چگونه و با چه روش هایی رضایت و توجه رئیس خود را جلب کنیم

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/09/23
چگونه و با چه روش هایی رضایت و توجه رئیس خود را جلب کنیم

آشنایی با روش هایی برای جلب توجه و رضایت رئیس خود



برای جلب توجه رئیس خود باید کارتان را به بهترین نحو انجام دهید


بسیاری از کارمندان در انجام وظایف ابتدایی که از آن‌ها خواسته می ‌شود درمی‌مانند. اگر با پشتکار تلاش کنید و کارتان را خوب انجام دهید، رئیس تان تحت تأثیر قرار خواهدگرفت. اگر عالی کار نکنید، حتی اگر همه‌‌ی پیشنهادهای باقی‌مانده را دنبال کنید، جلب رضایت رئیس تان، اگر غیرممکن نباشد، دشوار خواهدبود. کارمندانی که خوب کار می‌کنند، ثبات رویه و کارآیی دارند، و حرفه‌ای هستند، باعث خوشحالی مدیر هستند و در نهایت، به مدیر این اجازه را می‌دهند روی مسائل مهم درون سازمان تمرکز کند. هرچه رئیس تان کم‌تر مجبور باشد روی انجام شدن وظایف روزانه‌‌ی شما تمرکز کند، بیش‌تر می‌تواند روی انجام وظایف خودش تمرکز کند.

برای جلب توجه رئیس خود باید قابل اطمینان باشید


آنچه را که گفته اید، انجام دهید. حتی به نحوی بهتر از آن! اگر کمتر قول بدهید و بیشتر عمل کنید خیلی بهتر است تا اینکه قول های زیادی بدهید اما به آنها عمل نکنید.

برای جلب توجه رئیس خود باید رئیس خود را کاملا بشناسید و بدانید که از شما چه می خواهد


ملاک های ارزیابی را شناسایی کنید . شما باید بدانید که از دید مدیریت دقیقا کدام مهارت ها، رفتارها و فضائل شما مورد قضاوت قرار گرفته و تشویق خواهد شد، سپس مانند لیزر روی آنها متمرکز شوید.وقتی برای نخستین بار کارتان را با رئیس تان شروع می‌کنید، باید بنشینید و با او درمورد روشی که دوست دارد با شما تبادل اطلاعات کند گفتگو کنید.” از او بپرسید دوست دارد ارتباط تلفنی، ایمیلی، یا حضوری داشته‌باشید؛ و بفهمید چند وقت یک‌بار از شما گزارش به‌روزرسانی می‌خواهد، و بفهمید در این گزارش به‌روزرسانی تا چه حد جزییات را می‌خواهد. نکته‌ای حیاتی در ساختن روابط شما و رئیس تان این است که اطلاعات را به خوبی تبادل کنید.

برای جلب توجه رئیس خود باید پر از انرژی مثبت باشید


شما نباید شخص غرغرو و نالان شرکت بوده و راهکارهای رئیس یا موسسه را زیر سوال ببرید. شما باید تشویق کننده و الهام بخش باشید، کسی که همه مایلند در کنار وی کار کنند. بگذارید همه با دیدن شما انرژی مثبت بگیرند.

برای جلب توجه رئیس خود باید از اهداف حرفه‌ ای رئیس خود حمایت کنید و به او کمک کنید


شغل اصلی هر کارمندی این است که زندگی را برای رئیس خود آسان‌تر کند. رئیس تان هم دقیقاً مثل شما اهداف حرفه‌ای دارد که سعی می‌کند آن‌ها را تحقق ببخشد. “بفهمید رئیس‌ تان چه چیزی در سر دارد و ببنید چه‌طور می‌توانید این بار را سبک‌تر کنید.” برای جلب توجه رئیس خود باید رئیس خود را بهتر از آنچه هست نشان دهید . کار خود را به موقع و به حرفه ای ترین روش ممکن انجام دهید. آن دسته از ایده های رئیس خود را که می توانند به او و بخش مرتبط با وی کمک کنند عملی ساخته، مسئول به کار گرفته شدن آنها باشید، رئیس تان اینها را خیلی خوب می بیند!

