خواص شربت هل برای تقویت معده

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/08/23
خواص شربت هل برای تقویت معده

خواص شربت هل


این شربت ضد نفخ و بادشکن است، شربت هل تاثیری فوق العاده ابدر رفع بوی بد دهان، ناشی از هضم ناقص غذا، عفونت معده، لثه، سینوس‌ها و گلو دارد و بوی ناشی از مصرف سیر و پیاز را هم خنثی می‌کند.شربت هل خاصیت چربی‌سوزی دارد و به لاغر شدن افراد کمک می‌کند،
این شربت نقشی موثر در افزایش قدرت باروری در مردان و تقویت سیستم قلبی و عروقی و بینایی دارد.
شربت هل به علت داشتن ویتامین C فراوان سرماخوردگی، گلو درد، برونشیت و آسم را رفع می‌کند، این شربت آرام‌بخش است بنابراین اضطراب، استرس و افسردگی را از بین می‌برد.
شربت هل به علت وجود ویتامین‌های A ، C و E خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها ایمن می‌کند.
همچنین شربت هل تاثیری خیلی زیادی در رفع عفونت مجاری ادراری، التهاب مثانه، اسپاسم (گرفتگی) عضلات به ویژه در کهنسالان، حالت تهوع، سکسکه و روماتیسم، شادابی و طراوت پوست و مو، دفع سموم از بدن، کنترل دیابت نوع ۲، تقویت حافظه، جلوگیری از ابتلای افراد به آلزایمر و ترشح زیاد اسید معده دارد.

خواص دانه هل


هل گیاهی است كه در مناطق حاره و گرم میروید . میهن ان هندوستان می‌باشد .میوه ي هل، بیضی شكل و به رنگ هاي‌ زرد، سبز یا سیاه است. دانه هاي‌ خوشبو و مطبوعی به رنگ قهوه اي در میوه ي ان وجوددارد كه بعنوان ادویه و برای خوشبو كردن نوشیدنیها و غذاها به مصرف می‌رسد.ولی عمده مصرف آن برای معطر کردن چای میباشد.
عطر خوش و اثر گرمابخش و اشتهاآور هل، این دانه رابه یكی از بهترین طعم دهنده ها برای انواع نوشیدنی، دسر و شیرینی تبدیل کرده. در تعداد زیادی از شیرینی ها و دسرهای سنتی ایرانی نیز از هل كوبیده یا آسیاب شده استفاده می‌شود.

مضرات مصرف زیاد هل


مصرف زیاد هل برای روده ها مضر است. برای رفع این مشکل، ان را باید با کتیرا خورد. «در کل مصرف هر گونه خوراکی بیش از اندازه برای بدن مفید نیست و بهتر است درصورت داشتن حساسیت قبل از مصرف با دکتر مشورت کنید»
advertising