برای موفقیت در کارآفرینی چه نکاتی را باید رعایت کنیم

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/09/22
برای موفقیت در کارآفرینی چه نکاتی را باید رعایت کنیم

برای موفقیت در کارآفرینی باید متعهد باشید


کارآفرینی مهارتی است که باید یاد گرفته شود. از این رو فرد باید خود به دنبال آموختن آن برود و دل بستن به امدادهای غیبی! کمکی به او نمی کند. مهمترین اصل در یادگیری تعهد است. خود را متعهد به یادگیری اصول کارآفرینی کنید تا از پس این پروسه برآیید.

برای موفقیت در کارآفرینی باید بزرگ، نو و دوباره فکر کنید


لطفا فکر کنید! فکر کنید تا ذهنتان باز شود، تا بتوانید راحت تر از پس مشکلات برآیید. بزرگ فکر کنید تا به راحتی درجا نزنید، نو فکر کنید تا در حوزه کاری خود بدرخشید و دوباره فکر کنید تا غلط های پیشین را پاک کنید.

برای موفقیت در کارآفرینی باید مشکل را پیدا و حل کنید


مطرح کردن ایده های جدید همیشه ستایش برانگیز نیست و حتی گاهی رنگ پاک کردن صورت مسئله را به خود می گیرد. یاد بگیرید که از مشکلات فرار نکنید و به جای طرح ایده ای تازه به فکر یافتن و حل و فصل مشکل موجود باشید.

برای موفقیت در کارآفرینی باید بعضی مواقع لازم است که تکروی کنید


در اولویت کار تیمی کسی شک ندارد، اما یک جاهایی هم هست که تنها به وجود شما نیاز است. قاطعیت، پذیرش مسوولیت ها و ارائه چشم انداز نیاز به کار تیمی ندارد و این شما هستید که باید به تنهایی درباره شان اقدام کنید.

برای موفقیت در کارآفرینی باید کار تیمی انجام دهید


برای خود یک تیم پشتیبان قابل اعتماد دست و پا کنید. سعی کنید افرادی را عضو تیم خود کنید که ایده پرداز و راه حل دهنده باشند، نه کسانی که صرفا به توصیه های شما چشم می گویند.

برای موفقیت در کارآفرینی باید برای جلب مشتریان از ابزار درست استفاده کنید


کارآفرینان موفق، به رغم وجود صدها پژوهش مختلف که به صورتِ برخط درگردش اند، می‌دانند چه ابزاری نتیجه بخش هستند. تسلیم بار سنگین افکار مطلق گزینه‌های موجود نشوید. بلکه، روی آن چه مالکان کسب و کارهای موفق باید بگویند تمرکز کنید.

برای موفقیت در کارآفرینی باید ریسک ها را مدیریت کنید


یکی از دستاوردهای خطرپذیری و ریسک کردن، خلاقیت و نوآوری است. هر ایده ای الزاما به موفقیت نمی رسد و ترس از شکست نیز نوآوری را می کشد. با این حساب کسی می تواند مدیریت خطر کند که بین این دو تعادل ایجاد کند.

برای موفقیت در کارآفرینی باید رهبری کردن را بیاموزید


رهبر، مدیر یا رئیس یک پروژه در ابتدای امر با انجام دو کار می تواند توانایی خود را در مدیریت نشان بدهد. اول هدایت فرآیند ایجاد کسب و کار و دوم الهام بخش بودن برای دیگران.

برای موفقیت در کارآفرینی باید بیش از آن چه فکر می‌ کنید لازم است، تامین مالی کنید


هر موسس یا بنیان‌گذاری باید دوبرابر آن چه را فکر می‌کند لازم است تامین مالی‌کند و نیز برای زمانی دو برابر آن‌چه انتظار دارد برنامه‌ریزی کند. بعضی از موسسان کسب و کارها نگرانِ بدتر شدن اوضاع هستند، داشتن پول کافی به معنی رسیدن به جریان نقدی مثبت است، نه به معنی بیرون رفتن و تامین مالی جدید در جریان توسعه‌ی کسب وکار.

