روش تهیه شربت خاکشیر

آشپزی و خوراکینوشیدنی

- 97/08/21
روش تهیه شربت خاکشیرشربت خاکشیر همانند شربت تخم شربتی یکی از بهترین شربت هایی است که می توانید در مناسبت های خاص مثل ماه رمضان یا فصل تابستان برای رفع عطش از آن استفاده نمایید. شربت خاکشیر را می توانید با طعم های مختلفی مانند زعفرانی ، لیمویی و … تهیه نمایید. شربت خاکشیر هم چنین میتواند حرارت بدن را پایین بیاورد و سردرد و سرگیجه و بیحالی ناشی از گرما را تسکین دهد جالب است بدانید که شربت خاکشیر خواص دیگری هم دارد که از جمله آنها میتوان به تاثیر مثبت آن روی فعالیت معده و بهبود هضم غذا و کاهش التهابات کلیوی اشاره کرد پتاسیم موجود در خاکشیر می تواند کمبود الکترولیت بدن را بخصوص در فصول گرم سال جبران کند

مواد لازم جهت تهیه شربت خاکشیر:


خاکشیر 4 قاشق غذاخوری
آب 4 لیوان
لیموترش تازه به مقدار لازم
شکر یا عسل به میزان لازم
آلو بخارا به مقدار لازم
گلاب به میزان لازم
یخ به میزان لازم

طرز تهیه شربت خاکشیر:


1.برای شستن خاکشیر ابتدا آن را درون کاسه‌ای مناسب ریخته و روی آن آب بریزید. بعد از اضافه کردن آب دانه‌های خاکشیر به شکل دایره‌ای جمع می‌شود که می‌بایست به کمک یک چنگال آن‌ها را کاملا هم بزنید. معمولا خاکشیر با خاشاک و برگ‌های ریز همراه است.
2. اجازه دهید دانه‌ها ته‌نشین شوند و آب کاسه را آهسته تخلیه کنید. این عمل را چند مرتبه انجام دهید تا دیگر برگ و خاشاکی روی آب نماند.
3.مرحله بعد انجام ریگ‌زدایی از دانه‌های خاکشیر است. در این مرحله باید کاسه خاکشیر را که درون آن آب ریخته‌اید، آهسته آهسته به کاسه‌ای دیگر انتقال دهید.
4.در اینجا باید ریگ و شن‌های ریز در کف ظرف اول ته‌نشین شده باشد. این عمل را نیز چندین مرتبه انجام دهید تا مطمئن شوید ریگ و شن‌های ریز تَه کاسه خاکشیر دیگر وجود ندارد.
advertising