فواید شگفت انگیز نگهداری گل و گیاه در آپارتمان

سبک زندگیباغچه

- 97/09/06
فواید شگفت انگیز نگهداری گل و گیاه در آپارتمانفواید نگهداری گل ها در محیط خانه یا محل کار بر هیچکس پوشیده نیست. خیلی ها نداشتن حیاط مستقل یا کوچک بودن فضای آپارتمان شان را بهانه می کنند و می گویند نگهداری از گل ها و گیاهان در فضای کوچک آپارتمان های امروزی کار مشکلی است؛ اما اگر بدانید نگهداری از گل ها و گیاهان آپارتمانی چه فوایدی دارد، برای ایجاد یک فضای سبز کوچک در خانه و اپارتمان خود، درنگ نمی کنید.

نفس کشیدن راحت تر و بهتر با نگهداری گل و گیاه اپارتمانی . زندگی ماشینی و استفاده از انواع آلاینده های شیمیایی هوای پیرامون ما را سنگین و ناسالم کرده است و به همین علت در دهه ی اخیر استفاده از دستگاه های بخور در منزل بسیاری افراد خصوصاً آنها که در مناطق خشک زندگی می کنند رواج پیدا کرده است.اما آیا هیچ می دانستید اگر شما در هر یک از اتاق های منزل خود گیاهی نگه دارید به سادگی به مشکل خشکی هوا پیروز میشوید و دیگر نیازی به دستگاه های رطوبت ساز پیدا نمی کنید. افرادی که در منزل خود گیاهان بیشتری نگه داری می کنند کمتر دچار حمله های عصبی می شوند. آرام و عمیق تر نفس می کشند و حتی معمولا کمتر دچار افزایش فشار خون می شوند.

افراد با نگاه کردن به گل و گیاه و لذت بردن از طراوت، رنگ و عطر آنها می توانند حالت روحی نامتعادل خود را تغییر داده و به حالت طبیعی بازگردند؛ درواقع گل، مسبب تعدیل رفتار در طول شبانه روز بوده و هر بار نگاه کردن به گل و گیاه عاملی برای ایجاد یک اتصال عصبی مثبت در مغز است. گلها می توانند به شما انرژی دهند

وجود گل ها خصوصا گیاهانی با برگ های سبز تیره و مقاوم کمک قابل توجهی به بهبود وضعیت خواب در انسان می کند. به طوریکه آن عده از افراد که کنار تخت خواب خود همواره گلدانی از گل می گذارند کمتر از دیگران دچار کابوس های شبانه می شوند.

برخی از گل ها خیره کننده و همچنین خوراکی هستند. در واقع، اضافه کردن گل خاصی به سالاد سبب تبدیل یک روش آشپزی در جهان پخت و پز گردد. گل دندلیون، گل رز و گل های جعفری همه دارای گلبرگ خوراکی دارند.

گیاهان فیلترهای طبیعی هستند. این فیلترهای طبیعی به دلیل تولید حجم قابل توجهی اکسیژن هوای الوده ی محیط را به خود جذب می کنند تا فعالیت بیشتری داشته باشند. اگرچه این نکته را نیز در خاطر داشته باشید که این گل ها و گیاهان زنده خیلی زودتر از انچه فکر می کنید پژمرده خواهند شد. آنها پژمرده می شوند و می میرند تا شما بیشتر نفس بکشید و زنده بمانید.

گلها سبب بهبود روابط می شوند . یک زندگی سالم تا حدی در مورد ارتباط مثبت و سازگار با دیگران است. ما برای شادی نیاز به دیگر انسانها داریم. گل در محیط خانه سبب تشویق تعامل بیشتر بین مردم است. در واقع آنها با گرد هم آوردن افراد که خیلی الهام بخش و فوق العاده است، سبب بهبود روابط می شوند.

داشتن ذهنی خلاق به رنگ سبز با نگهداری از گل و گیاهان اپارتمانی. گل و گیاهان اپارتمانی حال شما را بهتر، حواس شما را متمرکز و ذهن شما را خلاق تر می کنند. گل ها و گیاهان نفس می کشند و شما را به تکاپوی رسیدگی به انها وا می دارند. شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید کودکانی که در منزل خود باغ یا باغچه دارند اصولا در مدرسه بهتر عمل می کنند و قدرت خیال پردازی بیشتری دارند.

عطر و بوی خوش شکوفه تازه ممکن است قدرت تغییر و بهتر شدن خلق و خوی را برای شما داشته باشد. شکوفه های مختلف دارای عطر متفاوت است. انتخاب یک عطر و بو که بر خلق و خوی شما تاثیری خاص می گذارد برای به حداکثر رساندن مزایای رایحه گلها اثبات شده است.

اولین چیزی که مردم در صبحگاه به آن نگاه می کنند، اگر گل باشد، در طول روز سطح انرژی بالاتری در طول روز دارند. خواص آرامش بخش زیبایی گلها به احیای روحیه کمک کرده و آنها را با روح متعالی و روشن در تمام طول روز همراهی می کند. برای به حداکثر رساندن این نفع، شما مطمئن شوید گل در جایی قرار دارد که در حین صرف قهوه صبح یا چای خود آنها را می بینید.


عطر رز در خواص ، آرام بخش شناخته شده است. اگر شما یک زندگی پر استرس و شلوغ دارید، نگه داشتن گل رز زیبا در دست شما برای لذت بردن از عطر و بو سبب حس خوب بوده و راهی برای ایجاد حس آرامش در شما می باشد.

میزان یادگیری در کودکانی که مدتی از روز را با گل و گیاه سپری می کنند، نسبت به سایر همسالان که در تماس با گل و گیاه نیستند، بیشتر است؛ به علاوه حضور در محیط های طبیعی باعث بهبود و افزایش توانایی های کودکان از جمله توجه بالا، کاهش بی نظمی، افزایش تمرکز و ارتباط بیشتر با محیط اطراف می گردد.
advertising