مثبت اندیش باشید و با افراد مثبت اندیش معاشرت کنید


با افرادی ارتباط برقرار کنید که در مشکلات و سختی‌ها جا نمی زنند. قطعاً معاشرت با این افراد نعمت بزرگی است. بودن در کنار آن‌ها به شما یادآوری می کند که سختی‌ها در گذرند. هر چند ارتباط با افراد شاد، پرانرژی و مثبت اندیش بسیار مفید و کارساز است، اما خودتان هم تلاش کنید با تمام نیرو یکی از آن‌ها باشید. هنگام هم صحبتی با افراد مثبت اندیش و شاد باعث می شود در گفتار و رفتار شما هم تاثیر مثبت بگذارد و شما هم به یک فرد شاد و مثبت اندیش تبدیل می شوید.
advertising