برای جلب توجه رئیس خود باید مسئولیت خطای خود را قبول کنید


هنگام بروز اشتباه و توضیح دادن درباره آن به جای پرداختن به آنچه غلط انجام داده اید، بر آنچه آموخته اید تمرکز کرده و مسئولیت خطای خود را بپذیرید. برای مثال به جای گفتن اینکه «نباید نسبت به نظرات کاربران بی توجه می ماندم.» به رئیس خود بگویید: «به نظرم اگر مستقیما با کاربران صحبت می کردم بهتر بود.»

برای جلب توجه رئیس خود باید به رئیس خود وفادار باشید


همیشه یک کارمند متعهد و راستگو باشید. آتریج می‌گوید: هرگز با همکاران خود در دفتر کار درباره‌‌ی رئیس تان صحبت نکنید، و وقتی مشکلی دارید هرگز با رئیس‌ تان مشاجره نکنید. اگر مشکلی هست بنشینید و با او صحبت کنید. یک کارمند وفادار باشید و به رئیس‌ تان احترام بگذارید، و این صحبت‌ها را بین خودتان نگه‌دارید.عدم اعتماد می‌تواند به شدت به این رابطه و شغل‌تان آسیب بزند.

برای جلب توجه رئیس خود باید سازمان یافته عمل کنید و وقت شناس باشید


قبل از ترک محل کار خود، برای روز بعد برنامه ریزی کنید. وظایف خود را به نسبت فوریت و اهمیت دسته بندی کنید و با خود قرار بگذارید که حداقل دو مورد اول فهرست خود را حتما انجام دهید.حضور به موقع و حتی زودتر بر سر کار و یا در جلسات، نشان علاقه مندی، قابل اطمینان بودن و توانایی شما در اداره موثر زندگی تان است و تاثیر فوق العاده ای بر جذب سمت های بالاتر دارد.

برای جلب توجه رئیس خود باید از رئیس خود بخواهید اولویت‌ ها را مشخص کند


اولویت های رئیس خود را اولویت خود بدانید، خود را با اهداف و ارزش های کارفرما و موسسه تطبیق دهید و آنها را در تمام کارهای خود مد نظر داشته باشید.کار شما به انجام رساندن اولویت‌های رئیس‌ تان به نحوی است که او می‌خواهد. به یاد داشته‌باشید این یک کار گروهی است، و رئیس‌ تان رهبر این تیم است. اگر چیزی در بالای فهرست کار روزانه‌تان نیست اما رئیس‌ تان می‌گوید در اولویت است برای شما نیز باید فوراً در اولویت قرار بگیرد.مرتب با رئیس‌ تان تبادل اطلاعات کنید تا مطئمن شوید اهداف و اولویت‌های شما و سازمان یکی است.

برای جلب توجه رئیس خود باید مؤدب و انعطاف پذیر باشید


احترام و صداقت خود را به کارفرمای خود نشان دهید و از او در مقابل دیگران نیز با احترام یاد کرده یا لااقل پشت سر او بدگویی نکنید. تغییرات ناگزیر رخ خواهند داد و موسسات مختلف به افرادی نیاز دارند که بتوانند با شرایط تازته همراه شوند. انسان های غیرمنعطف خیلی زود می شکنند.

برای جلب توجه رئیس خود باید در پروژه‌ ها و وظایف محوله ابتکار عمل داشته باشید


برای گرفتن پروژه‌های جدید داوطلب شوید،‌این یک روش برای جلب توجه رئیس تان است اما حواس‌تان باشد که بیش از توان‌تان به عهده نگیرید. شما باید وقت و انرژی کافی داشته‌باشید تا هر کاری را به نحو احسن انجام دهید. چیزی که واقعاً رئیس‌ تان را تحت تأثیر قرار می‌دهد این است: سعی کنید به پروژه‌ها یا وظایف ارزشمندی فکر کنید که می‌توانید بدون نظارت و راهنمایی رئیس‌ تان شروع و کامل کنید.

