خواص مغذی و درمانی فرنی

پزشکی و سلامتتغذیه

- 97/10/18
خواص مغذی و درمانی فرنیمصرف فرنی برای صبحانه بسیار مفید و پرخاصیت است و می تواند خاصیت های بی شماری از جمله پیشگیری از بروز انواع سرطان ها در بدن شود مواد مورد استفاده برای تهیه فرنی از ویژگی های ضدسرطانی مفیدی برخوردار هستند.مطالعات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد که خوردن «فرنی» ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

بر اساس مطالعات محققان دانشگاه هاروارد استفاده از رژیم غذایی حاوی 70گرم غلات به صورت روزانه که معادل یک کاسه بزرگ فرنی است می‌تواند از ابتلا به سرطان جلوگیری کند و خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی را نیز 20درصد کاهش می‌دهد.
بر اساس گزارش روزنامه ایندیپندنت، امروزه مطالب بسیاری در رابطه با رژیم‌های مختلف غذایی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان منتشر می‌شود اما در یکی از عجیب‌ترین این مطالب، محققان مدعی شدند که خوردن روزانه یک کاسه فرنی برای صبحانه می‌تواند از بروز و ابتلا به سرطان جلوگیری کند.
غلات سبوس‌دار شامل سبوس، بلغور،، جو دوسر و … است که حاوی مواد غذایی شامل پروتئین، فیبر، آهن و اسید فولیک هستند.

فرنی از ارزش غذایی بالایی برخوردار است فرنی ارزش غذایی بالایی دارد و موادترکیبی آن حاوی ویتامین ب و مفید برای بدن هستند اگر به جای شکر در آن عسل بریزید تبدیل به یک معجون لاغری بی نظیر می شود.

یکی از وعده‌های خوراکی بسیار خوشمزه که در گذشته به عنوان یک خوراکی چاق کننده شناخته می‌شد بر اساس پژوهش‌ های جدید برای تناسب اندام بسیار مفید است.

فرنی باید در حد اعتدال مصرف شود زیرا زیاده‌روی و یا به موقع مصرف نکردن‌ آن می‌تواند زیان‌بار باشد. مصرف آن بعد از وعده غذایی اصلی توصیه نمی‌ شود زیرا به خاطر کالری بالا باعث افزایش وزن و بالا رفتن تری‌گلیسیرید می‌شود.
advertising