ایده های شگفت انگیز برای رشد یک کسب و کار

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/09/08
ایده های شگفت انگیز برای رشد یک کسب و کار

محصول خود را با نیاز بازار همسو کنید


بسیاری از مدیران کسب و کار محصولاتی دارند که کسی تمایل به خرید آن‌ها ندارد. اگر نیازهای بازار را نمی‌شناسید، چگونه انتظار دارید کسب و کارتان رشد کند؟ برخی مالکان کسب و کارهای جدید این‌گونه عنوان کردند که “فقدان نیاز بازار به محصولات انها باعث شکست کسب و کارشان شده است”. مهم نیست چه میزان ابزارهای بازاریابی و بودجه در دسترس شما است، مشغول شدن با یک محصول بد، که نیازهای بازار را برآورده نمی‌کند هیچ نتیجه‌ی مثبتی برای‌ شما ندارد.

شناسایی بازارهای مکمل و هدف گذاری در آن ها


پیش از آنکه به این استراتژی بپردازید، از خود بپرسید “شرکت من در چه کسب و کاری فعالیت می‌کند؟” آیا محصولات و خدمات‌ شما نیازهای مشتریان را برآورده می‌کند؟ به‌ عنوان مثال ، پاسخ یک شرکت بیمه ‌ای این است که آن‌ها محصولات بیمه‌ ای ارائه می‌کنند. اگر شرکت بگوید ، باعث راحتی خیال مردم می‌شود و در روز مبادا به داد آن‌ها میرسد، تعریف گسترده‌تری ارائه کرده است. در بازار گوشه‌ی شما، تلاش کنید محصولات و خدماتی را بفروشید که مکمل یکدیگر هستند.

یک کانال توزیع جدید ایجاد کنید


برخی مواقع احساس می‌کنید برخی کانال‌های توزیع خاص،‌رشد کافی برای کسب و کارتان همراه ندارند. اگر این‌چنین است، لازم است استراتژی‌تان را بازنگری کنید. ولی این کار مستلزم برنامه‌ریزی دقیق است، چرا که این فرآیند چالش‌برانگیز است. شما می‌توانید از سامانه‌های توزیع چندکاناله نیز استفاده کنید. واقعیت این است که، گزینه‌های خرید زیادی برای مشتریان امروز وجود دارد. در حالی‌که برخی افراد، فروشگاه‌های سنتی را ترجیح می‌دهند،‌ برخی به خرید آنلاین تمایل نشان می‌دهند.

هزینه کردن برای معرفی برند کسب و کار


واقعیت این است که، وقتی مردم چیزی را می‌شناسند، احساس خوبی خواهند داشت. مصرف‌کنندگان برندهایی را انتخاب می‌کنند که با آن‌ها آشنا هستند. سرمایه‌گذاری در یک برنامه‌ی بازاریابی کسب و کار که موجب آگاهی مردم و افزایش تقاضا برای سرویس یا محصول شما می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

تأثیرگذارترین استراتژی بازاریابی ، حرف مردم است


این نکته یکی از مهمترین عناصر استراتژی‌های بازاریابی است. مشتریان شما بهترین کسانی هستند که می‌توانند برای شما تبلیغ کنند. مردم غالبا به قضاوت دوستان و افراد خانواده‌شان درباره‌ی کیفیت یک محصول اطمینان می‌کنند. تلاش کنید تا بازاریابی دهان به دهان در مورد کسب و کارتان رونق بگیرد.

استفاده از استراتژی‌ های بازاریابی آنلاین برای رشد کسب و کار


ما در دنیای دیجیتال زندگی می‌کنیم. شما باید در فضای آنلاین و رسانه‌های اجتماعی حضور داشته باشید تا بتوانید محصولات یا خدمات‌تان را بفروشید. استفاده از اثربخشی آنلاین در توییتر و فیسبوک باعث افزایش رؤیت‌پذیری برندتان می‌شود. به این ترتیب مشتریان جدیدی می‌یابید و کسب و کارتان رشد موفقیت آمیزی خواهد داشت.

