تاثیر مثبت اندیشی در زندگی فردی و اجتماعی

سبک زندگیمهارت اجتماعی

- 97/08/30
تاثیر مثبت اندیشی در زندگی فردی و اجتماعیمثبت اندیشی را امروزه می‌توان یک هنر بزرگ دانست. در دنیای مدرن که همه افراد در آن درگیری‌های بسیار زیادی دارند مثبت اندیشی یک اتفاق بسیار خوب است. بسیاری دوست دارند مثبت اندیش باشند، اما روش مناسب برای آن را نمی‌دانند.

افراد سالم و شاد بیشتر درباره اهدافشان و چگونگی رسیدن به آنها فکر می‌کنند. در این مسیر ایجاد ذهنیت مثبت به درستی می‌تواند به طور کلی زندگی افراد را تغییر دهد. زمانی که شما به این فکر می‌کنید که هدفتان چیست و چگونه می‌خواهید به آن برسید، احساس شادی بیشتری خواهید داشت و احساس می‌کنید بر روی زندگی خود تسلط دارید. زمانی که شما به چیزهایی فکر می‌کنید که باعث شادی شما می‌شود، مغز شما هورمون آندروفین ترشح می‌کند که نتیجه آن ایجاد حال خوب و شادی و نشاط در شماست.

افراد شاد دارای خصوصیت ویژه مثبت اندیشی هستند که باعث می‌شود آنها بتوانند بهتر از دیگران زندگی کنند.اگر شما هرآنچه که افراد شاد و موفق انجام می‌دهند و می‌گویند را انجام دهید و بگویید در راه آنان قرار گرفته، نتایج مشابهی دریافت کرده و از ذهنیت و تجربه مثبت دیگران لذت می‌برید.مثبت اندیشی صفتی است که قابل یادگیری است . اگر شما واقعا به دنبال پیدا کردن نکته مثبت در اشخاص و یا اتفاقات باشید، آن را همیشه پیدا خواهید کرد و جستجوی این نکات سبب مثبت اندیشی و شادی شما خواهد بود.

افراد مثبت اندیش و شاد جنبه‌های خوب دنیا را می‌بینند .افراد مثبت اندیش و خوش‌بین راه‌های دیگری برای مواجهه با دنیا دارند که آنها را از دیگران متمایز می‌سازد. آنها ذهن خود را به سمتی می‌برند که خودشان دوست دارند و به دنبال راه‌هایی هستند که آن را به سمت مثبت سوق دهند. آنها اهداف روشنی دارند و اعتماد به نفس رسیدن به آنها را دیر یا زود در خود می‌بینند.افراد خوش‌بین به دنبال پیدا کردن نکات مثبت در هر مشکل و یا سختی هستند. زمانی که کارها بر وفق مراد پیش نمی‌رود می‌گویند طوری نیست و سپس سعی می‌کنند نکات مثبتی در آن اتفاق بیابند.

جملات تاکیدی مثبت یکی از کلیدهای اصلی موفقیت هستند و اگر مداوم و صحیح تمرین شوند شما را برای همیشه از افکار منفی دور می کنند و کمک می کنند باورهای محدود کننده را حذف کنید.موفقیت یک بازی درونی ذهنی است. اگر بتوانید در ذهن خودتان را فردی تصور کنید که به همه چیز رسیده است شانس این که چنین شخصی بشوید زیاد است. جملات تاکیدی مثبت ارتباطی هستند بین افکار خودآگاه و رفتار ناخودآگاه ذهن. ما روزانه جملات تاکیدی مثبت و منفی را زیاد به کار می بریم بدون این که حتی درباره آن ها فکری کرده باشیم. بسیاری از جملات تاکیدی منفی هستند که باعث پایین آمدن عزت نفس، تصمیم گیری غلط و نگرش منفی می شوند. می توانید کنترل این جملات را به دست بگیرید و برای آرامش و کنترل ذهن خود هیپنوتیزم انجام دهید. ساده ترین کاری که می توانید برای تقویت ذهن و تندرستی انجام دهید به کار بردن جملات تاکیدی مثبت برای موفقیت است.