برای موفقیت در کارآفرینی باید فروش را بیاموزید


فروش یک هدیه آسمانی نیست و نیاز به یادگیری دارد. این تصور که من پروسه تولید را، هر چه که باشد، انجام می دهم و پیامد آن فروش خودش می آید،نادرست و حتی گاهی نابود کنده کسب و کار است. اصول فروش را یاد بگیرید، چون مهارتی اکتسابی است.

برای موفقیت در کارآفرینی باید برای مشتریان خدمات فوق ‌العاده ‌ای فراهم کنید


بسیاری از شرکت‌ها از دستیابی به توانایی نهانی خود باز می‌مانند چون آن قدر روی فروش تمرکز می‌کنند که فراموش می‌کنند تجربه‌ی چشمگیری در زمینه‌ی خدمات مشتری کسب کنند. خدمات مشتری فقط به بررسی شکایت‌ها اختصاص ندارد بلکه شامل برنامه‌های وفاداری، علل ارجاع محصول و دیگر فعالیت‌های مربوط به مشتریان است. یک روزِ تمام کار کردن با تیم خدمات مشتری ‌تان برای پیدا کردن مشکل یا نظرخواهی از کارکنان این بخش درمورد بزرگ‌ترین چالش‌هایی که با آن مواجه هستند، می‌تواند کمک کننده باشد.

برای موفقیت در کارآفرینی باید به رغم محدودیت هایی که دارید برای موفقیت نیرو استخدام کنید


همه محدودیت‌هایی دارند. مثلاً شاید برای تمرکز بر یک کار در یک زمان مشکل دارید، کارهای زیادی را قبول می‌کنید، از وضعیت جسمانی سالمی برخوردار هستید ولی در مورد فناوری خیلی چیزی نمی‌دانید. شاید ایده‌های بی نظیری دارید ولی در پیاده کردنشان ضعیف هستید. مهم نیست. هنوز هم می‌توانید با آوردن آدم‌های مناسب به تیمتان، به موفقیت برسید. بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که برای برطرف کردن نقطه ضعف‌هایتان در اولین فرصت که استطاعت مالی دارید دست به استخدام نیرو بزنید. موانع گذشته و سال‌های متعددِ بلاتکلیفی را با استخدام یک شریک کسب و کار که به شما انگیزه‌ی لازم را برای مشتاق ماندن می‌دهد یا یک نماینده‌ی فروش که محصولاتتان را به فروشگاه‌ها بفرستد، پشت سر بگذارید. نقطه‌ی ضعفتان هرچه هست، در اسرع وقت آن را شناسایی کنید و برای برطرف کردن آن، یکی را استخدام کنید.

برای موفقیت در کارآفرینی باید برای تغییر آماده شوید


تعجبی ندارد چیزی پیش بیاید و کسب و کار شما را به چالش بکشد. کسب و کار می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی باشد و در برنامه‌ هایتان اختلالی پیش بیاورد. شاید یک رقیب نسخه‌ی دومی از محصولی را که شما در حال توسعه‌ی آن هستید به تازگی روانه‌ی بازار کرده باشد. شاید عرضه‌کننده‌تان در اجرای سفارش‌ها و حفظ کیفیت مشکلات جدی داشته باشد. شاید شریکتان بخواهد ایده‌ی دیگری را پی بگیرد و بخواهد سهام شرکت را بخرد. مورد هرچه باشد، فارغ از چالش‌هایی که با آن‌ها روبه رو خواهید شد، برای تغییرجهت و اجرای تغییرات سریع آماده شوید. از مسائلی که می‌تواند به کسب و کارتان جلوه بدهد، مثلاً افزودن یک بندِ فسخ اجباری در قرارداد با شریکتان یا امتحان یک فناوری جدید، فهرستی تهیه کنید و سپس طبق آن عمل کنید.

برای موفقیت در کارآفرینی باید سماجت کنید، ثابت قدم باشید، پیروز شوید


به باور کارشناسان دلیل اصلی شکست در کسب و کار دلسرد شدن زودهنگام است. منصرف شدن و دست از کار کشیدن در تفکر کارآفرینان موفق جایگاهی ندارد. آنچه در ذهن این افراد می گذرد، سماجت، استقامت و در نهایت غلبه بر موانع است.
advertising