شرکت Adobe امکان شناسایی تصاویر فتوشاپی را فراهم کرد

علمی و تکنولوژینرم افزار

- 97/08/06
شرکت Adobe امکان شناسایی تصاویر فتوشاپی را فراهم کردAdobe اعلام کرد که این توانایی را دارد که با استفاده از هوش مصنوعی ، تصاویری که با استفاده از نرم افزار فتوشاپ تغییراتی در آن ها ایجاد شده است را شناسایی کند. افرادی که در زمینه ویرایش تصاویر فعالیت می‌ کنند ، به دنبال این هستند که بتوانند از روش‌ های مختلف در تصاویر تغییراتی را به وجود بیاورند. یکی از روش‌ های مرسوم ویرایش تصویر ، نرم‌افزار فتوشاپ است که امکان تغییر در تصاویر را به این افراد می‌ دهد. شرکت Adobe اعلام کرد که این امکان را دارد که این تصاویر را شناسایی کند.
تصاویری که به صورت حرفه‌ ای و با مهارت بالا ویرایش شده باشند ، رسانه‌ های خبری را به اشتباه می‌ اندازند ؛ چرا که واقعا امکان شناسایی تصاویر جعلی وجود ندارد و فرد به راحتی به اشتباه می‌ افتد.
شرکت Adobe با اطلاع از میزان پیچیدگی این تغییرات ، در تلاش است که این تصاویر جعلی را تشخیص دهد. شرکت ادوبی با بررسی راهکار های مختلف و بررسی نظرات کارشناسان ، به این نتیجه رسید که باید از فناوری یادگیری ماشین استفاده کند و تصاویر فتوشاپی را شناسایی کند. استفاده از هوش مصنوعی برای پیدا کردن تصاویر جعلی ، راهی است که شرکت Adobe برای افزایش اعتماد و اعتبار به رسانه دیجیتال انتخاب کرده است.
شرکت Adobe امکان شناسایی تصاویر فتوشاپی را فراهم کرد
شرکت‌ های معتبر دیگر مانند گوگل و فیس‌بوک در پی راهی برای شناسایی و از بین بردن اخبار جعلی هستند و به همین خاطر Adobe به عنوان عامل سازنده نرم افزار فتوشاپ باید تلاش خود را برای تشخیص و حذف تصاویر جعلی و فتوشاپی انجام دهد تا کاربران بتوانند از امنیت بیشتری در زمینه تصاویر برخوردار باشند.
یکی از کارهایی که ابزار هوش مصنوعی Adobe انجام می‌ دهد این است که اگر فرضا رنگ بخشی از یک عکس ، با استفاده از فتوشاپ تغییر کند یا کم‌ رنگ یا پر رنگ شود ، هوش مصنوعی به کلی سریع و قابل اطمینان آن را شناسایی می‌ کند. هوش مصنوعی ، انتقال اشیاء درون عکس و حذف آن ها را به سادگی تشخیص می‌ دهد.
advertising