فواید و خواص بی نظیر روغن کنجد برای مو

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/09/15
فواید و خواص بی نظیر روغن کنجد برای موکنجد یکی از مقوی ترین دانه های خوراکی می باشد که بیش از 5000 سال است در مصر، چین و روم باستان برای افزایش انرژی بدن مورد استفاده قرار گرفته است. روغن کنجد بیشترین مقاومت و ماندگاری را در بین روغن‌های خوراکی با درصد بالای چربی غیراشباع دارد.

روغن کنجد سرشار از کلسیم است و آهن فراوانی دارد به طوری که با خوردن ۱۰۰ گرم از آن، بدن ۶۷۰ میلی گرم کلسیم و ۱۰ میلی گرم آهن دریافت می کند. به همین دلیل مصرف این روغن به کسانی که گوشت و لبنیات کمی استفاده می کنند، توصیه می شود. می توان نتیجه گرفت که این روغن در مقایسه با سایر روغن ها املاح بیشتری دارد.روغن کنجد یکی از روغن های گیاهی است که در بین روغن‌های خوراکی به ملکه روغن‌ها مشهور است. متخصصان تغذیه، مصرف آن را به تمام گروه های سنی توصیه می کنند. برخی می گویند این روغن را هم می توان برای سرخ کردن به کار برد و هم برای طبخ غذا و البته نوع بودارش طعم دهنده سالاد است.

طبیعت روغن کنجد گرم و خشک می باشد. روغن کنجد سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین E، ویتامین D، ویتامین های B از جمله تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، پانوتنیک اسید، پیریدوکسین و اسید فولیک، آهن، مس، کلسیم، منگنز، منیزیم، سلنیوم، فسفر و روی می باشد.روغن کنجد بمبی از آنتی‌اکسیدان‌ها است. این روغن معجزه‌گر را می‌توانید روی سالادتان بریزید یا از آن به عنوان روغن ماساژ بدن استفاده کنید. خواص روغن کنجد باعث شده که همه فن حریف باشد.

هر 100 گرم روغن کنجد، 884 کالری دارد.پخت و پز با روغن‌ کنجد نه تنها باعث می‌شود غذاهای‌تان خوش‌طعم شوند، بلکه تفاوت قابل‌توجهی را در سبک زندگی شما ایجاد می‌کند. خواص روغن کنجد که در ادامه‌ی مطلب خواهید خواند، قطعا شما را متقاعد خواهد کرد که آن را به عنوان عضو دائمی آشپزخانه‌تان بپذیرید.

فواید و خواص روغن کنجد برای مو


تا ۳ قطره از روغن‌کنجد را بین کف دست‌های‌تان مالش دهید و آن را لابلای موهای‌تان بمالید تا فورا درخشان شوند.
- تیره کردن رنگ مو
- تقویت ریشه مو
- از بین بردن شپش
- جلوگیری از ریزش مو و موخوره
- افزایش رشد موها
- حفظ رطوبت موها
- تسکین پوست سر
- ضد سوزش و خارش پوست سر
- درخشان کننده مو

روغن کنجد نرم کننده مو


روغن کنجد را با آب لیمو مخلوط کنید و سپس ترکیب حاصل را با حرکات دایره‌ای روی پوست سرتان ماساژ بدهید. تمام قسمت‌های پوست سرتان را پوشش بدهید و اجازه بدهید یک شب بماند. اگر می‌خواهید از این روغن به عنوان یک نرم‌کننده استفاده کنید، پس باید موهای‌تان را داخل یک حوله‌ی گرم بپیچید. گرمای حوله کمک می‌کند که روغن به عمق پوست سرتان نفوذ کند. شما همچنین می‌توانیدروغن‌کنجد را با یک نرم‌کننده مخلوط کنید و موی خود با ترکیب حاصل از این دو پوشش دهید. اجازه بدهید به مدت یک شب بماند و صبح روز بعد موهای‌تان را شستشو دهید.

تقویت و افزایش رشد مژه با روغن کنجد


گفته می شود که روغن کنجد با افزایش جریان خون در مژه ها در 2 تا 3 هفته باعث تقویت و افزایش رشد مژه می شود.هر شب قبل از خواب یک قطره روغن کنجد را با یک تکه پنبه بر روی مژه ها بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب گرم بشویید.

تقویت و افزایش رشد ابرو ها و پرپشت کردن ابرو با روغن کنجد


هر شب قبل از خواب مقداری روغن کنجد را بر روی ابرو ها به صورت دایره ای ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب ولرم بشویید.

جلوگیری از سفیدی مو با روغن کنجد


شما می‌توانید به جای رنگ موهای آماده و پر از مواد شیمیایی، روغن کنجد را انتخاب کنید. برای جلوگیری از سفید شدن زودرس موهای‌تان، روغن‌کنجد را با روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن بادام شیرین مخلوط کنید و آن را روی مو و پوست سرتان بمالید. روغن کنجد دارای خواص تیره‌کننده‌ی مو هستند و استفاده‌ی روزانه از آن می‌تواند شما را همیشه جوان نگه دارد.

روغن کنجد برای درمان شوره


روغن‌کنجد را روی موهایتان ماساژ بدهید و اجازه بدهید یک شب بماند. موها را به چند بخش تقسیم‌ بندی کنید و مطمئن شوید که تمام سرتان را با روغن کنجد پوشش داده‌اید. بهترین حالت این است که برای خلاص شدن از شوره‌ی سر به طور کامل، روغن‌کنجد را به مدت ۳۰ روز پی در پی استفاده کنید.

بهترین زمان برای استفاده از خواص روغن کنجد روی بدن


دوش آبگرم بگیرید سپس بدن را با این روغن به مدت حدود 10 دقیقه ماساژ بدهید و اجازه بدهید چند دقیقه بماند. پس از آن، آن را دوباره روی پوست‌تان مالش دهید. انجام این روش به طور روزانه به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. اگر احساس می‌کنید روغن کنجد بوی بدی دارد، می‌توانید آن را با یک روغن حامل مخلوط کنید تا بوی آن به میزان زیادی کم شود.
advertising