نحوه آماده سازی سالاد قالبی مخلوط کلم

آشپزی و خوراکیسالاد

- 97/08/04
نحوه آماده سازی سالاد قالبی مخلوط کلمسالاد قالبی یکی از انواع سالاد هایی ست که می توانید با هر موادی که در دسترس دارید آن را تهیه کنید و توسط قالب جلوه زیبایی به آن دهید. گاهی اوقات خوب است به جای سالادهای همیشگی و تزئینات ساده شکلی خاص و زیبا به آنها بدهیم و سفره های خود را زیبا کنیم. در تهیه این سالاد بیشتر از موادی استفاده می شود که قابلیت شکل دادن داشته باشند مثل کلم قرمز و کلم سفید که اگر فشرده هم شوند شکل و خاصیت خود را از دست نمی دهند و مانند کاهو پژمرده نمی شوند. در سالادی که می خواهیم برایتان توضیح دهیم از کلم استفاده می شود. در اینجا به تعدادی از خواص کلم اشاره می کنیم. کلم انواع مختلفی دارد مانند گل کلم، کلم برگ، کلم بروکلی و کلم بروکسل. در اینجا می خواهیم راجع به کلم برگ صحبت کنیم که در دو رنگ سفید و قرمز موجود است. معولا نوع سفید آن برای تهیه کلم پلو و یا دلمه کلم بیشتر کاربرد دارد و نوع قرمز آن برای تهیه سالاد استفاده می شود. کلم منبع غنی ویتامین ث، گلوتامین و اسیدهای آمینه است. تجمع پلاک‌های چربی بر دیواره رگ‌ ها به صورت یکنواخت انجام نمی‌شود و احتمال تجمع چربی در نواحی که رگ‌ها خم می شوند یا به چند شاخه تقسیم می شوند را کم می کند. اگر می خواهید پوست باطراوت و سیستم ایمنی قوی داشته باشید که با انواع بیماری ها مقابله کند، مصرف کلم برگ را فراموش نکنید. این گیاه سرشار از سولفور و ویتامین C است. افرادی که گیاهان چلیپایی مصرف می نمایند، احتمال ابتلاء به سرطان پروستات و سرطان ریه در آنها نسبت به افرادی که حتی از گیاهان دیگر استفاده می نمایند کاهش می یابد. طبق تحقیقات زنانی که گیاهان خانواده براسیکا را به میزان زیاد مصرف می نمایند، احتمال ابتلاء به سرطان سینه در آنهاکاهش می یابد.ویتامین C و سولفور موجود در کلم سموم و اسید اوریک را که علت اصلی آرتریت، بیماری پوستی، روماتیسم و نقرس است، از بدن دفع می کند. در ادامه توجه شما را به طرز تهیه سالاد انار، سالاد کلم و سالاد اندونزی جلب می کنیم.


مواد لازم سالاد قالبی مخلوط کلم


آبلیمو 1 قاشق غذا خوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
خیارشور به مقدار لازم
سیب زمینی پخته 1 عدد
سس مایونز 4 قاشق غذا خوری
ماست‏ 3 قاشق غذا خوری
هویج 3 عدد
کلم قرمز 150 گرم
کلم سفید 200 گرم

طرز تهیه سالاد قالبی مخلوط کلم


۱.سیب زمینی را آب پز کنید، بعد از سرد شدن آن را رنده کرده و با خیارشور رنده شده مخلوط کنید.
۲.سس مایونز و ماست ،نمک و فلفل وآبلیمو را با هم خوب مخلوط کنیدمقداری رو به سیب زمینی اضافه کنید و هم بزنید تا مواد انسجام پیدا کنند.
۳.کلم سفید، کلم بنفش و هویج را در ظروفی جداگانه رنده کنید.به هر کدا م سس مایونز بزنید، به میزانی که چسبندگی پیدا کند.
۴.در قالب دلخواهتان کیسه فریزر بکشید، طوری که کف و دیواره ظرف را بپوشاند. به ترتیب دلخواه مواد سس دار را در ظرف بچینید. بعد از گذاشتن هر لایه با قاشق مواد را صاف کنید و مقداری فشار دهید تا چسبندگی داشته باشند.
۵.بعد از اینکه کل مواد چیده شد، لبه های اضافه ی کیسه فریزر را روی سالاد برگردانید و تا موقع سرو سالاد را در یخچال نگهداری کنید. بهتر است این سالاد حداقل دو الی سه ساعت در یخجال بماند تا سس بیشتر به خورد مواد برود و سالاد خوشمزه تر شود.
۶.برای سرو کیسه فریزر را از روی سالاد کنار بزنید، بشقاب سرو را روی ظرف سالاد قرار دهید و ظرف و بشقاب را با هم برگردانید. سالاد خیلی راحت از قالب جدا می شود. حال کیسه فریزر را از روی سالاد جدا کنید.


سایر نکات سالاد قالبی مخلوط کلم


این سالاد بهتر است از شب قبل آماده شود و به مدت یک روز در یخچال نگهداری شود و سپس سرو شود.
چنانچه سسی که به مواد میزنید بیشتر از حد نیاز باشد، پس از سرو سس سرریز میشود و ممکن است باعث به هم ریختن حالت قالبی سالاد شود پس مقدار سس زیاد نباشد..
کلم بنفش در مجاورت سس ممکن است به بقیه مواد سالاد رنگ پس دهد. به همین علت بهتر است کلم بنفش را دو الی سه ساعت قبل از سرو به سالاد اضافه کرد.
advertising