داشتن برنامه ‌ی وفاداری


اگر به دنبال راه‌هایی برای جذب مشتریان همیشگی می‌گردید، لازم است یک برنامه‌ی وفاداری داشته باشید. برنامه‌ی وفاداری، با تشویق افراد به خرید مجدد، بر عادت خرید مشتریان شما تأثیر می‌گذارد. وجود یک برنامه‌ی وفاداری برای هر کارآفرین زیرکی که به دنبال رشد کسب و کارش است، ضروری است.

استفاده از سرمایه گذاری مشترک برای رشد کسب و کار


در یک سرمایه گذاری مشترک، دو یا چند شرکت والد موافقت می کنند که سرمایه، فن آوری، منابع انسانی، ریسک ها و پاداش ها را در شکل گیری یک نهاد جدید و تحت کنترل مشترک هر دو شرکت، به اشتراک بگذارند. این امر اجازه می دهد تا شرکت ها به کسب و کار مربوطه و یا بازارهای جغرافیایی جدید وارد شوند و یا دانش فنی جدیدی کسب نمایند. همچنین موجب کاهش ریسک ها می شود.

ایجاد و توسعه محصول و بازار جدید


یک کارآفرین می تواند به دنبال ایجاد یک بازار جدید برای محصولات و خدمات موجود خود باشد. بازار جدید می تواند جغرافیایی (به عنوان مثال صادرات خارجی) یا یک بخشِ بدون استفاده از بازار داخلی باشد. می توان با طراحی مجدد بسته بندی محصول و گسترش کانال های توزیع محصول، یک بازار جدید برای محصولات موجود ایجاد کرد. یک کارآفرین به جای پیدا کردن یک بازار جدید برای محصولات موجود، می تواند یک محصول جدید را در بازار فعلی ارائه دهد.معرفی صفحه کلید Qwerty و مشابه با صفحه کلید کامپیوتر توسط شرکت نوکیا ، بازار هدف این محصول، جوانان و مدیران هستند که اغلب بیشتر از برقراری تماس، از خدمات چت و ایمیل استفاده می کنند.

استفاده از شبکه سازی یا کار شبکه ای


شبکه سازی منجر به تجارت ارجاعی و در به افزایش رضایت و وفاداری مشتری می شود. زنجیره مخاطبین به توسعه شبکه ها کمک می کند. شبکه سازی شامل حفظ ارتباطات قدیمی و ایجاد ارتباطات جدید و گسترش پایگاه شبکه ای می شود. این شبکه می تواند شامل مشتریان، تامین کنندگان، خرده فروشان، عمده فروشان، سازمان های دولتی و غیر دولتی باشد. شبکه سازی یک استراتژی کسب و کار است که فرصت های کسب و کار را از طریق ایجاد شبکه ای از افراد یکپارچه و همفکر خلق می نماید. این فرایند شامل ایجاد رابطه دو طرفه سودمند با دیگر افراد، کسب و کارها و مشتریان بالقوه و یا مراجعان است. بهترین گروه های شبکه سازی کسب و کار به تبادل اطلاعات کسب و کار، ایده ها و پشتیبانی می پردازند.

در تولید محصول خود تنوع داشته باشید


تنوع، یک استراتژی رشد است که حتما باید به طور صحیح انجام شود. مثلا کارآفرینان می توانند در حوزه های جدیدی از فعالیت ها از لحاظ فناوری یا بازار وارد عمل شوند. این استراتژی به استفاده موثر از منابع شرکت کمک می کند و خطرات کسب و کار را به حداقل می رساند. تنوع موجب رشد در کسب و کارهای مختلف می شود و از طریق کاهش قابل توجه چرخه عملیات، ریسک کلی کسب و کار را کاهش می دهد.
advertising