از لیمو شیرین برای درمان بیماری های زمستانی استفاده کنید

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/09/01
از لیمو شیرین برای درمان بیماری های  زمستانی استفاده کنید

خواص بی نظیر لیمو شیرین



1- جلوگیری از کم آبی بدن


با وجودی که ممکن است در زمستان کمتر بدنمان دچار کم آبی شود؛ اما به جای استفاده از آب میوه های صنعتی که چیزی جز قند نصیب بدن نمی کنند، توصیه می کنیم در هنگام تشنگی و کم آبی از آب لیمو شیرین استفاده کنید؛ به این ترتیب علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای بدن، احتمال ابتلا به عوارض کم آبی و بی آبی بدن را به حداقل خواهید رساند.

2- پیشگیری از سرماخوردگی


لیموشیرین متعلق به خانواده ی مرکبات است. ویتامین c بالای موجود در این میوه آن را تبدیل به میوه ای ایمنی بخش نسبت به ابتلا به سرماخوردگی و زکام کرده است.

3- ایمنی از آرتریت


ثابت شده است که ویتامین ث یک حالت دفاعی در برابر آسیب ناشی از التهاب بافت ها دارد؛ بنابراین می تواند به شرایطی مانند استئوآرتریت (آرتریت استخوان) و روماتیسم کمک کند خصوصاً در زمانی که سلول های ایمنی بخش بدن سبب ایجاد التهاب در بافت ها شده اند. همچنین لیمو شیرین منبع نسبتاً غنی از فولیک اسید است که در حمایت از استخوان ها و مفاصل نقش دارد.
لیموشیرین حاوی پتاسیم است که کلیه و مثانه را از سموم پاک کرده و توانایی از بین بردن عفونت های مثانه را دارا می باشد.

4- رفع مشکلات تنفسی


روغن گرفته شده از لیموشیرین خواص ضد احتقانی دارد که به تمیز کردن و از بین بردن مشکلات تنفسی کمک می کند. از این روغن در اسپری ها و بخورها استفاده می کنند.
لیموشیرین ترکیبی به نام فلاوونوئید دارد که میزان سطح صفرا و اسیدهای گوارشی را بالا می برد که در نهایت به همراه هم به عمل هضم کمک می کنند.

5- بالا بردن ایمنی بدن


مصرف مرتب آب لیموشیرین بهبود دهنده ی عملکرد کلی قلب است. بنابراین به جریان درست و سالم خون در بدن کمک می کند و به این شکل به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن هم کمک می کند.

6- جلوگیری از ابتلا به اسکوربوت


همه ی ما می دانیم که کمبود ویتامین C می تواند منجر به بیماری اسکوربوت شود؛ این بیماری علائم بالینی همچون خونریزی از لثه ها، ترک لب ها، و تب به همراه دارد. لیموشیرین منبع غنی از ویتامین سی است که به کاهش این علائم کمک می کند. در حدود ۱۰۰ گرم لیموشیرین حاوی ۵۰ میلی گرم ویتامین سی است که در حدود شصت درصد نیاز روزانه ی بدنتان را تأمین می کند.

7-مرطوب کننده طبیعی پوست


لیموشیرین به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی پوست صورت و بدن عمل می کند.

عوارض و مضرات لیموشیرین


تاکنون عوارض جانبی برای لیموشیرین گزارش نشده اما ممکن است زیاده روی در مصرف لیموشیرین می تواند باعث حالت تهوع، استفراع و اسهال شود.
advertising