برای جلب توجه رئیس خود باید به دنبال راه‌ حل مشکلات باشید


وقتی مشکلی پیش می‌آید، فقط آن را مطرح نکنید. احتمالاً برای همه واضح است یک جای کار ایراد دارد. کاربلد باشید و برای پاسخ هر پرسش یا حل هر مشکلی سراغ رئیس نروید. حتی الامکان ابتدا خوب به آن فکر کنید و اگر باید مشکلی را به رئیس گزارش دهید، چند راه حل هم برای آن پیشنهاد کنید. وقتی مشکلی بروز می‌کند، درباره‌‌ی آن گله و شکایت نکنید. هیچ‌کس یک شخص منفی باف را دوست ندارد. این روحیه را تضعیف می‌کند و بهره‌وری را پایین می‌آورد. وقتی دشواری فرا می‌رسد، که حتماً فرا خواهد رسید، سعی کنید از گله و شکایت خودداری کنید و در عوض به دنبال راهی برای برطرف کردن آن باشید.

برای جلب توجه رئیس خود باید به فعالیتی که رئیس‌ شما به آن اشتیاق دارد علاقه نشان دهید


از وارد شدن به زندگی شخصی رئیس‌ تان نترسید. بفهمید رئیس‌ تان بیرون کار به چیزهایی علاقه دارد و به آن فعالیت علاقه نشان دهید. او از شما به خاطر مشارکت در چیزهایی که برایش لذت‌بخش است از شما سپاس‌گزار خواهدبود، و شاید فرصتی دونفره و به شدت ارزشمند به‌دست بیاورید تا مهارت‌ها و قابلیت‌های‌تان را نشان دهید.

برای جلب توجه رئیس خود باید از اخبار حرفه خود مطلع باشید و اطلاعات عمومی به روزی داشته باشید


با مطالعه مجلات و نشریات مربوط به حرفه خود و شرکت در جلسات، سمینارها و نمایشگاه های مربوطه، همواره از آخرین رویدادهای حرفه خود مطلع باشید. در زمینه اطلاعات عمومی، حقوقی و پیشرفت های زمینه کاری خود اطلاعات کسب کرده، مهارت های خود را تقویت نموده و همواره در پی کسب مهارت های تازه باشید.

برای جلب توجه رئیس خود باید به فکر مصلحت بلند مدت سازمان باشید


هیچ چیز نمی‌تواند شما را از فکر کردن و عمل کردن در جهت مصلحت بلندمدت شرکت بازدارد. افق های خود را گسترش دهید و از دوره های آموزشی موسسه استفاده کنید و برای شرکت در پروژه هایی که متفاوت از تجربیات و امور روزمره شماست، داوطلب شوید. مشتریان و محصولات کلیدی‌تان را بشناسید و کشف کنید چگونه می‌توانید از افزایش رشد حمایت کنید. برای این‌که آگاهی بهتری از مقصد شرکت داشته‌باشید و بدانید چه‌طور می‌توانید پیش‌رفت شغلی و اهداف حرفه‌ای‌تان را با اهداف شرکت هم‌سو کنید، سؤال کنید. به مرور زمان به یک کارمند ارزشمند ارتقا پیدا می‌کنید و امید دارم که آن روز از رئیس‌‌ تان به عنوان حامی اصلی در رشد و پیشرفت‌ شما قدردانی می‌کنید که این در نهایت به افراد دیگر سازمانتان نشان می‌دهد رئیس تان یک پرورش دهنده‌‌ی فوق‌ العاده‌‌ی استعداد است.
advertising