آشنایی با گیاهان مناسب محل کار

سبک زندگیباغچه

- 97/09/20
آشنایی با گیاهان مناسب محل کارتزئین میز کار ضمن ایجاد فضای دوست‌داشتنی و زیبا، می‌تواند بازدهی کار شما را افزایش داده و شما را برای انجام سریع‌تر و بهتر‌ کارهای‌تان تشویق نماید. استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون دفتر کار یکی از پیشنهادات طراحان داخلی می‎باشند. موجودات زنده مثل همین گل و گیاه تاثیر بسزایی در افزایش خلاقیت و بهره‌وری افراد دارند. شما می‌توانید با اضافه کردن گیاهان خاص روی میز کارتان انرژی مضاعفی در طول روز دریافت کرده و مفیدتر کار کنید.
آشنایی با گیاهان مناسب محل کار

گیاهان هوازی از ان دسته گیاهانی هستند که برای محل کار مناسب هستند


گیاهان هوازی برای افرادی که به خاک حساسیت دارند، این گیاهان نیازی به خاک ندارند و هفته ای دو تا سه بار آبیاری و آبپاشی روزانه نیاز دارند عاشق آفتاب هستند ولی آفتاب شدید آن ها را می سوزاند.گیاهان هوازی گیاهانی جالب و کم توقع هستند که برای رشد تنها به هوا احتیاج دارند یعنی نه در خاک قرار می گیرند و نه در آب. این گیاهان در طبیعت معمولا از درخت آویز می شوند یا روی تنه درخت زندگی می کنند. می توانید در صدف، ظروف شیشه ای، چوب و ... به عنوان دکوری استفاده کنید. گیاهان هوازی برای زنده ماندن حتی به خاک نیز نیازی ندارد. تمام کاری که برای آب دادنشان باید انجام دهید این است که هر 10 روز یکبار به مدت 2 تا 3 ساعت آنها را در آب غوطه ور کنید.

گیاه سانسوریا برای نگهداری در محل کار مناسب است


سانسوریا گیاهی هست که به نور زیاد علاقه دارد ولی در نور کم هم میتوان از آنها نگهداری کرد. از این گیاه میتوان به عنوان گیاهان سخت و مقاوم یاد کرد. سانسوریا دارای گونه های کوتاه و بلند می باشد. این گیاه نسبت به شرایط نامساعد محیطی مقاوم بوده و در نقاط مختلف محل کار می توان آن را نگهداری کرد. اگر شما یکی از این گیاهان را دارید باید زمانی که خاک آن کاملا خشک شده در اندازه ای که سیرآب شود آبیاری کنید.

گیاه عنکبوتی مناسب برای محیط کار


نگهداری گل عنکبوتی بسیار ساده می باشد. دمای بین 16 تا 34 درجه را تحمل می کند ، سرما و باد سرد برای این گیاه کشنده می باشد .تحمل خشکی را دارد و نباید زیاد آبیاری شود.در جای آفتابی باید قرار گیرد. گل عنکبوتی برای آن دسته افرادی که تازه کار هستند و تا به حال گیاهی را پرورش نداده‌اند یک گزینه بی‌نظیر است. این گیاه یکی از محبوب‌ترین گیاهان محل کار است و یکی از بهترین تصفیه‌کننده‌های هوا نیز به شمار می‌رود.

گیاه پوتوس مناسب برای محل کار


گیاه پتوس رونده یک گیاه سخت و بسیار مقاوم در مقابل هر شرایطی هستند. نور کم، آبیاری کم و … هیچ تاثیری در رشد و تکثیر این گیاه ندارند. این گیاه نیاز نوری خیلی کمی داره، اما نوع ابلق این گیاه در شرایط پرنور تر رشد بهتری خواهد داشت. پوتوس برگ ساده رو میتونید در اتاق های بدون نورگیر و پنجره نگهداری کنید اما نوع ابلق پوتوس هر چقدر به پنجره جنوبی و منبع نور نزدیکتر باشه رشد و شادابی بهتری رو خواهد داشت.

بامبو گیاهی شیک و زیبا و مناسب محل کار


این گیاه خوش شانس برای زنده ماندن تنها به کمی نور نیاز دارد. برای روی میز بسیار مناسب است و یک مورد جالبتر اینکه از بامبو در فنگ شویی زیاد استفاده می شود پس با استفاده از این گیاه می توانید فضای محل کارتان را متحول کنید. مانند همه گیاهان دیگر، بامبو هم به محیطی که در آن قرار می گیرد عادت می کند جابه جایی مکرر یا ناگهانی که شرایط دریافت نور آن را تغییر دهد گاه موجب آسیب های جدی شده و مرگ ناگهانی گیاه را در پی دارد.

انواع کاکتوس برای نگهداری در محل کار مناسب هستند


تمام کاکتوس‌ها، نور فراوان را می‌پسندند. در مناطقی که تابستان خیلی گرم دارند، توصیه می‌شود که در وسط روز و نیز بعدازظهر از تابش آفتاب به گیاه جلوگیری شود.کاکتوس‌های رشد کرده در سایه باریک و کشیده بوده، گل نداده یا گلدهی آن‌ها کم‌ می‌شود. این گیاهان در نور طبیعی رشد می کنند و در طول بهار و تابستان تنها یکبار در هفته به آب احتیاج دارند. این مدت در طول پاییز و زمستان به هر سه هفته یکبار کاهش پیدا می کند.

آلوئه ورا یکی از گیاهان مناسب محل کار است


گیاه آلوئه ورا اغلب یک گیاه آبدار بدون ریشه یا گاهی اوقات ریشه کوتاه است برگهایی بلند دارد برگ این گیاه ضخیم و گوشتی است و رنگ آن از سبز تا سبزآبی متفاوت است.برخی از ارقام این گیاه دارای قسمتهای سفید در قسمتهای سطحی اطراف ساقه هستند. حاشیه برگها دندانه دندانه است و در تابستان نیز تاب می آورد. این گیاه می تواند به راحتی در داخل و خارج از محل کار رشد کند. مراقبت و نگهداری از این گیاه بسیار آسان است، نیاز به آبیاری زیاد و نور مستقیم ندارد. این گیاه رشدی آرام دارد. به کم آبی مقاوم است و آبیاری باید کم باشد. همچنین دمای معمولی مناسب این گیاه است.
advertising