چگونه می ‌توان مثبت اندیش بود و به قدرت مثبت اندیشی پی برد


تمرین ‌دادن ذهن به سمت مثبت‌اندیشی می‌تواند به کمک استفاده حداکثری از یک مفهوم ساده آغاز گردد. ذهن شما پهنای باند کافی برای تمرکز بر روی فقط یک موضوع در یک زمان را دارد.
فراموش نکنید زمانی که حادثه منفی رخ می‌دهد واکنش شماست که به درستی خروجی و نتیجه آن اتفاق منفی را مشخص می‌کند نه خود آن اتفاق. در زمانی که چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد همیشه به دنبال ایجاد یک واکنش مثبت و یافراگیری یک درس به صورت خوش بینانه باشید.عبارات مثبت و امیدبخش را باید مکررا تکرار کنید تا بتوانید از شر نگاه‌های منفی خلاص شده و نگرش مثبت را در خود تثبیت نمایید.عبارات امید بخش مانند:

جسم من سالم است، ذهن من باهوش است، روح من آرام است
من باور دارم که می توانم هر کاری را انجام دهم
هر اتفاقی که رخ می دهد به نفع من است
من معمار زندگی خودم هستم، من پایه آن را می سازم و مواد آن را انتخاب می کنم
کسانی که در گذشته به من آسیب رسانده اند را میبخشم و از آن ها کناره گیری می کنم
توانایی من برای فتح چالش ها و موفقیت نامحدود است
من امروز عادت های کهنه را کنار می گذارم و عادت های مثبت را جایگزین آن ها می کنم
من می توانم سرافراز شوم و به درجات عالی برسم
من امروز سرشار از انرژی و شادی هستم
من خودم را همانطور که هستم می پذیرم و دوست دارم

تصمیم بگیرید همیشه شاد باشید


از همین امروز تصمیم بگیرید که نیمه پر لیوان را ببینید و چگونه شاد زندگی کردن را یاد بگیرید. افراد شاد همیشه به خاطر نعمت‌هایی که در زندگیشان دارند شکرگزار هستند و از غرزدن و ناراحتی برای چیزهایی که ندارند پرهیز می‌کنند. بهترین خصایص و نکات را درباره افراد اطرافتان در نظر بگیرید. مثلا سعی کنید اینگونه فکر کنید که بیشتر افراد تقریبا نجیب و صادق هستند و به دنبال این هستند که بهترین نسخه از خودشان را ارائه نمایند. در نهایت تصمیم بگیرید که شاد باشید بدون توجه به آنکه چه اتفاقی خواهد افتاد. نگاه به بخش روشن ماجرا مهم‌ترین راه حل در زمانهایی است که همه چیز خوب پیش نمی‌رود.

ذهنیت مثبت چگونه می تواند به شما کمک کند


ایجاد ذهنیت مثبت بیش از آن چیزی که فکر می‌کنید به شما کمک می‌کند. زمانی که مثبت فکر می‌کنید به ذهن خود اجازه نمی‌دهید تا شک و تردید و ذهنیت منفی را بپذیرد. زمانی که توانستید و یاد گرفتید چگونه مثبت بیاندیشید، تغییرات چشم‌گیری را در اطراف خود حس خواهید کرد. مغز شما در چنین حالتی ترشح هورمون‌هایی را به صورت ممتد آغاز می‌کند که به آنها آندروفین می‌گویند و باعث می‌شوند شما حال بهتری داشته باشید. همچنین در صورتی که بتوانید ذهنیت مثبت را در خودتان ایجاد نمایید شاهد بالا رفتن اعتماد به نفس در خودتان بوده و احساس می‌کنید که می‌توانید وظایف و چالش‌های جدیدی را بر عهده بگیرید که قبلا حتی فکر کردن به آنها هم شما را می‌ترسانده است.
advertising