شرکت اوبر تاکسی هوایی طراحی می کند

خودرواخبار

- 97/08/11
شرکت اوبر تاکسی هوایی طراحی می کندمدیران شرکت اوبر (Uber) تصمیم به ایجاد یک شبکه تاکسی هوایی را دارند تا بدین صورت مشکلات حمل و نقل شهری را مرتفع سازند این شرکت با استخدام مارک مور (Mark Moore) مهندس باسابقه ناسا و گروهی متشکل از ۷۲ متخصص این صنعت، اقدام به مطالعات و بررسی ایده نوعی شبکه حمل و نقل هوایی کرده است تا به کمک هواگردهای متعدد در نقاط مختلف شهر به صورت عمودی به پرواز درآمده و یا فرود آیند.
در فاز اول این پروژه، هواگردهای کوچک این شرکت دارای ۲ تا ۴ صندلی به همراه یک خلبان می باشد. اما برنامه ریزی های آینده این شرکت ارائه هواگردهای بدون خلبان است که به صورت از راه دور کنترل خواهند شد.
شرکت اوبر تاکسی هوایی طراحی می کند
آنچه که در طراحی این هواگردها مهم است، بی سر و صدا بودن آنهاست تا از ایجاد مزاحمت برای همسایگان در شهرهای متراکم نشود. ضمن اینکه این هواگردها بایستی ایمن، قابل اطمینان و کارآمد باشند و ترجیحا با باتری کار کنند تا از ایجاد آلودگی جلوگیری شود. طبق اظهارات شرکت Uber، این هواگردها خواهند توانست با سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت پرواز کنند و حداقل مسیری معادل ۹۶ کیلومتر را بدون توقف بپیمایند.
این شرکت در نظر دارد تا این طرح را در چهار شهر دالاس، فورت ورث، تگزاس و دبی پیاده سازی کند. برای پیاده سازی این پروژه در کلیه شهرهای مورد نظر تفاهم نامه های همکاری با شرکت های ساخت و ساز صورت خواهد گرفت تا در پروژه های ساخت و ساز خود، محلی را برای فرود هواگردهای شرکت Uber در نظر بگیرند.
برای تحقق این رویا باید تا سال2020 صبر کنیم
advertising