چه گل و گیاهانی برای نگهداری در بالکن مناسب هستند

سبک زندگیباغچه

- 97/09/09
چه گل و گیاهانی برای نگهداری در بالکن مناسب هستندبالکن خانه، فضای خوبی است که با تزئین آن زیبایی و طراوت را به ساختمان خود بیاورید. برای سبز کردن بالکن می‌توانید از باکس‌های گل، گلدان‌های آویزی، گیاهان رونده و گلدان‌های زمینی استفاده کنید. با این حال، برای داشتن یک انتخاب درست، شناخت دوام گل‌ها و طو ل زمان گلدهی آن‌ها ضروری است.

گیاهانی که در بالکن‌ها استفاده می‌شوند باید مقاومت به گرما را داشته باشند چون نه فقط آفتاب بلکه گرمای خروجی از ساختمان، گرمای کولر و انعکاس نور خورشید فضای زیست آنها را گرم می‌کند. در بالکن‌هایی که رو به خیابان واقع شده‌اند بایستی گیاهان مقاوم به گرد و غبار و آلودگی هوا انتخاب شوند.

همچنین پیچ‌های مقاوم و گیاهان رونده و همیشه سبز می‌توانند سایبانی خوب برای ایجاد یک فضای خنک و باطراوت در بالکن شما باشند. گل کاغذی، نیلوفر، مو چسب، عشقه، گل انارک، اقاقیا، پیچ امین الدوله گزینه‌های خوبی برای داشتن یک بالکن سبز هستند.

گیاهان گلدار مناسب بالکن


گیاهان گل دار با غنچه‌های رنگارنگ هم می‌تواند بالکن شما را چشم نوازتر کنند. یکی از گیاهان به شدت نور دوست، شمعدانی است که این روزها فصل گلدهی آنها هم رسیده و می‌توانید گلدان‌های شمعدانی را با آویز مخصوص از طنابی در بالکن تان آویزان کنید.‏ گل محبوبه شب هم همانطور که از نامش پیداست، در تمام شب تا سحر رایحه‌ای دلپذیر در فضا پخش می‌کند. اما اطلسی و یاس رونده در طول روز باز هستند و عطر افشانی می‌کنند. تلفیق این دو باعث می‌شود که هم در شب و هم در روز ساختمانی معطر داشته باشید.‏

گیاهان مناسب مکانهای پر نور، بهتر است از گیاهان یکساله و دوساله‌ای مثل تاج خروس، تاج خروس برگی، بگونیای همیشه گل دار، داوودی، تاتوره، جعفری، شب بوی پاکوتاه، آفتاب پرست، رازک ژاپنی، گل کاغذی یک ساله (گل جاوید)، سیلن، خورشیدی، همیشه بهار، آهار، انواع شاه پسند و…. استفاده کنید.

گیاهان مناسب مکان نیمه سایه، گیاهانی از قبیل گل حنا (امپیشن)، فلوکس، زنبق رشتی (همیرو کالیس)، پروانش (پریوش)، پیچ تلگرافی، بنفشه معطر رشد و نمو می‌کنند. مکان‌های کاملا سایه هم مثل راهروها یا خانه‌هایی که چندان نورگیرنیست، برای گیاهانی مانند پتوس، انواع فیلو دندرون، مارچوبه زینتی، برگ بیدی، مارانتا و… که آپارتمانی هستند، مناسبند.‏

گیاهان رونده مناسب بالکن


گیاهان رونده مانند پوتوس و پیچک است. پوتوس و پیچک به عنوان گیاهان آپارتمانی یا خانگی از جمله گلهای رونده برای تراس می باشند؛ البته این را فراموش نکنید که فضاهای زیاد روشن برگ‌های آن را می‌سوزاند و در نهایت گیاه را از بین می‌برد. این گیاهان با حالت آبشاری‌ خود می‌تواند از اطراف سقف بالکن خانه شما آویزان شوند یا با تهیه داربستی برای آنها به شکل دهی آنها کمک ویژه‌ای کنید.

درختچه‌ های همیشه سبز مناسب بالکن


در زمستان، بالکن شما می‌تواند باغچه خوبی برای نارنج و زیتون باشد. نارنج سرمای زمستان را تا حد زیادی تحمل می‌کند اما در مناطقی مانند تهران و کرج در زمستان باید شاخه‌ها و برگ‌های نارنج‌های جوان را به وسیله نایلون پوشاند. اما انواع چندساله این گیاه نیاز به پوشش زمستانه ندارند. زیتون یک مزیت هم دارد و آن این است که نیاز به رسیدگی و آبیاری زیادی نخواهد داشت. چون مقاوم است، فقط این گیاه به آب زیاد و غرقابی شدن ریشه حساس است و نباید زیاد به آن آب داد.‏ درختچه‌های بالکنی پیراکانتا ، همیشه سبز با شاخه‌های تیز و تیغ دار است و با هرس می‌توان به آن فرم داد. فونیکس یا نخل زینتی هم گزینه خوبی برای بالکن همیشه سبز شما است. نخل‌های زینتی را به دلیل مقاومتی که در مقابل شرایط سخت محیط دارند، براحتی می‌توان پرورش داد.

گل های مناسب بالکن شمالی


گل حنا مناسب بالکن شمالی
گل گوشواره ای مناسب بالکن شمالی
زبان در قفا و گل تورنیا مناسب بالکن شمالی
گل پیچ تلگرافی مناسب بالکن شمالی
تمام گونه های بگونیا مناسب بالکن شمالی
زنبق یا سوسن سفید مناسب بالکن شمالی
بنفشه مناسب بالکن شمالی

گیاهان مناسب بالکن شمالی


گیاه پیچک مناسب بالکن شمالی
گیاه هوستا مناسب بالکن شمالی
گیاه فیل گوش یا کالادیوم مناسب بالکن شمالی

گلهای مناسب بالکن جنوبی


گل کاغذی مناسب بالکن جنوبی
گل نیلوفر مناسب بالکن جنوبی
گل انارک مناسب بالکن جنوبی

گیاهان مناسب بالکن جنوبی


گیاه عشقه مناسب بالکن جنوبی
گل اقاقیا مناسب بالکن جنوبی
گل پیچ امین الدوله مناسب بالکن جنوبی
گل شمعدانی مناسب بالکن جنوبی

گیاهان بالکنی مقاوم به سرما


گل یخ بالکنی مقاوم به سرما
شب بو معمولی بالکنی مقاوم به سرما
نرگس بالکنی مقاوم به سرما
گل خرزهره بالکنی مقاوم به سرما
advertising