13 ترفند بسیار موثر در روانشناسی که روابط ما با دیگران را بهبود می دهد

پزشکی و سلامتروانشناسی

- 97/10/08
13 ترفند بسیار موثر در روانشناسی که روابط ما با دیگران را بهبود می دهدما برای برقرار کردن ارتباط موثر با دیگران علاوه بر مهارت های گفتاری به چند ترفند روانشناسی نیاز داریم مثل لبخند زدن،سرتکان دادن و نگاه کردن به چشمان آنها.

هر انسان یک جهان منحصر به فرد است، اما روانشناسان چشم انداز دقیقی برای بررسی جزئیات دارند و می‌توانند الگوهای جدید رفتاری را کشف کنند که ریشه در دوران کودکی دارد و می تواند برای همه جوابگو باشد.
ما در هونل می خواهیم 13 ترفند روانشناسی مفید را به اشتراک بگذاریم؛ شاید آنها به طور مثبت روی مهارت های ارتباطی شما تاثیر بگذارند و به نوعی روابط شما با دیگران را آسان تر کنند.

ترفندهای موثر برای فهمیدن علاقه یا عدم علاقه افراد


1- بخاطر اینکه بفهمید که آیا فردی شما را دوست دارد، یک کلمه را انتخاب کنید و هر بار که او از این کلمه یا عبارات مترادف آن استفاده کرد، سر تکان دهید و لبخند بزنید. در این ترفند روانشناسی اگر او شما را دوست داشته باشد، هر زمانی که از آن کلمه استفاده می‌کند به شما نگاه کرده و سرتکان می‌دهد.

2- اگر احتمال می دهید که شخصی شما را دوست ندارد، یک ترفند روانشناسی این است که از او بپرسید، آیا می توانم مداد یا خودکار شما را قرض بگیرم؟ از یک طرف، مردم تمایل ندارند به کسانی که دوست ندارند کمک کنند، اما از سوی دیگر، این یک مزیت کوچک است که او احتمالا نمی‌تواند به شما «نه» بگوید. در نهایت او به این نتیجه می رسد که شما چندان هم بد نیستید.
13 ترفند بسیار موثر در روانشناسی که روابط ما با دیگران را بهبود می دهد
3- هنگامی که می خواهید از کسی درخواست کمک کنید، درخواست خود را با این کلمات شروع کنید "من به کمک شما نیاز دارم ...". مردم با این کلمات احساس گناه خواهند کرد و به همین دلیل آنها قادر نخواهند بود که درخواست شما را رد کنند.

4- آیا شما می خواهید مردم حرف هایتان را جدی بگیرند؟ یک ترفند روانشناسی این است که هر بار که به آنها چیزی می‌گویید، بگویید که پدرتان این را به شما آموخته است. اکثر مردم به توصیه های والدین اعتقاد دارند و آن را باور می کنند.

5- اگر می خواهید مردم با شما موافق باشند، فقط کافی است هنگامی که صحبت می کنید، سر تکان دهید و ارتباط چشمی خود با آنها را حفظ کنید. سرتکان دادن به معنای این است که "همه چیزهایی که من می گویم درست است." علاوه بر این، طبق الگوهای رفتارهای اجتماعی، مردم سر تکان دادن را دوست دارند.

6- هرگاه خواستید با کسی دست بدهید، مطمئن شوید دستانتان به اندازه کافی گرم هستند. دست های گرم یک فضای دوستانه را به وجود می آورند در حالی که دستهای سرد باعث ایجاد اثر معکوس می شود.

7- آیا می خواهید بچه های شما کلم بروکلی بخورند؟ جلو بروید و از آنها بخواهید که دو یا پنج ساقه بروکلی بخورند به جای اینکه از آنها بخواهید اگر می‌خواهند بروکلی بخورند!
بنابراین در این ترفند روانشناسی، شما تصور ذهنی خود را ساخته اید و برای ناهار خود بروکلی را انتخاب کرده اید، اما آنها احساس می کنند که واقعا خودشان این تصمیم را گرفته اند. شما می توانید از این ترفند قدیمی در شرایط مختلف استفاده کنید.

8- در هنگام صحبت با دوستتان جملات او را به خاطر سپرده و دوباره بازگو کنید. با این ترفند روانشناسی فردی که با شما صحبت می‌کند ناخودآگاه احساس می‌کند که شما یک شنونده واقعا عالی هستید. فقط بیش از حد چیزی را تکرار نکنید.

9- آیا تا کنون آرزو کرده اید که در صبح مترو شلوغ نبود؟ در مکان‌های شلوغ درست در مقابل خود و در جهتی که در آن راه می‌روید، نگاه کنید. جمعیت تحت تاثیر نگاه شما قرار می‌گیرند و به معنای واقعی کلمه برای شما راه باز می‌کنند.
توضیح این ترفند روانشناسی بسیار آسان است: در مکان‌های شلوغ ما با نگاه کردن به چشم دیگران از طرز نگاه آن‌ها متوجه می‌شویم که از کدام مسیر میخواهند بروند، در این صورت ما راه مخالف آن‌ها را پیش می‌گیریم تا دیگر به یکدیگر برخورد نکنیم.

10- ترفند روانشناسی برای تبدیل شدن به قهرمان نهایی 'سنگ، کاغذ، قیچی'! برای برنده شدن در بازی سنگ، کاغذ، قیچی، قبل از بازی، از حریف خود یک سوال تصادفی بپرسید. اغلب اوقات دوستان شما سراسیمه "قیچی" را پرتاب می‌کنند.

11- اگر یک آهنگ خاص در ذهن سر شما مدام تکرار می‌شود و می خواهید آن را فراموش کنید، یک ترفند روانشناسی این است که سعی کنید به پایان آهنگ فکر کنید. با توجه به اثر Zeigarnik، مغز ما تمایل به یاد آوری چیزهایی دارد که ناتمام مانده است. بنابراین اگر به پایان هر چیز آزار دهنده ای فکر کنید، می‌توانید آن را از سرتان خارج کنید.

12- اگر شما شک داشتید که کسی دارد به شما نگاه می کند یا خیر، تنها کافی است خمیازه بکشید و به اطراف نگاه کنید. اگر کسی واقعا به شما نگاه کند، او نیز کم و بیش شروع به خمیازه کشیدن خواهد کرد، زیرا خمیازه کشیدن بسیار مسری است.

13- به احتمال زیاد دوست شما در حمل وسایل یا جعبه ای که در دست دارید به شما کمک خواهد کرد، اجازه دهید چیزی بگویم، در حالی که او دارد وسایل تان را حمل می کند با او صحبت کنید.
اکثریت مردم در این شرایط حتی متوجه نمی‌شوند که باید چیزی را تحویل دهند.
advertising