سلامتی خود را در فصل پاییز با خرمالو بیمه کنید

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/08/05
سلامتی خود را در فصل پاییز  با خرمالو بیمه کنیدهر یك از مواد معدنی فوق نقش موثری در سلامتی و تندرستی بدن ما دارند. خوب است بدانید که كلسیم در رشد كودكان و حفظ انرژی برای بزرگسالان موثر است. آهن عنصر اصلی خون‌سازی‌ و پتاسیم اشتها‌آور و شستشو دهنده كلیه و كبد است.

1-خرمالو سرشار از ویتامین A و بتاكاروتن است. همچنین دارای مقدار قابل توجهی ویتامین‌های B۱ ،‌B۲ ، B۳ و C است. در ضمن این میوه خوش رنگ و خوش طعم دارای مواد معدنی ضروری برای بدن مانند كلسیم‌، گوگرد‌، آهن‌، فسفر‌، منیزیم و پتاسیم است.

2-این میوه در افراد مبتلا به نقرس و بیماری‌های كبدی و كلیوی بسیار موثر است.

3--موادقندی خرمالو شامل لوولز و گلوكز است و با آن كه مقدار آن ۲۰ درصد است، برای مبتلایان به بیماری قند‌، زیان بخش نیست.

4-خرمالو حاوی مقدار زیادی پكتین است. پكتین یكی از انواع فیبرهای محلول در آب است كه باعث كاهش چربی‌های خون می‌شود.

5-اسیدهای موجود در خرمالو شامل اسید مالیك، اسید سیتریك و اسید تارتاریك است. سلولز موجود در خرمالو به طور نسبی كم است و از این نظر هضم آسان‌تری دارد.

6-خرمالو مقدار كمی تانن دارد كه گاهی ممكن است موجب یبوست شود.

7-همان طور كه گفتیم خرمالو سرشار از ویتامین A است. چنانچه این ویتامین به مقدار كافی به بدن نرسد، نه تنها قدرت بینایی را كم می‌كند، بلكه باعث شكننده شدن پوست، ناخن و موها می‌شود. همچنین در میزان هوش و سلامت بدن نیز اختلال ایجاد می‌کند.

8-اگر خرمالو به خوبی رسیده باشد، برای كودكان نیز میوه‌ای مفید محسوب می‌شود و در رشد و نمو آنها اثرگذار است. در ضمن خرمالو میوه اشتها آوری است.

9-افزون بر همه این‌ها می‌توان از آب خرمالو برای درمان زخم‌ها استفاده كرد. همچنین این میوه برای آفت دهان و گلودرد بسیار مفید است.
advertising