تقویت چشم کودکان با سبزیجات

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/09/10
تقویت چشم کودکان با سبزیجاتسبزیجات سبز مثل اسفناج، بروکلی، کاهو، کلم، همگی سرشار از ویتامین‌های C ,A و کلسیم هستند. تمام این ویتامین‌ها برای تقویت بینایی بسیار مفیدند. اسفناج را به صورت ساندویچ به کودک خود بدهید یا اینکه داخل ماست بریزید. با بروکلی و سایر سبزیجات می‌توانید سوپ‌های خوشمزه درست کنید. علاوه بر این، در انواع سالادها نیز می‌توانید از این سبزیجات استفاده کنید.
حتما هرچه زودتر این سبزیجات را به برنامه غذایی کودکتان اضافه کنید. توجه داشته باشید که زمان پخت این سبزی‌ها نباید زیاد شود چرا که بخشی از مواد مغذی خود را از دست می‌دهند.

رنگ سبزیجات و افزایش قدرت بینایی:


رنگ سبزیجاتی که سبز هستند همگی حکایت از وجود ویتامین های A و C و ماده معدنی ارزشمندی چون کلسیم دارند. مثل:
اسفناج، بروکلی،کاهو،کلم و …

علاقه مند کردن کودکان به سبزیجات


اگر نمی دانید که چگونه این سبزیجات سبز را در برنامه غذایی کودکتان بگنجانید،کافی است تا نام اسفناج را لمس کنید تا با روش طبخ آن ها آشنا شوید. چرا که روش طبخ و آماده سازی اینگونه سبزی ها بسیار مهم است تا مواد مغذی خود را بر اثر پخت بیش از حد از دست ندهند.

تقویت بینایی کودک با بهترین روش


هر گاه اسم هویج می آید معمولا ذهن ها به طرف خاصیت آن برای جلوگیری از ضعف بینایی کشیده می شود. هویج از زمان های گدشته تا به امروز به دلیل غنی بودن از ماده ای به نام بتاکاروتن که برای شبکیه چشم ها بسیار مفید است. این ماده ارزشمند از چشم ها در برابر اشعه های مضر خورشیدی حفاظت می کند.

اگر کودکتان از هویج خوشش نمی آید:
افراد کمی هستند که رغبتی به خوردن هویج نداشته باشند. حال اگر کودکتان میانه خوبی با خوردن هویج ندارد، می توانید سالادها، پاستا، انواع سوپ، پوره و … را با هویج خام و یا پخته ترکیب کنید تا طعم مطلوب تری پیدا کند.

مصرف ماهی و افزایش بهبود کارکرد بینایی کودکان :
ماهی با دارا بودن اسیدهای چرب مفید ( امگا3 ) نقش به سزایی در افزایش بهبود عملکرد چشمان کودکان دارد و عضلات چشم را مستقیما تقویت می کند. علاوه برآن این ماده پر ارزش با بالا بردن قدرت مغز و افزایش توانایی یادگیری برای رشد کودکان هم مفید است.

چه رابطه ای بین آجیل ها و تقویت بینایی کودک است:
پس از ماهی آجیل ها (فندق، پسته، بادام، گردو و … ) هم دارای اسیدهای چرب ( امگا۳ ) هستند. هرچند که میزان امگا۳ در این خوراکی ها به اندازه ماهی نیست ولی نسبت به دیگر مواد خوراکی اسیدهای چرب بیشتری دارند.

نقش ویتامین E در تقویت بینایی کودک:
از طرفی ویتامین E موجود در آجیل ها به کمک اسیدهای چرب آمده تا نقش موثر ی را در پیشگیری از ضعف بینایی و خشکی چشم ایفا کنند.

تقویت بینایی کودک با ویتامین C:
ویتامین C بسیاری در آب پرتقال و یا گریپ ‌فروت نهفته است که علاوه بر مفید بودن در پیشگیری از ضعف بینایی و بروز آب مروارید، باعث تقویت سیستم دفاعی بدن نیز می شود. معمولا کودکانتان روزانه به ۱۲۴ میلی‌گرم ویتامین C نیاز دارند که شما می توانید با استفاده از مواد توصیه شده این نیاز روزانه را در بدن آن ها تامین کنید.

آووکادو برای تقویت چشم کودکان چه تاثیری دارد


لوتئین موجود در آووکادو برتری خاصی در میان میوه ها به آن اختصاص داده است.این ماده در بهبود بینایی کودکان موثر بوده و از بروز آب مروارید جلوگیری می نماید. می توان این میوه را با فلفل دلمه‌ای ترکیب کرد و با آن ها سالاد و یا ساندویچ برای کودکان درست کرد. حتی می توان پوره آووکادو را روی نان مالید و به عنوان صبحانه به کودکان داد.

بهترین روش‌های تقویت بینایی کودکان


سعی کنید تخم مرغ را در وعده صبحانه کودکان بگنجانید؛ چرا که این ماده سرشار از پروتئین بوده و لوتئین موجود در زرده آن از بیماری های چشم جلوگیری می کند.

ماده مفید دیگر برای محافظت از عدسی چشم کودکان سیر است؛ از قرار دادن آن در برنامه غذایی کودکانتان غافل نشوید.

بی توجهی در رساندن آب و دیگر مایعات به بدن کودکان می تواند علاوه بر مضر بودن برای دیگر اعضای بدنشان آسیب جدی به چشم های کودک بزنند؛ بنابراین بدن کودکان باید در طول روز به میزان کافی آب دریافت نمایند.

فلوونوئید موجود در شکلات تلخ هم می تواند محافظ خوبی برای رگ های چشم کودک شما باشد.
advertising