کمپانی چری فیس لیفت تیگو 5X خود را به طور رسمی معرفی کرد

خودرواخبار

- 97/08/04
کمپانی چری فیس لیفت تیگو 5X خود را به طور رسمی معرفی کردشرکت چری تصاویر فیس‌لیفت چری تیگو 5x را بطور رسمی منتشر کرد. همانطورکه از تصاویر قبلی هم مشخص شده بود، نمای جلوی چری تیگو 5x شبیه بزرگ‌ترین برادرش و پرچمدار خودروهای SUV شرکت چری، یعنی چری EXEEDTX شده ‌است.
در نمای داخل نیز تقریباً بجز تغییر غربلیک فرمان هیچ تغییر دیگری مشاهده نمی‌شود. این غربلیک فرمان شبیه غربلیک فرمان چری آریزو 6 شده و جالب است که شبیه غربلیک فرمان EXEED TX نیست! غربلیک فرمان قبلی هم شبیه چری تیگو 7 بود با یک تفاوت جالب! در تیگو 7 تقریباً مثل همه مدل‌های قبلی شرکت چری، اولاً دکمه‌های کروز کنترل سمت راست غربلیک فرمان قراردارند و ثانیاً کروز کنترل کلید CANCEL ندارد ولی برای چری تیگو 5x اینگونه نیست و هم در مدل قبلی و هم در مدل فیس‌لیفت شده TIGGO 5x، دکمه‌های کروز سمت چپ غربلیک فرمان قرار دارند و کروز کنترل کلید CANCEL دارد. این چیدمان کلیدهای غربلیک فرمان برای مدل‌های بعدی مثل چری آریزو 6 و EXEED TX تکرار شده‌است.
کمپانی چری فیس لیفت تیگو 5X خود را به طور رسمی معرفی کرد
از امکانات جدیدی که به این خودرو اضافه شده‌است می‌توان به "ریموت کنترل هوشمند" و همچنین "سیستم کنترل برمبنای شناسایی حرکات دست" اشاره کرد. البته مسلم است مثل همه اتومبیل‌هایی که این اواخر به بازار چین ارائه می‌شوند، این خودرو نیز به اینترنت 4G مجهز است و می‌توان موزیک دلخواه خود را آنلاین گوش داد و ویدئو دلخواه خود را هم آنلاین تماشا کرد.
توسط "ریموت کنترل هوشمند" این خودرو می‌توان عملیاتی از قبیل روشن کردن موتور خودرو، بالا پایین کردن شیشه‌ها و بازکردن درب صندوق عقب را از راه دور انجام داد و مسلماً این ریموت کنترل هوشمند مثل ساعت هوشمند وقت را هم نمایش خواهد داد، قدم شمار هم هست، آمار کالری مصرف شده را هم نمایش می‌دهد، ضربان قلب را می‌شمارد، بعنوان ساعت بیدار باش زنگ خواهد زد و در نهایت توسط اپلیکیشن خود می‌تواند به موبایل متصل شود.

سیستم "کنترل برمبنای شناسایی حرکات دست" هم می‌تواند شش حرکت متفاوت دست را تشخیص دهد. این حرکات عبارتند از: حرکت دست به چپ، راست، بالا و پایین و چرخاندن دست در دو جهت موافق و مخالف حرکت عقربه‌ ساعت. در حال حاضر این حرکات عملکردهای محدودی را فعال می‌نمایند که عبارتند از: پاسخ یا رد تماس تلفنی، پخش آهنگ بعدی یا قبلی، کم و زیاد کردن صدا، باز و بسته کردن سانروف و روشن و خاموش کردن سیستم تهویه مطبوع. گویا قرار است این خودرو در ماه آینده بطور رسمی معرفی شود.
advertising