روش های شناخت آگهی استخدام معتبر

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/09/27
روش های شناخت آگهی استخدام معتبر

چطور بفهمیم که آگهی استخدام معتبر است یا نه



برای اینکه آگهی استخدام معتبر باشد باید نام شرکت ذکر شده باشد


اولین مورد که در بسیاری از آگهی‌های استخدام رعایت نمی‌شود عدم ذکر نام شرکت است. دیده می‌شود در آگهی‌ها بیشتر از عناوینی نظیر "یک شرکت معتبر نرم افزاری" یا "یک شرکت فعال در زمینه تولید نرم افزار" و... استفاده می‌کنند. ذکر نام شرکت از آن جهت مهم است که فرد متقاضی می‌تواند با یک جستجوی ساده در اینترنت (در صورتی که شرکت تقاضا دهنده یک وب سایت مناسب در این زمینه داشته باشد) بسیاری از اطلاعات مهم نظیر زمینه فعالیت شرکت ، مشتریان عمده شرکت ، محصولات تولید شده قبلی یا حتی آدرس شرکت (برای بررسی وضعیت رفت و آمد) را به دست بیاورد. یک شرکت معتبر برای درج آگهی استخدامی نام و حتی شماره ثبت خودش را در آگهی ذکر می کند البته متاسفانه یک باور غلط در بین برخی شرکت ها وجود دارد که اگر آگهی استخدام بزنند اداره مالیات فکر می کند درآمدشان خوب است و مالیات بیشتری برایشان تعیین می کند. به همین دلیل برخی از شرکت ها ترجیح می دهند هنگام ثبت آگهی اسم شان را ذکر نکنند.

برای اینکه آگهی استخدام معتبر باشد باید آدرس و شماره تماس ذکر شده باشد


دلیل اصلی برای ذکر آدرس شرکت صرفا برای بررسی وضعیت رفت و آمد از نظر شرایط ترافیک شهری و بعد مسافت یا حتی شرایط رفت و آمد با خودروی شخصی است که برای بیشتر متقاضیان مهم است. شرکت های معتبر هنگام درج آگهی استخدامی شماره تماس دفتر و شماره فکس را ذکر می کنند. اگر در آگهی ای شماره موبایل بدون شماره ثابت ذکر شده بود اندکی جای شک و تردید دارد.

برای اینکه آگهی استخدام معتبر باشد باید لحن آگهی رسمی و اداری باشد


آگهی های شرکت های معتبر لحنی کاملا رسمی و اداری دارند و برای مشخصات نیروهای مورد نظرشان مشخصات و مهارت های کمی و کیفی مشخصی ذکر می کنند اما اگر آگهی ای سرشار از کلی گویی و مشخصات مبهم بود احتمالا اشکالی دارد!

برای اینکه آگهی استخدام معتبر باشد باید شرایط استخدام ذکر شده باشد


تشریح کامل شرایطی که متقاضیان باید آن را داشته باشند. برای مثال ذکر شرایط سنی، شرایط مربوط به عدم اشتغال به تحصیل در دانشگاه‌ها یا موسسات یا حتی شرایط مربوط به اخراج از دانشگاه ها. در این صورت برخی از متقاضیان ولو اندک در همین ابتدا فیلتر می‌شوند.

برای اینکه آگهی استخدام معتبر باشد باید شرایط تخصصی متقاضیان کار ذکر شده باشد


استفاده از واژه تسلط کامل باید با احتیاط انجام شود. برای مثال تسلط کامل بر VB.NET , C#.NET Windows Application . بهتر است از یا استفاده می‌شد. به این صورت " تسلط بر VB.NET یا C#.NET در Windows Application"

برای اینکه آگهی استخدام معتبر باشد باید اولویت ها ذکر شده باشد


ذکر اولویت‌ها باعث می‌شود که فرد متقاضی اگر دارای حتی یکی از این موارد است آن را در رزومه خود ذکر کند و از طرفی می‌توان با توجه به اولویت‌های استخدام تا حدودی شرایط کاری در شرکت متقاضی را در همین ابتدا بررسی کرد.

برای اینکه آگهی استخدام معتبر باشد باید آدرس وب سایت شرکت ذکر شده باشد


شرکت های معتبر،متوسط و حتی کوچک این روزها حتی آژانس ها و بقالی ها هم برای خودشان سایت دارند و آدرس ایمیل های اختصاصی. اگر آگهی ای برای تماس آدرس ایمیل یاهو و یا جیمیل شخصی داده بود یا کادری سنتی و غیر آشنا به تکنولوژی دارد و یا ریگی در کفشش است!
advertising