مصرف میوه خشک شده برای لاغر شدن و کاهش وزن

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/10/05
مصرف میوه خشک شده برای لاغر شدن و کاهش وزن

انواع میوه خشک شده برای لاغر شدن و کاهش وزن


روش های بسیاری برای کاهش وزن و لاغری وجود دارند. یکی از این روش ها مصرف میوه های خشک است. بسیاری از متخصصان تغذیه بر این باورند که میوه های خشک شده، تا زمانی که به صورت متعادل مورد استفاده قرار بگیرند انتخابی مغذی و مناسب به حساب می آیند.

به نقل از دفتر آموزش و پژوهش سلامت وزارت بهداشت، میوه خشک در فرآیندی به دست می آید که درصد بسیار زیادی از آب موجود در میوه گرفته می شود. این فرآیند باقی میوه ها را همچنان سالم نگه می دارد، بنابراین قسمت باقی مانده از نظر مواد مغذی ارزش بالایی دارد و می تواند همچنان خوشمزه باشد. در واقع تحقیقات جدید نشان داده اند خوردن میوه های خشک با رژیمی سالم و کاهش وزن در ارتباط است.

کاهش وزن و لاغری با آلوی خشک


حاوی الیافی برای بهبود دستگاه گوارش و حفظ سلامت روده است و به بدن برای رهایی از مواد سمی کمک می کند و باعث کاهش وزن می شود. هر 100 گرم از این محصول 240 کیلو کالری دارد.

کاهش وزن و لاغری با کشمش


یکی از محبوب ترین محصولات خشک شده برای کاهش وزن است. کشمش غنی از ید است و می تواند میان وعده ای مفید و کم نمک باشد. هر 100 گرم از این محصول 299 کیلو کالری دارد و تنها حاوی 0.5 گرم چربی است.

کاهش وزن و لاغری با زردآلوی خشک


زردآلوی خشک می تواند جلوگی گرسنگی شما را تا حداقل 5 ساعت بگیرد. این میوه خشک همچنین سرشار از کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. 100 گرم زردآلوی خشک تنها 200 کیلوکالری دارد و یکی از بهترین میوه های خشک برای کاهش وزن است.
advertising