عواملی که باعث پیشرفت شما در کار می شود

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/10/26
عواملی که باعث پیشرفت شما در کار می شودهمه ی ما افراد متخصص و حرفه ای را می شناسیم که کارشان را به بهترین شکل انجام می دهند اما این افراد غالبا آن قدر پرمشغله هستند که از پذیرش وظایف یا چالش های جدید را بپذیرند. حال آنکه برای رسیدن به موفقیت نباید اینگونه باشد و خصوصا در استارتاپ ها هر کسی باید چالش ها و تغییراتی را قبول کند و از مشکلات فرار نکند.بعضی از کارمندان برای اینکه حجم کارشان کم تر شود با دیگران نیز ارتباط کم تری برقرار می کنند. متاسفانه با این کار فرصت جلوه گری خود را از دست می دهند.برای کار گروهی لازم است که روابط تان را مدیریت کنید.

لباس حرفه ای تری بپوشید و یا نحوه ی صحبت کردن تان را به شکلی تغییر دهید که مناسب با موقعیت شرکت تان باشد. شرکت ها معمولا هزینه زیادی را صرف برندینگ خود می کنند و بهتر است شما نیز به عنوان یکی از اعضای آن به این مساله توجه نشان دهید.

پر بازده ترین افراد از اهمیت خواب کافی آگاهی دارند و برای اطمینان از استراحت کافی، عادات خاصی را در خود نهادینه کرده اند. برای شروع، وابستگی تان به ساعت زنگدار را کنار بگذارید. نظم داشتن در ساعات خواب و بیداری بخش بزرگی از این ویژگی را تشکیل می دهد.جرقه زدن فکری تازه در ذهن افراد، جادو نیست. افکار بکر به سراغ کسانی می روند که رویکرد متفاوتی در قبال زندگی در پیش می گیرند و این در عادات روزانه شان نهادینه شده است. شما می توانید با انداختن نگاهی نزدیک تر به صنایعی غیر از صنعت خودتان شروع کنید.

کاری کنید مورد تحسین دیگران قرار بگیرید.به نظر می رسد کسانی که اسمشان بیشتر بر سر زبان ها می افتد برای موفقیت راه آسان تری پیش رو دارند. اما بر سر زبان افتادن چیزی نیست که یک شبه و یا شانسی اتفاق بیافتد. اولین قدم برای تبدیل شدن به فرد مورد تحسین دیگران این است که کاری که می گویید را انجام دهید. شما می توانید به خاطر رفتار دوستانه و خوب بر سر زبان ها بیافتید، اما اگر پای حرف های خود نمانید، وجهه ی شما تحت تأثیر قرار خواهد گرفت».

محبوب بودن در محل کار را تمرین کنید.انسان های دوست داشتنی پیشنهاد های کاری و ترفیع های شغلی بیشتری دریافت می کنند، در صورت اشتباه، احتمال بخشیده شدنشان بیشتر است و دیگران حرفشان را کمتر روی زمین می گذارند، چون افراد معتبر تری به شمار می روند. خبر خوب این است که هر کسی می تواند با چند تغییر کوچک در عادات خود، به محبوب ترین شخصیت در محل کارش تبدیل شود. با خوشگویی کردن از دیگران شروع کنید، چرا که وقتی نکات مثبت دیگران را بازگو می کنید، این خوشگویی به خودتان نیز سرایت می کند.

تمام کارهای روزانه تان را انجام دهید. چیزهای کمی پیدا می شوند که به اندازه ی خط زدن آخرین قلم فهرست کارهای روزانه رضایت بخش باشند، با این حال به نظر می رسد اغلب ما هیچگاه نمی توانیم تمام مواردی که در این فهرست یادداشت می کنیم را به انجام برسانیم. لازم است از این موضوع آگاه باشید که چه کارهایی را در چه زمان هایی از روز بهتر انجام می دهید و فهرست خود را بر این اساس تنظیم کنید.

کسانی که بلندپروازی آنها در حد قابل قبولی قرار دارد به گونه ای آن را مهار می کنند که بدون آسیب زدن به دیگران، آتش خواسته هایشان را درونشان زنده نگه می دارد. شما هم برای مهار جاه طلبی هایتان و رسیدن به اهدافی که برای خود در نظر دارید، از مقایسه کردن خودتان با دیگران اجتناب کنید و موفقیت خود را تنها با توانایی های خودتان بسنجید.بازیابی احساس کنجکاوی دوران کودکی برای موفقیت هر یک از ما در بزرگسالی حیاتی است. خوشبختانه محققان بر این باورند که می توان این کار را یاد گرفت. با پرسیدن سؤال های بیشتر شروع کنید. سؤال هایی که با چگونه، چه چیز، کِی، کجا و چرا شروع می شوند را نمی توان صرفاً با یک بله یا خیر پاسخ داد و احتمال آنکه چیزی در پاسخ یاد بگیرید بیشتر خواهد بود.

به دست آوردن اعتماد به نفس نیازمند تمرین، پذیرش ریسک های حساب شده، و تغییر در شیوه ی تفکر شماست. هیچ چیز مثل دست زدن به کاری که هم ریسک و هم شکست را شامل می شود اعتماد به نفستان را بالا نخواهد برد. بنابراین کم کم از محدوده ی آسایش خود خارج شوید. انسان های با اعتماد به نفس از قدم های کوچک شروع می کنند و آنقدر به تلاش خود ادامه می دهند که ریسک کردن برایشان راحت می شود.

انسان های خوشبین در مقایسه با بدبین ها درآمد بیشتری دارند و از لحاظ سلامتی نیز کمتر سرما می خورند، احتمال ابتلایشان به بیماری های قلبی عروقی کمتر است و عمر طولانی تری خواهند داشت. اما خوش بینی هم مثل هر عادت سالم دیگری نیاز به تمرین روزانه دارد. یک راه آسان برای تمرین خوش بین بودن این است که هر روز چیز هایی هرچند کوچک پیدا کنید که می توانید بابتشان قدردان باشید.همیشه نیمه ی پر لیوان را ببینید.

میز خود را مرتب کنیدحتماً شما هم همکاری دارید که فوق العاده منظم و وقت شناس است و نه تنها پروژه هایش را سر وقت انجام می دهد، بلکه وقت اضافی هم می آورد. یکی از راز های انسان های منظم سادگی است. وقتی سیستم های ساماندهی شما پیچیده باشند اغلب مورد استفاده قرار نمی گیرند. افراد منظم با استفاده از ابزار های ساده لوازم و ابزار های کارشان مثل رسید ها، قبض ها و کتاب های مختلف را به شکلی دسته بندی می کنند که دسترسی به آنها آسان باشد.
advertising